"EEP ERR" - Marantz DV7600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"EEP ERR" - Marantz DV7600

Jeg har nettopp kjøpt en 5mnd gammel Marantz DV7600 og har et spørsmål. Når jeg startet spilleren står d "EEP ERR" i displayet før velkomstmeldingen til Marantz. Noe som har peiling på hva dette innebærer / hva som bør gjøres?

Har prøvte å resete spilleren, men d løser ikke problemet. Noen som vet hvor/hvordan man kan oppgradere firmware til spilleren?

Reidar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen erfaring med denne, eller noen annen Marantzspiller, men det eneste relevante treffet jeg fikk etter et raskt Google-søk sier dette:

"Skulle gissa på EEPROM Error, vilket tyder på att det är något fel på mjuk- eller hårdvaran. Kanske kan lösas med en firmwareuppdatering om det vill sig väl, annars finns det risk för ngt fel på PROM-kretsarna i spelaren. Låter tyvärr som att du måste lämna in denna spelare också..."

Så, kan nok være verdt å sjekke ut med forhandler/importør.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    Jeg har nettopp kjøpt en 5mnd gammel Marantz DV7600 og har et spørsmål. Når jeg startet spilleren står d "EEP ERR" i displayet før velkomstmeldingen til Marantz. Noe som har peiling på hva dette innebærer / hva som bør gjøres?
    Jeg hadde en Marantz DV4xxx ett eller annet med denne meldingen.

Om jeg ikke husker feil er dette en feilmelding som kan skyldes feil instillinger i den interne EEPROM (hvis spilleren er sonefri). Tror det enkelt kan fikses med å laste inn siste firmware. En annen mulig løsning er å resette spilleren til fabrikkinstillinger. Sjekk i så fall manualen for tips rundt dette.

Marantz spillerne er ofte litt følsomme når man plugger i kabler og kan forårsake et lite strømstøt som gjør at EEPROM får rare instillinger. Det var i alle fall forklaringen fra Neby da jeg pratet med dem om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reset

Har prøvt å resete spilleren, men d løser ikke problemet. Noen som vet hvordan man oppdaterer firmware?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve deg med en PM til Anfield her på forumet. Tror han har vært innom endel Marantz'er...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM trengs ikke...;-)

Har ikke vært ute for den meldingen før. Anbefaler å ta kontakt med serviceavdelingen hos importøren (www.nebyhifi.no) i morra. De kan nok hjelpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er for seint å svare. Men jeg fikk samme meldingen på min DV7600. Dette var i forbindelse med å gjøre den Sonefri. Det eneste jeg gjorde for å bli kvitt den "EPP ERR" meldingen, var å kjøre den "Sonefri rutinen" en gang til. Så forsvant den. Håper det er like enkelt for deg.

Pettern...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •