Bilder av Xbox 360's HD-DVD spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Bilder av Xbox 360's HD-DVD spiller

Her er noen bilder av HD-DVD spilleren til Xbox 360. Den var ikke spesielt fin syns nå jeg, men passer vel til 360'n. :P

Hva tror dere prisen blir? Det virker som et greit alternativ for de som har en Xbox 360, men kvaliteten blir nok ikke noe spesielt bra. DVD spilleren som er i fra før er hvertfall skikkelig dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sikkert at dette ikke er en fake? Ign har tidligere skrevet en del rykter som senere har vist seg å ikke være riktige.

Uansett, jeg er enig i at designet ikke var spesielt lekkert. Merkelig at MS ikke har designet den bedre. De pleier jo å legge ned en del abeid i slikt. Men når det er sagt så er jo selve 360en designet slik at den vanligvis ikke passer inn blant noe annet lyd- og bildeutstyr normale folk har fra før.

Ser at det er to USB-porter og en firewire (?) på baksiden av spilleren. Kanskje det blir mulighet for ekstern disk? Det hadde i så fall vært praktisk.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, nei... Det der var et skuffende design Spilleren ser jo rett og slett "billig" ut. ikke passer den spesielt bra til Xboxen heller. Jeg ville heller sett den i samme mål som Xboxen (eventuelt ikke like høy, sett liggende), slik at det ble et type rack.

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde sett for meg ett XBOX 360 "chassie" jeg, med en HD-Spiller i, så det hadde blitt ett slaks rack system ja. Det så billig og stygt ut på de bildene der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Den burde vel gjerne hatt en hdmi utgang, med tanke på hdcp og slikt oxo?

såvidt jeg vet har jo xbox 360 bare komponent?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes den var litt original.
    Ser liksom ut som en bok der den ligger.
    Artig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris er ikke kjent enda, og det er garantert ikke fake. Peter Moore viste den nemlig selv frem på årets E3 messe. Kudos til MS for å la dette blir kundenes valg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke prisen blir så ille da Skal ikke klage på en HD-DVD spiller til antakeligvis ikke alt for mange kroner uansett

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tar meg frihet til å tippe at den havner rundt 1.495,- i starten.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, den prisen hørtes ikke usannsynelig ut nei, kanskje pluss/minus 100-200 kroner

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg så er det en latterlig løsning, både strategisk og praktisk. Strategisk, a) man får ikke hatt spillene på formatet siden de aller aller fleste ikke vil ha denne opsjonen. b) man må fysisk kjøpe en spiller og fylle opp racket med "enda" en boks. c) kostnadene til to bokser er høyere enn en. d) hvor mange vil kjøpe denne utenom hardbarka HD-fetisjer? Og vil ikke disse fetisjene kjøpe noe litt mer HardCore HD (standalone)?

Strategisk sett så synes jeg løsningen til Sony virker smartere, "jaja har jo denne BD greia så får prøve den ut". Og man kan legge til mye mer HD klipp i spillene uten 9GB beskrankningen som DVD har. Ulempen er den initielle prisen selvfølgelig (selv om jeg mistenker BD-romen kun bidrar til en liten del av de totale kostnadene.)

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte på Xbox 360 + denne dingsen. Også kjøper jeg PS3, så har jeg BlueRay og.

Kanskje ikke avspillingskvaliteten er helt high end, men jeg vil bare vente litt til de råere spillerne blir sluppet på markedet... Uten barnesykdommer og med sånn ytelse HD-DVD/BlueRay EGENTLIG skal ha...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Samme her.
    Skal ha HD-DVD til min Xbox 360, og BluRay spiller i min kommende PS3.

Å kjøpe stand-alone spiller innen de formatene venter jeg med til:

a) de har fått ristet av seg en del barnesykdommer
    b) har blitt bedre på ytelse og teknikk
    c) har blitt billigere. Koster å være først
    d) de har fått spillere som også tar nye lydformatene skikkelig
    e) en evetuell formatkrig er avgjort, eller spillere som takler begge formatene kommer

Er klar over at ekspansjonen til Xbox 360 og BluRay-spilleren i PS3 ikke kommer til å være state-of-the-art, men de duger mer enn nok for meg inntill de overnevnte punktene har begynt å tre i kraft.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, syns egentlig ikke DVD spilleren i XBOX 360 er noe å skryte av:? Da er den første XBOX'n bedre, kanskje det blir bedre hvis man spiller av vanlige DVD'r på HD-DVD Spiller'n?:? Er spent på BD spilleren på PS3, generelt spent på hele PS3

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er poenget med denne spilleren? Den kan ikke brukes til film lenger så snart leverandørene begynner å flagge skivene; verken USB eller komponent støttes her, og filmen må jo gjennom disse to for å nå skjermen. Den kan heller ikke brukes til spill, for da ekskluderer produsenten alle som ikke har en slik, og om det ikke lages spill til den, hvorfor kjøpe den? Synes dette lukter Sega CD lang vei.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren er vel ment for film. Ms har uttalt at de ikke har noen planer om å slippe spillene på HD-DVDer, så da er det vel film som gjenstår som bruksområde. Personlig har jeg ingen tro på at film på HD-DVD - flagget eller ei - ikke skal kunne spilles på denne. En slik tabbe ville ikke MS ha gjort.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er en tabbe å ikke ha den integrert og jeg mener det viser at de ikke har hatt særlig tiltro til formatet (selv om de sier noe annet i PR sammenheng). Selvfølgelig er MS mest interessert i HD-DVD, siden det er det formatet som gir dem størst royaltees. MS er jo i ethvert ledd (iHD, codecs, AACS) noe som betyr klingende mynt i kassa hvis formatet slår an.

Mvh

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns den ser ok ut jeg . Hmm, må snart vurdere 360 selv. Wii og PS3 kommer jo ikke på "lenge". Men men, PS2'en min gjør nytta enn så lenge tror jeg. Venter mest på Wii!

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en Xbox360 i januar og må si at den DVD spilleren som sitter i støyer alt for mye til å kunne kjøre en film fra denne enheten.

Når i tillegg chassis viftene er godt hørbare selv når DVD ikke aksesseres, så vil aldri Xbox360 bli en naturlig plattform til å kjøre film fra. En ekstern "klump" som den på bildet er ikke optimalt plasseringsmessig, særlig også dersom det krever enda en strømkabel.

Ville heller ha satt pris på en ordning hvor jeg kunne levere inn Xbox360 chassis og få byttet ut den støyende DVD enheten med en støysvak(!) HD-DVD enhet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •