Dennon 1920 vs. Marantz 7600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dennon 1920 vs. Marantz 7600

Som overskriften sier så lurer jeg fælt på hvor mye det er å hente på å bytte
    fra Dennon 1920 til Marantz 7600. Jeg er i utgangspunktet godt fornøyd med 1920 og kan selvfølgelig leve godt med denne....

Men saken er den att jeg lenge har siklet etter 7600 og har nå fått en meget godt tilbud som jeg vurderer. Er det i de hele tatt noe å vurdere nå rett før de nye hd-dvd & blue ray entrer markedet.

Er det noen som kan fortelle meg hva jeg vil oppleve som forbedret mest mtp bilde delen.

Svært takknemmelig for svar !

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det seg sånn at jeg har DV7600, og lørenskog er ikke akkurat langt fra strømmen :wink: Hvis det er av interesse har du sjansen til å høre på den selv og gjøre deg opp en mening. Send meg en PM hvis du er interessert.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Som overskriften sier så lurer jeg fælt på hvor mye det er å hente på å bytte
    fra Dennon 1920 til Marantz 7600. Jeg er i utgangspunktet godt fornøyd med 1920 og kan selvfølgelig leve godt med denne....

Men saken er den att jeg lenge har siklet etter 7600 og har nå fått en meget godt tilbud som jeg vurderer. Er det i de hele tatt noe å vurdere nå rett før de nye hd-dvd & blue ray entrer markedet.
    Etter min mening er det fremdeles vel verdt å ha en god DVD-spiller i hus. Greit nok at HD-DVD og BlueRay er på vei ut på markedet, men det er fremdeles et entusiastprodukt, og ikke nok massedistribusjon til at jeg hiver ut DVD-spilleren min enda. På sikt ja, men det går nok fremdeles litt til.

Er det noen som kan fortelle meg hva jeg vil oppleve som forbedret mest mtp bilde delen.
    Mindre støy i bildet. Fargene er også mer mettede på DV7600 enn 1920. I tillegg er lyddelen i Marantzen bedre dersom du skal bruke den til å spille CD/SACD.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, er enig i att hd-dvd eller blueray ikke er aktuelt helt enda og att en god dvd spiller ikke er å forakte. :grin:

Men når prisen skiller 7000 kroner sånn i utgangspunktet så forventer jeg meg
    en liten revolusjon. Mindre støy i bildet,bedre fargemetning og bedre lyd ved cd/sacd er nevnt, noe annet ?

Kom gjerne med erfaringer !

På forhand takk ?

Jørn har ikke du testet de modellene det er snakk om ?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en liten revolusjon. Mindre støy i bildet,bedre fargemetning og bedre lyd ved cd/sacd er nevnt, noe annet ?
    Gleden over å eie noe skikkelig og solid? :wink:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Gleden over å eie noe skikkelig og solid? :wink:

Aha.. Takker for oppklarende svar,Det var faktisk noe jeg ikke hadde tenkt på fra før. Da er jeg nesten klar ;-) til å handle.

Akkurat nå så er jeg ute etter å få mest mulig ut av min tx-200 prosjektor, Dersom noen mener att det er andre alternativer til dv 7600 som burde være med i min vurdering så setter jeg pris på en tilbakemelding.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Pioneer DV-989AVI-S? Ligger i samme prisklasse som DV7600, og hadde bra specs. Mye mer vet jeg ikke...

Edit: Kan jo ta med at mitt førsteinntrykk etter noen timers bruk av 7600 er meget bra. En av mine absolutte favorittlåter er Nils Lofgren - Black books (nr 9 på acoustic live), spesielt den utrolig vakre gitarsoloen som starter ca 02:50 ute i sangen. Lyden engasjerer og treffer deg rett i hjertet, jeg satt nesten med en tåre i øyekroken mot slutten :grin:

Lastetiden er litt treg, men det er kun et tema når man skal teste spilleren med f.eks 10-15 forskjellige cder (noen som sa brenne cd?). Det er ikke verre enn at man har god tid til å sette seg til rette i sweetspoten :wink: Designet til marantz synes jeg veldig få kan konkurrere med; børstet aluminium, kun 8 knapper inkl av/på, ingen blinkende lys som distraherer under filmtitting (displayet kan også slås helt av). Du får bedømme selv når du kommer på mandag :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også DV7600, og anger meg ikke et sekund på at jeg kjøpe den

Vurderte DV6600 som koster halvparten først, men synes denne hadde veldig "jalla" menyer og minnet meg om en spiller til 1000kr.

Ettersom jeg fikk solgt min gamle referanse spiller (ca5år gammel) som ikke hadde HDMI/DVI utgang, og da måtte legge i mellom 2500 kr for å få en helt ny DV7600 så var jeg ikke i tvil..

Kjempe fornøyd med bilde, menyer, fjernkontroll og ikke minst utseende på spilleren. Får du en god pris på denne spilleren, så hadde i allefall ikke jeg vært i tvil...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en liten revolusjon.
    Noen revolusjon vil du nok ikke få! 7600 gir som nevnt meget gode bilder, mettede farger, og den er særdeles bra på lyd i stereo. Utseende-messig knuser den det meste i mine øyne ihvertfall.
    Det den er dårlig på er innlasting av platene, den bruker lang tid, men klarer du se bort ifra det, ja da vil jeg påstå at den er vel verdt pris-differansen.
    Nå skal det da sies at jeg ikke har testet 1920, men 2910, 7600 er en bedre spiller enn 2910 :wink:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, Ang treg innlastning av plater, om den bruker 10 sekunder eller 30 sekunder spiller ingen rolle. ;-) Jeg har ikke så dårlig tid... tror jeg :roll:

Pioneer er også en god spiller etter hva jeg har hørt, så jeg burde kansje ta en titt på den også.

Men det virker som de fleste er fornøyd med den, så når jeg har fått sett litt nærmere på den så er det litt lettere å ta en avgjørelse.

Vettemann. Jeg forventer en revolusjon på bildesiden :grin:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vettemann. Jeg forventer en revolusjon på bildesiden :grin:
    Ja, men det får du ikke, du vil garantert merke forskjeller, men å kalle det en revolusjon blir feil :wink:
    Forøvrig kan du jo ta følgende i betraktning. Du vil få rundt 2k for din på bruktm. og er du skikkelig heldig finner du en 7600 for rundt 5-5,5k.
    Da er prisdifferansen plutselig bare 3k, og det kan jeg love deg at det er verdt. Det aller beste ville jo selvfølgelig være at du tar imot invitasjonen fra MR. Chuck Norris, og tar med deg din spiller, så sammenligner dere.
    Jeg har ihvertfall funnet spilleren jeg skal leve med en stund framover.

P.S. Det er en utrolig flott kino du har :grin:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he Takk vettemann, Har allerede avtalt med Mr.Chuck Norris Dennonen er solgt til en her på forumet, Og hvis allt går etter planene er en ny marantz på plass allerede til uken.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag fått en demo av 7600, den var mye større en hva jeg hadde trodd på forhånd, Utseende messig så utmerker den seg på en possetiv måte. Der har mange produsenter noe å lære.

Den børstede aluminiumsfronten viste seg å være børstet plastikk :???: Noen som føler seg lurt ?

Bildene fikk vi desverre ikke testet på stor skjerm, men jeg fikk dannet meg ett intrykk av hva den er god for på en 32 " crt skjerm.

Skal i kveld gå i tenkeboksen for å se hva jeg gjør.

Uansett takker for inspill fra dere som bidro, samt en spesiell takk til Marantz for en hyggelig demokveld.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble overrasket over at det var plastfront når du sa det, ser ut på bilder som det er skikkelig børstet alu. Bildemessig ville jeg tro den var konge, etter hva jeg har lest. (også ser den jo pen ut)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for besøket Smurfen. Fint at vi fikk ordnet høyttalerplassering skikkelig :grin:
    At fronten er i plast er umulig å finne ut med mindre man tapper på materialet med neglen. Det ser ut som børstet aluminium og til syvende og sist er det viktigst :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe deg en dedikert CD spiller og en DVD spiller til 2-3K som gir OK bilde ? Den dedikerte CD spilleren kan du ha også etter at du bytter til HD DVD/Blue Ray, da denne vil gi bedre lyd på CDene dine. I tillegg laster den CDer på 0,5 sekund. At du sier det ikke betyr noe om det tar 30 sekunder å laste en CD/DVD, tror jeg ikke noe på. Det er en av grunnene til at jeg kjøpte Marantz CD 5001. 20-30 sekunder er laaaaaaang tid. Tenk deg hvor mye 2-3
    sekunder er når du sitter foran PCen ? Har du prøvd å surfe på internett med analog linje eller ISDN i det siste versus bredbånd ? :wink:

Uansett, jeg kan anbefale dedikert CD spiller (dersom du har plass).

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har smurfen akkurat kjøpt seg DV7600 :wink: