Dvd spiller til action one

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd spiller til action one

har noen prøvd samsung hd 931 med divi utg.
    er denon 2800 eit ok alternativ dersom ein går for komponent?

les at divi kabel over 6 m ikkje er å anbefale. trur eg treng ca 8m.! :wink:

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Denon 2800 selv, og det er en OK spiller, men spillere som har kommet i ettertid har klart bedre og raskere DAC'er. 2800 har heller ikke DVI-utgang. Siden du allerede har Action! vil jeg tro Pioneer 868 (med innebygd scaler) eller Denon DVD-A11 (når den kommer i desember) i hvert fall kan være to fornuftige valg. Skal du kjøpe en Denon NÅ er 2900 eller 3800 bra spillere (3800 har HDCD men ikke SACD, 2900 har SACD men ikke HDCD, begge har DVD-A og samme slags videodac såvidt jeg har skjønt.)

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde litt av vitsen med DVI var at man kan kjøre lengre kabelstrekk uten særlig tap jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde litt av vitsen med DVI var at man kan kjøre lengre kabelstrekk uten særlig tap jeg...
    Tror problemet er at de ikke klarer den båndbredden som er nødvendig for HD-signaler. Mange produsenter oppgir 5 m som maksgrense, noen 7,5 m, andre 10 m osv. 5 m er nok den som går mest igjen (man kan jo ev. bruke en repeater).

les at divi kabel over 6 m ikkje er å anbefale. trur eg treng ca 8m.!
    Noen har problemer med dette mens andre kjører både 10 og 15 m lengder og er strålende fornøyde (lest på AVS forum). Trenger selv 8 m og vil prøve ut dette med en gang jeg får tak i en kabel (HDMI-M1 DA)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hdmi-divi

forstår det slik at den pioner spilleren 868 har hdmi utg. finnes det kabel med hdmi i ein enden og divi i den andre. og i tilfelle kvar kan eg få tak i den.pris på 668 og 868?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se under tråd om 868. Der er det diskutert litt og lagt ut linker

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pioneer

kjøpte pioneer 868 avi ....
    no er kabler neste. ikkje lett å finne dvi over 5 m. samt hdmi overgang....
    noen som veit?

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: pioneer

Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S
    kjøpte pioneer 868 avi ....
    no er kabler neste. ikkje lett å finne dvi over 5 m. samt hdmi overgang....
    noen som veit?
    http://www.molex.com/cmc_upload/0/00...mi_detail.html

http://www.gefen.com/kvm/cables/hdmi.jsp

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Tror problemet er at de ikke klarer den båndbredden som er nødvendig for HD-signaler. Mange produsenter oppgir 5 m som maksgrense, noen 7,5 m, andre 10 m osv. 5 m er nok den som går mest igjen (man kan jo ev. bruke en repeater).
    Da må jo optisk DVI absoultt ha noe for seg, da skal man jo i teorien kunne ha kilometerlange strekk med høy båndbredde uten særlig signaltap.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dvi-hdmi

fekk bestilt ein hdmi -dvi kabel 10 m lengde.men den måtte leveres frå kina.ellers so venter eg på action one-pioner 868-lerret-kabel
    får håpe eg får snurre film i desember.
    tenkte eg skulle ha meg ein komponenet kabel og noen som anbefaler ein her? itilfelle pris?
    kan eg kjøyre signalet frå tv/sat som går inn på denon forsterkeren igjennom 868 og utpå prosjektoren igjennom dvi?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pratet litt med anders i fra prodjection design på messa. han hadde brukt 10m med dvi uten tap av kvalitet. det som var mer oppsiktsvekkende var at med komponent tilkobling så ble bildet mer "3d" aktig. dvs at de foretrakk komponent forran dvi.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    det som var mer oppsiktsvekkende var at med komponent tilkobling så ble bildet mer "3d" aktig. dvs at de foretrakk komponent forran dvi.
    Det virker som dette er en oppfatning jeg hører mer og mer. Det kan jo være at bildet blir så skarpt og "perfekt" med DVI at begrensningene i DVD-mediet for for synlige. Med komponent får du en analog "filtrering" av signalet som gjør at det blir "mykere".

/Audun\

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,911
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Samme erfaring har jeg også... Med HD DVD er sikkert DVI flott og fint, men med DVD og lavbit Mpeg2, har det lite for seg å sende signalet med å høy grad av presisjon som DVI gir, det blir rett og slett for bra!

Uansett er det jo greit å ha DVI til senere medier, med HD-DVD vil helt klart DVI har en langt større fordel enn i dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dvi d

fekk mail frå anders der han absolutt anbefaler dvi kabel på action one.

Uansett; vi har et par Samsung'er på jobben, og vi har et par kunder som bruker dem til daglig, og er veldig fornøyd med dem. Den er veldig bra, men kommer ikke helt opp mot de dyrere spillerene med DVI, som f.eks Pioneer (12000), Marantz (17000) og Denon (ca 15000?). Til det er det for mange hjørner kuttet, og DCDi-prosessoren i den går faktisk ikke optimalt, av en eller annen årsak.

Uansett, når du investerer såpass mye i bilde som du tross alt gjør idag, ville jeg nok ihvertfall ikke kjøpt en spiller uten DVI / HDMI. Vurderer du de dyrere spillerene er det verdt plagen å vente et par måneder til til finansene muligjør dem..! Lars på Neby HiFi har en Action! model one, og er blitt komponent-allergisk siden vi satte den opp med DVI.... Jeg synes det er SÅ mye bedre, mer nøytralt, og mye mer detaljer og mindre støy. Men smaken er som baken, da.....

Dersom du benytter DVI vil du ikke bruke Faroudja'en i Action!. Avhengig av hva spilleren settes opp til (576p eller 720p) vil du bruke scaleren i enten spilleren eller projektoren. Forskjellen er nesten neglisjerbar, og det blir uansett veldig bra. Det eneste du skal være klar over ved DVI er at det KAN være problemer med kabellengder, man anbefaler vanligvis ikke mer enn 5 meter, men jeg har med hell brukt både 10m og lengere kabler.

Mvh,
    Anders
    spørmaålet miit var hvilken dvd spiller og dvi kontra komponent
    men som skreve har eg alt bestemt meg 868 på meg.
    tenkte å prøve både komponent og dvi noen som har eit forslag til ein god komponenet kabel?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jo optisk DVI absoultt ha noe for seg, da skal man jo i teorien kunne ha kilometerlange strekk med høy båndbredde uten særlig signaltap.
    Er det optiske kabler du tenker på?

Har funnet flere av disse med garanterte lengder på i alle fall 50-100 m. Problemet er at de koster mange tusen. Er ikke lysten å prøve dette uten å vite med stor sikkerhet at det blir bedre kontra en kabel til en tusing

pratet litt med anders i fra prodjection design på messa. han hadde brukt 10m med dvi uten tap av kvalitet. det som var mer oppsiktsvekkende var at med komponent tilkobling så ble bildet mer "3d" aktig. dvs at de foretrakk komponent forran dvi.
    Rart hva de sier. Til meg så skrytte Proj.design uhemmet av DVI og påstod at dette var den beste overføringsmåten :?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har eit forslag til ein god komponenet kabel?

Vet ikke hvor god den er, men jeg fikk med en 8 m Proson komponent kabel på kjøpet (koster 1300). Er vel denne og Supra sin (ca. 1000) som jeg har oppfattet gir god valuta for pengene. Monster's billigste 8 m tror jeg koster ca. 2500 (veil. priser).

Lurer du på mer om kabler tror jeg du må starte en ny tråd under produkt og prisjakt eller kabler

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en mail fra Anders og i en telefonsamtale anbefalte han DVI-tilkobling mellom Meridian G98 og Action!1.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •