Dvd spille80 for år og HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd spille80 for år og HDMI

Heisan .. har et spørsmål ang dvd spiller Marantz 8400,har den 720p eller 480p ? Stemmer det ikke at en tv feks plasma må ha en oppløsning på 1920x1280 for å kjøre 1080p ? Er inne på et på et område jeg ikke kan noe særlig om derfor jeg spør
    Er det stor forskjell på 480,780 eller 1080p ? Er dette i hele tatt noe problem å bry seg om når det gjelder en Dvd spiller til Tv ?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Heisan .. har et spørsmål ang dvd spiller Marantz 8400,har den 720p eller 480p ? Stemmer det ikke at en tv feks plasma må ha en oppløsning på 1920x1280 for å kjøre 1080p ? Er inne på et på et område jeg ikke kan noe særlig om derfor jeg spør
    Er det stor forskjell på 480,780 eller 1080p ? Er dette i hele tatt noe problem å bry seg om når det gjelder en Dvd spiller til Tv ?
    Tja hva skal jeg si til dette? 720p er vel dagens beste standard for HD format. Glem det at TV'en må ha 1920x1080 for å være helt HD, det er "fett" men svært få kilder (filmer eller annet) støtter dette formatet.
    De av oss som ikke har hår på brøstet kjører 720p og er fornøyd med det. Om du ønsker å kjøre 1080p så koster dette skorta - og utvalget av medier (DVD'er med annet) er begrenset. Så - vær lykkelig med å slippe å være i front, det koster mye og gir lite....
    Når det gjelder formater og støtte for dette så er det ofte slik at utstyret støtter bedre oppløsning enn det klarer å levere selv. Har sett TV'er som støtter 1080p men som har oppløsning på 840x420 - da blir det ikke mye moro kan jeg love deg....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mangel på kildemateriale i 1080? Både D-VHS, HD-DVD og Blu-Ray er da 1080i/p, det eneste man får her på berget i 720p er vel spill. Formatet er riktignok mye brukt på amerikansk TV, men er man lovlydig (og der er jo alle på dette forumet...) har man ikke tilgang på sånt.

Ulven, du må nesten se selv. Tallene har du jo, men om de sier 'lite', 'endel' eller 'mye' er det bare du som kan avgjøre.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja får teste det ut,tror neppe at jeg ser særlig forskjell på en plasma-tv selv om den støtter 1080i og 720p og at dvd spilleren støtter 480p (ntsc) og 576p (pal).. mest psykisk tenker jeg :}

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •