Oppdatere firmware på Momitsu 880dx

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppdatere firmware på Momitsu 880dx

Ettersom firmwaren på Momitsuen min er 1.1.13, tenkte jeg jeg skulle prøve å oppdatere den.

Men støtte på problemer. Etter at man setter i strømmen, med platen med den nye firmware'en på, og holder inne stoppknappen, skal ifølge guiden på Momitsu sine hjemmesider en egen meny for oppgradering av firmware komme opp på skjermen.

Men det skjer ikke. Istedenfor kommer bare den vanlige, blå "DVD Player"-skjermen opp.

Noen som har erfaringer med dette?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Ettersom firmwaren på Momitsuen min er 1.1.13, tenkte jeg jeg skulle prøve å oppdatere den.

Men støtte på problemer. Etter at man setter i strømmen, med platen med den nye firmware'en på, og holder inne stoppknappen, skal ifølge guiden på Momitsu sine hjemmesider en egen meny for oppgradering av firmware komme opp på skjermen.

Men det skjer ikke. Istedenfor kommer bare den vanlige, blå "DVD Player"-skjermen opp.

Noen som har erfaringer med dette?
    Har oppdatert den Momitsu spilleren flere ganger, som det står beskrevet her http://www.momitsu.com/dvd_v880up.html og utifra det du skriver Mirage, mistenker jeg at det har skjedd noe når du brendte iso filen inn på cd-r plata, og det er derfor momitsuen ikke gjenkjenner denne og "booter" inn i oppdatterings programmet, men bare starter opp på vanlig måte.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med 7 forskjellige plater og 3 versjoner av oppdateringer. Nå slår spilleren seg rett og slett bare av etter den blå oppstartsskjermen.

Jeg brenner de ut som ISO-plater fra Nero.

EDIT: ikke som ISO-fil, men "brenn image på plate", også som ISO-plate, men alle filene ligger der.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres rart ut, og det virker som du har gjort det samme som meg med å brenne ut iso fila med Nero.

Hvilken skjerm tilkobbling er det du bruker ved oppdateringen, jeg har alltid benyttet s-video.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker kompositt... men det burde jo ikke ha noe å si, jeg har jo bilde sålenge spilleren står på, og ikke slår seg av...
    Hvilken "type" ISO-plate brente du ut da?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompositt skal gjøre samme nytten som S-Video, det er vel bare component og DVI-I man ikke kan bruke.

Det er en stund siden jeg gjorde dette nå, men jeg mener å huske at instillingene etter valg av å brenne image fil i nero var de som ligger i nero.pdf fila. Minimums hastigheten er kanskje litt høy, men jeg får den ikke lavere på denne pcen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det ser jo riktig ut... jeg bruker tydeligvis en annen versjon av nero enn deg.

Jeg bruker Nero StartSmart. Data->Lag UDF/ISO CD
    Så velger jeg filene(oppdateringen), og brenner ut på 4x speed.

Momitsuen slår seg av etter et par sekunder etter jeg setter i strømmen og holder Stopp-knappen inne.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det ser jo riktig ut... jeg bruker tydeligvis en annen versjon av nero enn deg.

Jeg bruker Nero StartSmart. Data->Lag UDF/ISO CD
    Så velger jeg filene(oppdateringen), og brenner ut på 4x speed..
    Jeg bruker nero 6.6.1.4, men er ikke vandt med å bruke StartSmart. Hvordan velger du egenlig .iso fila med smart start?
    Tror jeg ville i smart start brukt "Copy and Backup" - "Burm image to disk" - og så valgt selve iso fila. Det er mulig ikke du får med deg boot delen av iso fila med den fremgangsmåten du har brukt til nå, men det kan være jeg missforstår det du mener når du skriver "Så velger jeg filene(oppdateringen)"

Momitsuen slår seg av etter et par sekunder etter jeg setter i strømmen og holder Stopp-knappen inne.
    Vanligvis når man kobbler en Momitsu til stømnettet, så slår den seg på, og så slår den seg av etter noen sekunder, dvs litt på samme måten du beskriver. Kan det være noen problemer med selve stopp knappen på din spiller, som gjør at den ikke vil gå videre til firmware oppdateringen.

Har også vært borte i dårlig kontakt i selve stømkontakten inn til momitsuen med den originale el.strømforsynings ledningen, noe som har gjort at jeg valgte å benytte en skjøtekontakt med bryter, for å redusere faren for at en litt dårig kontakt kan få spilleren til å slå seg av under oppdatteringem.

Virker spilleren som vanlig når du starter den opp på vanlig måte og prøver å spille av film, og virker det som om stop knappen fungerer som den skal ved vanlig bruk?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er jeg som roter, men oppdateringene er jo ikke ISO-filer, men vanlige filer. Jeg brenner de som ISO-disk i Nero, men alle filene kommer opp som normalt.

Og stopp-knappen fungerer.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg har lastet ned den siste (Firmware ver. 1.1.18.) oppdateringen for momitsuen, har den kommet som en zip file hvor denne versjonen heter 090805.zip

Denne komprimerte fila inneholder en 090205.iso og en Motmitsu ReadMe.txt file.

Bruker så Nero sin brenne rutine for å brenne disk images, og velger 090205.iso fila og brenner den med de instillingene nevt tidligere.

Når CD-R platen er ferdig brennt, vil den inneholde disse filene

romfs.bin
    logo.png
    loader.bin
    khwl.o
    flash.fuf
    fipmodule.o
    og disse katalogene
    proc
    fonts
    dev
    bin

Det man ikke ser her i denne listen er eventuelle boot disk egenskaper som ligger i kompileringen av iso fila, og som ordner med å legge de riktige dataene på de plassene som dvd avspilleren i momitsuen begynner å lese fra.
    Dette får man ikke til hvis man for eksempel legger inn filene og katalogene manuellt i en vanlig cd-r kopilering, selv om innholdet i filbehandleren ser helt likt ut.

edit: det er kankje mulig vi har snakket forbi hverandre underveis ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •