Hjelp, får ikke tekst på film på HK DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp, får ikke tekst på film på HK DVD

Dette er merkelige greier. Har prøvd både HK DVD 22, 23 og 31 - ingen av de får frem tekst på Fahrenheit 9/11! På andre DVD-spillere får jeg tekst på denne filmen, men altså ikke på Harman Kardon! Noen som vet hva årsaken kan være?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden det gjelder fahrenheit 9/11 spiller vel dette ikke store rollen. michael moore er tydelig inspirert og coachet av visse folk. skal du se sannheten om de jævla amerikanerene ser du denne:
    http://video.google.com/videoplay?do...59923762628848

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    siden det gjelder fahrenheit 9/11 spiller vel dette ikke store rollen. michael moore er tydelig inspirert og coachet av visse folk. skal du se sannheten om de jævla amerikanerene ser du denne:
    http://video.google.com/videoplay?do...59923762628848

Hehe, er du spydig? Likte ikke det. Selv om Michael Moore ikke setter hele sannheten i sine filmer, så er han likevel enormt dyktig, og den filmen er det vel mange som fenges av Dessuten var det ikke det jeg spurte om.....ønsker kun svar som kan hjelpe meg med å få tekst!!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet nettop den Scanbox utgivelsen jeg har med Fahrenheit 9/11 på en HK DVD25, og den DVD utgivelsen føyer seg bare inn i rekken av andre elendige nordiske dvd utgivelser når det gjelder nermest tvungen teksting eller ingen mulighet for å aktivere tekstingen under avspillingen dersom den ikke kommer på hvis man velger land helt i begynnelsen av plata. En annen utgivelse jeg har hatt noe tilsvarende og forsåvidt et enda mer irriterende problem med at man ikke får skrudd av tekstingen. på Nordisk film utgivelsen av One night at McCools, der er det helt umulig å slå av tekstingen, eller riktigere sagt man fikk slått teksten av av, men hver gang man hadde gjort det, ble den automatisk slått på etter noen sekunder.

Problemet ligger vel forsåvidt i softwaren som styrer DVD spilleren og menystyrings programmet på dvd plata, og de mulighetene man har for å kommer rundt dette er vel enten å bruke en DVD spiller som takler disse litt dårlig lagde platene, få tak i andre utgivelser der teksten ikke blir låst av eller på som på mange av de nordiske utgivelsene (med det problemet at man ikke får norsk tekst...) eller rett og slett bruke et program som DVD shrink og velge kun film og den teksten man vil ha med eller i mitt tilfelle ikke ha med noen tekst, og brenne en egen DVD+-R versjon

DVDshrink ble løsningen min for McCool plata da jeg synes det blir bedre sortnivå og kontrast (mindre haloing) på CRT projektoren med tekstingen av.
    Brukte forøvrig ikke DVD25 spiller, men en Momitsu 880DX somhadde samme problemer med denne plata.

Ellers synes jeg inlegget til einis kankje var litt på siden av hva tådstarter spurte om, men så igjennom den linkede videoen også, og den omhandlet litt av den samme skepsisen til ting rundt 911, men utifra egene erfaringer og kunskaper tar jeg mye av det som nevnes der som ganske tvilsomme beviser, spessielt det med "bevis" førselen om flere små detonasjoner når tårnene/byggningene raste sammen. Man kan godt være skeptiske til mye av det som skjer, men makan....:???:

Edit: Ellers så fikk jeg greit teksten fram på Michael Moores 911 dersom jeg startet HK dvd 25 helt i fra begynnelsen av plata med valg av land og kopierings advarsel osv, og med å velge å bare spille av plata med en gang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •