Pioneer DVR-433?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer DVR-433?

Denne går for rundt 3000 om dagen (utgående modell).

Jeg skal primært erstatte VHS-spilleren i stua, og har foreløpig en 29" CRT.

Er det noen vesentlig ulempe at spilleren kun kan benytte "minusplater" (DVD-R, -RW)? Jeg bruker nemlig normalt sett kun +R-plater på PC'en, og det er jo aktuelt å brenne ut innhold (NEC 3500-brenner, Nero 6.6.0.1) ) for visning på denne spilleren.

Er DVR-433 et godt kjøp, eller finnes det like gode eller bedre alternativer for omtrent samme pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er eit meget godt kjøp. Spilleren har ikkje problem med å spille av DVD+R plater visst du lurte på det, den kan bare ikkje brenne med dei. Pioneer har fått veldig mykje skryt for DVR-530 (vant blant anna EISA prisen), og det er ikkje all verdens forskjell på dei.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aboslutt en god spiller, vil bare nevne at Pioneer har nye DVD-opptagere på trappene. DV433 bilr vel erstattet av DVR-440 så vidt jeg husker, og denne vil kunne brenne til både DVD- dvd+ og DVD-RAM og ikke minst Dual LAyer av + og - plater, hvis det kan være av interresse.

Denne har også en ganske kul ny fjernkontroll som er ganske ulikt det en er vant med på div. opptakere. Ser meget bra ut!

http://www.pioneer.no/no/product_det...omy_id=432-477

Men denne blir selvsagt noe dyrere. Veil. pris vil vel være rundt 4.295,- men da kommer den nok helt sikkert til å gå for 3.995,- fra starten av:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 433 i ca 1 år. Er meget fornøyd med den. Har ikke vært en eneste feil hos meg. Den brenner jo bare minus plater, men både enkelt og dobbeltlag går greit med den.

Veldig grei betjening synes jeg. Har ikke brukt manualen noe særlig. Har en kjekk funksjon som kan aktiveres med et trykk på fjernkontrollen. Da starter/stopper den opptak når sat tuner slår seg på/av. Programmerer altså timeshift opptak kun på sat tuner.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er en meget god pris på 433. Har hatt denne spilleren i rundt et halvt år, og kan ikke si meg annet enn meget fornøyd! 80 GB holder lenge hvis man ikke har helt spesielle krav, og jeg ser at den nye 440 faktisk verken har større lagringskapasitet, ei heller noen HDMI ut som man kanskje kunne ha forventet. Blir ingen oppgradering på meg med andre ord. Dessuten ser 433 meget nett og fin ut i sort, i motsetning til mange DVD-opptakere som ser ut som regelrette BEIST i sterebenken.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som sagt multiformat brenning, samt den nye fjernkontrollen som er den store forskjellen på de to spillerene ja, samt:
    • Divx støtte,
    • pause live tv,
    • 10bit/108 Mhz i stedet for 10bit/54 Mhz Video DAC

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en 433 til faren min, og den fungerer utmerket med meget god bildekvalitet. Helt grei DVD-spiller er det på den også. Enkel i bruk er en stor fordel for en mann som nærmer seg 70....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar.

Det høres ut for at denne opptakeren vil gjøre jobben for min del. Eneste ulempen er at den kun brenner på minusplater og mangler digital bildeutgang. DivX bryr jeg meg ikke så mye om, så det er ikke vesentlig.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den bare koblet til en 28" b&o crt i stua, og til det formålet fungerer den helt eminent!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Denne går for rundt 3000 om dagen (utgående modell).

Jeg skal primært erstatte VHS-spilleren i stua, og har foreløpig en 29" CRT.
    Jeg kjøpte en sånn på elektrofilmessa som erstattet min gammle vhs som tvtuner og opptaker. Er godt fornøyd med dette og jukeboxfunksjonen, men ikke veldig fornøyd med tvbildet via prosjektoren,dette var så dårlig att jeg nesten begynte å grine :cry: jeg må ha gjort noe galt.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del av disse spilleren sliter med et dårlig TV bilde spesielt over Component. Scart gir ofte bedre bilde.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipset,kjører komponent til reciver og hdmi derfra i dag. skal sjekke ut dette.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg component på TV'en i stua, så den saken er grei. Jeg kjøpte en slik spiller i dag, og det ser grovt sett ganske greit ut. Har ikke fått testet så veldig mye enda, men bildekvaliteten på opptak er kurant på standardinnsillingen som gir 34 timer på disken. Det holder lenge.

Jeg prøvde å teste redigering (for å fjerne reklame), men det gikk dårlig. Først var det skikkelig kronglete å få satt start- og sluttpunktene på seksjonen som skulle slettes, og når jeg endelig hadde klart det så nektet den å slette. Vet ikke hvorfor. Jeg får lese litt i bruksanvisningen, så kanskje jeg blir klokere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sliter med brenning til DVR

Denne spilleren har siden den var ny hatt problemer med å brenne til forskjellige - DVR media.
    Har prøvd en rekke merker og hastighets-alternativer, men den blir bare verre og verre.
    RW media går bedre, kanskje på grunn av de støtter lavere hastiget?
    Tips?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •