Dempe CD spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dempe CD spiller?

Har hørt at endel sier at demping av CD spiller kan gi lydmessig gevinst, hva bruker folket til å dempe med? Las også om noen som dempet forsterkeren og kunne høre forskjell, er det seriøst?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Demping av forsterker(e) og kilde(r) skal vistnok ha en vesentlig fordel, jeg har aldri dempet noe jeg allerede eier selv, så hvor vidt man merker forskjell aner jeg ikke. Utviklere som Snickers-Is har garantert noen formeninger om dette, og f.eks under utviklingen av Oberon, ble demping en viktig faktor, som de fleste andre ICE blokkene ikke har tatt like seriøst. (Dette er videreformidling av hva jeg har hørt, så det må taes med en klype salt helt til noen dokumenterer det)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan forstå at CD-spillere kan tjene på demping i og med at det faktisk foregår noe mekanisk som kan bli forstyrret av vibrasjoner o.l. Men i en forsterker er det jo bare strøm som fyker rundt, er det ikke? Hvordan hjelper demping der?

Jeg vil gjerne ha noen konkrete tips på demping og eksempler på hva man bruker osv... Gjerne også tips til gode spikes til høyttalere, merket god forskjell med og uten spikes på mine gamle Chorus 706 faktisk.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte til slutt opp med Soundcare spikes fra HFK(Som selges flere steder) etter bruk av tre andre typer jeg ikke ble fornøyd med.. Mulig det var hodet mitt som mente dette, men syntes iallefall soundcare hjalp meg godt bassmessig.

Send en PM til Snickers-Is, han svarer sikkert en natt på litt vedr. demping og hvorfor dette gir fordeler.. Eneste jeg kan vedr. demping er litt i selve rommet med velùr, akustikk plater på vegg, lydbøyler, gips o.l. :wink:

Fint om du slenger ut litt informasjon her, som du måtte komme over, dersom det ikke dukker opp noen svar i tråden.. Kjekt for andre(meg) å lære også! :-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •