DVD Spiller MAITE PDVD 7048 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 72 av 72
    Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uhm.
    Nå har jo DVD-2900 en veiledende pris på det 10 dobbelte av maite da.
    Og Samsungen en 2,5gang over maite.
    Maite er vel påregnet som en anbefaling til de som ikke har mulighet til å betale de svimlende summene som man må ut med for for eks: DVD-2900.
    Selv er jeg godt fornøyd med Maite.
    Og tar selvsagt kritikk for at den ikke stiller opp mot DVD-2900. Men det hadde jeg dog aldri trodd heller når jeg bestilte den.
    Men til den prisen du får den til så var/er den ett lite kupp for oss projector folk.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser denne Mait´en har 5.1 utganger (RCA). Er det DVD-Audio eller SA-CD på denne herligheten også? Vurderer sterkt å bestille en, men jeg har en PIII som er dedikert til HTPC. Mangler bare lydkort og VGA kabel på 10 meter...men de to tingene blir jo prisen av denne spilleren! Er litt bekymret ang. det meg VGA til VGA på projektor. Bruker en HP VP 6110 projektor. Blir det forskyvning da?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    730
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke Dvd-Audio eller SA-CD.
    Den har dd og dts dekoder som 5,1 utgangen brukes til.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hvis man kobler til disse (3 par RCA), så vil ikke recieveren min (Denon AVR 1803) dekode DD/DTSs signalene? Hva vil gi best resultat? Er dekoderen i denne spilleren bra?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen spørsmål ang. denne spilleren før jeg evt. bestiller den! (Fristende etter å ha lest denne tråden!)

1.) Jeg er skeptisk til alle DVD spillere under 1000 kr da de som regel ikke klarer å levere godsakene. Her ser det ut som det motsatte er tilfellet. Ble litt skremt av skrivefeilene bak (coxa....doh..), men er fortsatt int. i denne spilleren! Bruker pr. i dag en Denon DVD 900 med scart til TV og S-video til projektor. Er fornøyd med bildet via scart til TV, men ikke s-video til projektor. Ser at denne ikke har scart (men alt annet :shock: ), så derfor lurer på om det finnes VGA -> SCART adapter å få kjøpt? Slik at jeg kan bruke scart. Har nemlig ikke s-video inngang på TV´en min. (Rimeligste Phillips 32"). Og hvor får jeg kjøpt en slik adapter?

2.) Projektoren jeg bruker er en HP VP 6110 DLP 800X600 oppløsning.
    Vet noen om det blir noen problemer med forskyvning med VGA? Har kun PAL filmer. Kan man sette DVD spilleren i NTSC og fremdeles spille PAL filmer?

3.) Hvordan er lydkvaliteten på denne ved avspilling av vanlige CD plater?

4.) Hva må man opp i pris for at man skal finne like bra bildekvalitet fra andre DVD spillere med komponent eller VGA?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hvis man kobler til disse (3 par RCA), så vil ikke recieveren min (Denon AVR 1803) dekode DD/DTSs signalene? Hva vil gi best resultat? Er dekoderen i denne spilleren bra?
    Digitaloverføring og dekoding i receiveren din vil gi det beste resultatet.

Ser at denne ikke har scart
    Den kan sende ut vanlig RGB på VGA og det finnes VGA til scart adaptere.

Har nemlig ikke s-video inngang på TV´en min
    Sikker på at du ikke har s-video på scart'en? Alle TV'er har vel det i dag selv om de er billige.

Kan man sette DVD spilleren i NTSC og fremdeles spille PAL filmer
    Ja, og dette løste forsåvidt det problemet jeg hadde med forskyvning, men bildekvaliteten led av det.

Hvordan er lydkvaliteten på denne ved avspilling av vanlige CD plater
    Jeg synes den er meget bra.

Hva må man opp i pris for at man skal finne like bra bildekvalitet fra andre DVD spillere med komponent eller VGA?
    Ca. det dobbelte (uten VGA)? Men det er ikke sikkert du får like uproblematisk avspilling som med Maite siden den er veldig lite kresen.

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen

Jeg kommer nok til å kjøpe denne dvd-spilleren, hvis dere kan hjelpe meg med en sak!
    Jeg vil kjøre bilde fra PCen via TV-ut (S-Video) over på TVen. Dessverre har ikke min Phillips 28" S-Video IN, kun SCART. Derfor lurer jeg på om jeg kan kjøre S-Video fra PCen, INN på Dvd-spilleren, og composite (med overgang til SCART) UT fra dvd-spillern og inn til TVen. Altså lurer jeg på om spilleren kan ta S-Video INN, omkode dette og sende det på Composite UT...

Å bruke overgang S-Video->SCART blir ikke aktuelt da man kun får svart-hvitt bilde

Mvh Harald L.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går desverre ikke.

Selv om TV'en din bare har scart kan det hende at den håndterer s-video. Scart kan inneholde både kompositt, s-video og RGB. Det pleier å være settinger for hva den skal ta i mot på scart inne i menyene.

En annen mulighet er å kjøpe en VGA til RGB overgang å kjøre RGB inn i TV'en.

John Roger

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet om denne spiller DivX?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet denne litt mot min PT-AE100 projektor. Det første jeg umiddelbart la merke til var at alle kanter fikk en hvit skygge på høyre side. Dette var spesielt tydelig på mønsteret som brukes til å justere skarpheten på DVE. Det hjalp ikke uansett hvor mye jeg justerte på skarphet, kontrast og lysstyrke, både på projektor og DVD-spiller. I progressive scan ble det mye verre, samtidig som kontrast og lysstyrke ble mye lavere.

Jeg så også en film med spilleren, Bad Boys 2. I forhold til min gamle Toshiba SD-220E var det generelt mer støy og artefakter i bildet (i tillegg til den nevnte skyggen til høyre for kanter). Om det var pga høyere skarphet vet jeg ikke, men bildet opplevdes ihvertfall som klart dårligere. På den positive siden kunne jeg ikke se at den hakket ved en eneste panorering, enda jeg prøvde å se etter det gjennom hele filmen.

Så det var det, returnerte den i dag morges uten noen videre testing. Var skuffet over at den var dårligere enn en 3 år gammel budsjettspiller, etter all den gode omtalen den har fått her.

Edit: Brukte komponent-kabel, for de som lurer på det. VGA prøvde jeg ikke da jeg ikke har kabel, dessuten er det nevnt tidligere i tråden at VGA mot Panasonic-projektor ikke fungerer skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er på jakt etter en billig dvd spiller.

har akkurat fått inn et parti dvd+r (200), som ikke fungerer på xbox..
    har prøvd å streame dvdene fra pc drevet på bærbaren til xbox, men resultatet er ofte dårlig..hakker

har også vært på jakt etter en spiller som leser brente mpg på dvd+r plater, siden jeg bruker det ofte på xboxn.

noen spm.

ser at den ikke har scart, men jeg pleier å bruke svideo fra bærbaren til min b&0 tv, så for å få bilde på tven holder det med kun en s-video fra spilleren og til tven? og kvaliteten i forhold til scart?

og finnes det andre alt?

ser at noen skriver at den spiller mpg filer fra dvd, funker dette for alle?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering

Eltek har nå en ny utgave: den har scart utgang, (litt) bedre fjernkontroll og går under navnet dynaBel HK5750. Prisen er i skrivende stund 698,-

Har selv den gamle utgaven (Maite), bruker analog 5.1 utgang da forsterkeren min ikke har digital inngang. Det jeg misliker er fjernkontrollen (den gamle), utseende (andre komponentene er svarte), er ellers veldig fornøyd prisen tatt i betraktning.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •