Har kjøpt JVC DR-MH300 - er jeg blitt lurt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt JVC DR-MH300 - er jeg blitt lurt?

Har hatt JVC DR-MH300 harddiskopptager siden påske. I dag skulle jeg brenne min første dvd fra harddisken og finner ut at det ikke lar seg gjøre å brenne fra harddisk til dvd-r plater i annen hastighet enn 1x dersom man har kuttet scener i harddisk-opptaket!?!? Stemmer dette ? Finnes det virkelig ingen måte å redigere harddisk-opptaket på uten å måtte vente FLERE TIMER HVER GANG man skal få brent en dvd plate fra harddisken??!?

(Verken Sony, Pioneer eller Philips har slike begrensninger. Der kan man kutte hva man vil hvor man vil på HD-opptaket uten at det påvirker overføringstiden til dvd for de modellene jeg vært borte i)

Hvordan er det mulig for flere såkalte "seriøse" blad og "eksperter" å kåre JVC-opptageren til "test-vinner" med en slik UTROLIG begrensning? Mye av poenget med en harddisk-opptager er jo å kunne redigere innholdet (kutte bort annen programdel foran/etter ønsket opptak, fjerne evt. reklameinnslag etc) for så å brenne det til dvd dersom man ønsker å beholde opptaket. Men overføring på 1 x er jo HÅPLØST !! Er jeg blitt lurt av JVC eller ...?

Har andre eiere av MH300 kommentarer? Blir jeg nødt til å selge denne nye maskinen til gi-bort pris fordi den - etter mitt syn - synes å være ubrukelig på et såpass viktig punkt???

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen løsning ?

Hei,

Sikler på JVCen som jeg ser du omtaler på forumet. Du har ikke funnet noen vei rundt den langsomme kopieringen fra HDD til DVD ?
    Jeg vil benytte DV inngangen til å dumpe fra kamera, litt lett redigering på HDD, også brenne ut på DVD. Vil jeg da få dette "brenning på 1x" problemet ?
    Finnes det mulighet for å lage DVD menyer ?

(Sendte deg en PM ang. dette også)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Foreslår at du leser i JVC manualen for å sjekke mht DV-opptak og overføringshastighet for dette da jeg selv ikke har gjort det.

http://www.jvc.dk/support.php

Men for vanlige tv-opptak til HDD finnes absolutt I N G E N måte å unngå kopieringshastighet på 1x fra hdd til dvd etter at du har endret på hdd-opptaket. Jeg forsøkte absolutt ALT for å finne en løsning på dette, uten å lykkes.

Skal man bare bruke maskinen som ren HDD opptager, spiller dette kanskje ingen rolle. Men jeg kopierer mange opptak fra HDD til dvd og da er a) redigering av hdd-opptak uunngåelig og b) JVC's kopieringshastighet fra hdd til dvd tragisk dårlig sammenlignet med andre fabrikat.

Jeg har ikke angret et millisekund på at jeg leverte tilbake JVC-maskinen til forhandler. De positive testene man leser om denne maskinen bør tas med en spade salt etter min mening..

Beklager JVC, 0 poeng for denne maskinen på min skala.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rask respons ! Sendte deg en PM

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, og dette blei konklusjonen? Ingen som har funnet ut om det går an å brenne raskere enn 1x når man har redigert opptaket?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •