Problemer med komponent på Samsung DVD-HD950

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med komponent på Samsung DVD-HD950

Har en Samsung LCD TV, og får bilde fint fra HDMI-kabelen. Så satt jeg i komponent-kabelen, og bildet kom da også...(med begge kablene i). Straks jeg tar ut HDMI-kabelen forsvinner bildet! Er det slik at jeg må ha i begge typer kabler?? Skjønner ingenting jeg. Jeg får bilde gjennom komponent, dette vet jeg fordi TV'en står jo på komponent som inngang. men bildet forsvinner med en gang jeg tar ut hdmi-kabelen......noen forklaring??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bilde gjennom komponent-kabel så lenge jeg har en kabel i tillegg.........nå fungerer det med både komponent og scart.....skal det være sånn??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig gikk det! Måtte lure den med en scart-kabel for så å ta den ut, da funket komponent! Nydelig bilde

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken av utgangene syns du gir det beste bildet av komponent og hdmi?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble skuffet over HDMI-utgangen....syntes det ble veldig kornete!! Sammenlignet de på den første Ringenes Herre helt i begynnelsen der Gandalf treffer Frodo.... Kjøpte en Monster THX komponent-kabel og bildet er helt sykt i den scenen! skulle nesten tro det var et foto! Så jeg er mest fornøyd med komponent Men det er jo ikke sikkert jeg har gjort de rette innstillingene for HDMI.....noen tips/erfaringer? Har en Samsung LE32M61....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bache83
    Jeg ble skuffet over HDMI-utgangen....syntes det ble veldig kornete!! Sammenlignet de på den første Ringenes Herre helt i begynnelsen der Gandalf treffer Frodo.... Kjøpte en Monster THX komponent-kabel og bildet er helt sykt i den scenen! skulle nesten tro det var et foto! Så jeg er mest fornøyd med komponent Men det er jo ikke sikkert jeg har gjort de rette innstillingene for HDMI.....noen tips/erfaringer? Har en Samsung LE32M61....
    Akkurat samme erfaring med samme billedsekvens og Samsung HD850 - blasse farger og dårlig sortniva på HDMI. Var bedre på min gamle Pioneer DV-380. Bytta i Sony

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så rart det når DVD spilleren har en billig bildebehandlings prosessor mens tven har en av en helt annen dimensjon. Da er det bedre å kjøre komponent å la tv'en ta seg av signal behandlingen, istedet for å kjøre digital å la dvd spilleren gjøre det

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble skuffet over HDMI-utgangen....syntes det ble veldig kornete!! Sammenlignet de på den første Ringenes Herre helt i begynnelsen der Gandalf treffer Frodo.... Kjøpte en Monster THX komponent-kabel og bildet er helt sykt i den scenen! skulle nesten tro det var et foto! Så jeg er mest fornøyd med komponent ....
    Helt enig! Måtte bare sjekke at min hdmi-utg ikke var noe rart med. Enda jeg kjørte hdmi gjennom dvdo, ble sortnivået bedre med komponent, og da har jeg bare prøvd med noen jalla-kabler. Bildet er nok litt skarpere på hdmi enn på komponent, som jeg syns heller mot et mere varmere bilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om dette har litt med kvaliteten på filmene å gjøre....så synes jeg ikke den gir så bra bilde på gamle filmer, f.eks. Olsenbanden og Seinfeld DVD'er! Men på filmer som Ringenes Herre og Star Wars blir det jo helt krystallklart, skikkelig bra! Min gamle Sony DVD-spiller spilte sånne gamle dvd-filmer av dårlig kvalitet mye bedre.....mens Samsungen selvfølgelig viser kvalitetsfilmer bedre Kan det være fordi jeg kjørte scart?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scart er søppel.... Enkelt å greit.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om dette har litt med kvaliteten på filmene å gjøre....så synes jeg ikke den gir så bra bilde på gamle filmer, f.eks. Olsenbanden og Seinfeld DVD'er! Men på filmer som Ringenes Herre og Star Wars blir det jo helt krystallklart, skikkelig bra! Min gamle Sony DVD-spiller spilte sånne gamle dvd-filmer av dårlig kvalitet mye bedre.....mens Samsungen selvfølgelig viser kvalitetsfilmer bedre Kan det være fordi jeg kjørte scart?
    Er ikke helt sikker på hva du helt mener her, men kan ikke skjønne at din gamle Sony med scart gir bedre bilde enn Samsungen på komponent/hdmi... uansett om filmen er av "dårlig kvalitet".
    Når det skal sies er jeg ikke selv like imponert over sortnivået på 950'n lengre, men å sammenligne med scart'n er jeg ikke med på...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig vet jeg at scart er dritt!! Men jo bedre TV og jo bedre kabler man har, jo bedre må vel kilden være? Fordi det avslører mye mer enn en scart-kabel gjør liksom....men jeg er alt i alt fornøyd med komponent på 950'en.....konge!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •