Annbefaling av dvd spiller med 1080p

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Annbefaling av dvd spiller med 1080p

jeg er heldig innehaver av en pioneer pdp506 xde og lurer på følgende:
    finnes det dvd spillere som leverer 1080p og vil jeg få best bilde med dette.
    noen som vet????

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tigerhopp
    noen som vet????
    506XDE klarer ikke 1080P uten å skalere ned, og da er det ingen gevinst å hente på det så vidt meg bekjent. 720p er i allefall bedre enn 1080i på min 506XDE.

Når det gjelder DVD-spiller, så hadde jeg uten tvil valgt Pioneer dv-989 til den skjermen. Mine bilder er nå på høyde med flere HD-opptak jeg har.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet????
    Hva med denne?

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1044

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    506XDE klarer ikke 1080P uten å skalere ned, og da er det ingen gevinst å hente på det så vidt meg bekjent. 720p er i allefall bedre enn 1080i på min 506XDE.

Når det gjelder DVD-spiller, så hadde jeg uten tvil valgt Pioneer dv-989 til den skjermen. Mine bilder er nå på høyde med flere HD-opptak jeg har.
    hmmm er litt fersk på skjermen men det står i boka som jeg sitter med foran meg at den takler 1080p. som du har har jeg faktisk tenkt på dv-989 jeg med. blir litt usikker på dette

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm er litt fersk på skjermen men det står i boka som jeg sitter med foran meg at den takler 1080p. som du har har jeg faktisk tenkt på dv-989 jeg med. blir litt usikker på dette
    Å takle 1080p i dette tilfellet blir å kjenne igjen signalet og ha mulighet til å nedskalere det til native skjerm-oppløsning.

For at en skjerm skal vise 1080p på ordentlig vis må den ha 1920x1080 pixel-oppløsning eller høyere, noe som er ganske uvanlig enda i størrelsen 50".

DrE

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takler betyr ikke det samme som hva den viser. Oppløsningen på panelet er ikke stor nok for å takle 1080p, og da må den nedskalere. Da er det bedre å kjøre 720p hele veien.

Vurderer du DV-989, ikke vurder noe billigere alternativ i allefall. Denne skjermen fortjener en god spiller. Oppløsning er ikke alt..

Edit: Var litt sent ute...

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer kommer i disse tider med PDP5000 som kjører 1920x1080. 506 kan nok vise signalet, men skalerer ned til 1080i.

Jeg ville ventet til BluRay eller HD-Dvd-spillerene kommer før jeg handler en dvd-spiller til 12.000,- ihvertfall. Kjøp deg heller en god "billig-spiller" til 2-3000 i denne omgang så klarer du deg til HD-DVD eller Blu-Ray får sine gode spillere! (Og sansynlig vis det kommer en god kombispiller til rundt 12.000,- som dvd989 koster) Det er tipset mitt:-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colgol
    Pioneer kommer i disse tider med PDP5000 som kjører 1920x1080. 506 kan nok vise signalet, men skalerer ned til 1080i.
    Sjekk prisen på denne TV`en.. IMHO er det ikke vært prisdifferansen for å få 1080p på en 50". FYI skalerer ikke 506 ned til 1080i, da panelet ikke er 1080i, men den skalerer ned til 720P.

Jeg ville ventet til BluRay eller HD-Dvd-spillerene kommer før jeg handler en dvd-spiller til 12.000,- ihvertfall. Kjøp deg heller en god "billig-spiller" til 2-3000 i denne omgang så klarer du deg til HD-DVD eller Blu-Ray får sine gode spillere! (Og sansynlig vis det kommer en god kombispiller til rundt 12.000,- som dvd989 koster) Det er tipset mitt:-)
    Kjøper man en plasma til 40-50k fortjener den bedre DVD-spiller enn 2-3000. Jeg har kjørt en slik spiller på min en stund og bildet blir ikke spesielt bra sammenlignet med skikkelige DVD-spillere.

De første BlueRay/HD-DVD spillerne er ikke optimalisert for DVD slik en dedikert dyr DVD-spiller er til samme pris (det sier seg selv). Og siden DVD-formatet fortsatt kommer til å regjere en stund (og folk ofte har noen 100 filmer hjemme), er det greit å utnytte DVD-formatet best mulig.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk prisen på denne TV`en.. IMHO er det ikke vært prisdifferansen for å få 1080p på en 50". FYI skalerer ikke 506 ned til 1080i, da panelet ikke er 1080i, men den skalerer ned til 720P.
    Vet at denne modellen koster mellmom 70' og 80', men det var jo ikke diskusjonen Når det gjelder 506 så skalerer den selvfølgelig ned til 720p, var jeg skom skrev litt fortere en jeg rakk å tenke.

Kjøper man en plasma til 40-50k fortjener den bedre DVD-spiller enn 2-3000. Jeg har kjørt en slik spiller på min en stund og bildet blir ikke spesielt bra sammenlignet med skikkelige DVD-spillere.
    Her er jeg uenig med deg! Du får Denons DVD1920 til 2.898,- Dette er en meget god spiller med HDMI ut, og grei scaler som skalerer bildet opp til 720p. Så det finnes spillere rundt 3' som gir deg et meget godt bilde de første par tre årene til det kommer gode kombispillere. Det er nå min mening ihvertfall.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jeg uenig med deg! Du får Denons DVD1920 til 2.898,- Dette er en meget god spiller med HDMI ut, og grei scaler som skalerer bildet opp til 720p. Så det finnes spillere rundt 3' som gir deg et meget godt bilde de første par tre årene til det kommer gode kombispillere. Det er nå min mening ihvertfall.
    Betviler ikke at DVD-1920 er en god spiller, men at den kan gi i nærheten bilde som en Pioneer DV-989 til 4 ganger prisen er vel ikke noe diskusjonstema. Det går vel mest på smak og behag (og lommebok). Sikkert flere som hadde vært lykkelig med en vanlig 3k spiller, men har du råd til en så dyr skjerm, bør man ta seg råd til en skikkelig DVD-spiller også... IMO.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok:-)

Så det blir opp til hver enkelt om hva de vil gjøre:-) Selv har jeg DVD2910 som er meget bra, men er nok også hakket under Pioneers 989.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er et lengre hopp kvalitetsmessig fra typisk xbox, dantax, denver og andre billige dvd-spillere opp til denon 1920, enn det er fra 1920 til 989.

Har min antagelse rot i virkeligheten?

DrE

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg tror det er et lengre hopp kvalitetsmessig fra typisk xbox, dantax, denver og andre billige dvd-spillere opp til denon 1920, enn det er fra 1920 til 989.

Har min antagelse rot i virkeligheten?

DrE
    Det tror jeg nok det er... Jeg har ikke hatt denon 1920, men en tilsvarende fra en annen produsent. Bildet ble i mine øyne mye bedre med 989, men fra en typisk Rema 1000 spiller som noen karakteriserer som VHS-bilde tror jeg nok forskjellen er større...

Spiller vel egentlig ingen rolle... hvem kjører vel en Denver spiller på en flatskjerm til 50 000,-

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller vel egentlig ingen rolle... hvem kjører vel en Denver spiller på en flatskjerm til 50 000,-
    Trenger jeg å quote teksten fra 80-talls schlageren til Banana Airlines??

"Nordmen er gale"

Hehe, jeg vil vel håpe for 50"-eiernes egen skyld at de i det minste spanderer på seg "denon 1920-kvalitet" og oppover på en 50".

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Marantz DV7600

den får du nå på tvboden i svinesund til ca 7000.-Norske,ingen som kan matche marantzen til den prisen.får masse skryt verden over

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    den får du nå på tvboden i svinesund til ca 7000.-Norske,ingen som kan matche marantzen til den prisen.får masse skryt verden over
    Hvis du først skal kjøpe fra sverige kan man også legge på litt og få DV-989, uten at dette skal bli en diskusjon om hvem som er best...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    768p ihvertfall :-P

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en DVD-spiller som skalerer opp til 1080p kan du per dags dato kun velge mellom Denon DVD A1XVA og Marantz DV-9600 så vidt meg bekjent. I tillegg kommer snart samsung med en spiller som er BETYDELIG billigere enn disse, som også skal greie 1080 progressivt ut.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    768p ihvertfall :-P
    Det er selvfølgelig helt korrekt...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Skal du ha en DVD-spiller som skalerer opp til 1080p kan du per dags dato kun velge mellom Denon DVD A1XVA og Marantz DV-9600 så vidt meg bekjent. I tillegg kommer snart samsung med en spiller som er BETYDELIG billigere enn disse, som også skal greie 1080 progressivt ut.
    Da er det vel denne du tenker på Alex :wink:

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1052

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •