Samsung HD 860

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung HD 860

Ser Samsung har kommet med Hd 860 nå. Iallfall hos Pixmania. Men den er ikke presentert på Samsung sine norske hjemmesider! På .com siden deres er den presentert så Pixmania er vel bare tidlig ute, selv om de riktignok ikke får den før 20 mai.
    Regner ikke med noen har fått testet denne??
    Hadde egentlig tenkt å kjøpe Hd 950, men 999,- for Hd860 hos pixmania er jo grise billig!
    Men kan ikke se at det er noen nye eller bedre specs på 860? Nytt design er vel det hele, tror den skal passe bra til R71 40" min.
    Noen som har mer info?
    Kommer det en Hd 960 som er verdt å vente på kanskje?

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som veit ca hva den vi koste i norske kroner??? og når den kommer?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bør bli mye bedre enn HD850 billedmessig. Den HD850 jeg testet hadde et elendig svartnivå og var blass i fargene. Ser at HD960 kommer med ny videochip og 1080p - vel verdt å vente på, men så blir prisen rundt 80 % høyere.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Den bør bli mye bedre enn HD850 billedmessig. Den HD850 jeg testet hadde et elendig svartnivå og var blass i fargene. Ser at HD960 kommer med ny videochip og 1080p - vel verdt å vente på, men så blir prisen rundt 80 % høyere.....
    Men tror du en oppskalering til 1080p har noe for seg på min 40" Samsung R71?
    Eller er 720p, eller 768p som Hd 950 også skalerer til mer enn nok da?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes oppskalering gav meg lite på en 37 " LCD. Da er det viktigere med bra farger og bilde. Mer å hente på prosjektør og lærret sies det, men man får jo ikke mer informasjon i bildet uansett altså ikke HD.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livewire
    Men tror du en oppskalering til 1080p har noe for seg på min 40" Samsung R71?
    Eller er 720p, eller 768p som Hd 950 også skalerer til mer enn nok da?
    Er vel ingen vits i å oppskalere til 1080p hvis ikke skjermen har denne oppløsningen. Da må jo bare skjermen skalere ned til skjermens oppløsning igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at disse nye spillerne, iallfall ikke er oppgitt å kunne sette de til 768p, som de fleste lcd skjermer er. Har dette noe å si, eller funker det like bra med 720p?
    Har dere stor tro på at 960 med den nye Faroudja chipen blir bedre enn feks 860 som ikke har den tydeligvis?eller utgående 950 for den saks skyld?
    Jeg iallfall har jo ikke brukt for 1080p til min skjerm.
    Vurderer sterkt en 860 til bare en tussing!

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvalitet er så utrolig mye mer enn oppløsning!
    Farge balanse, sortnivå ++
    Vil tro den dyrere med Faroudja chip vil levere mye bedre bilde, uansett om det er i 720p eller 1080.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

768p

Ser at disse nye spillerne, iallfall ikke er oppgitt å kunne sette de til 768p, som de fleste lcd skjermer er. Har dette noe å si, eller funker det like bra med 720p?
    Har dere stor tro på at 960 med den nye Faroudja chipen blir bedre enn feks 860 som ikke har den tydeligvis?eller utgående 950 for den saks skyld?
    Jeg iallfall har jo ikke brukt for 1080p til min skjerm.
    Vurderer sterkt en 860 til bare en tussing!
    Tror du bommer litt det vdr. 768p og LCD skjermer. 768P tilsvarer en oppløsning på 768x1024 slik mange plasma skjermer har og ikke 768x1366 som er normalt for LCD.

Newcomer diskvask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Tror du bommer litt det vdr. 768p og LCD skjermer. 768P tilsvarer en oppløsning på 768x1024 slik mange plasma skjermer har og ikke 768x1366 som er normalt for LCD.
    Er du sikker på det?

720p er 1280x720
    768p skulle da med samme høyde/bredde-forhold bli 1366 (1,778*768) x768

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd en av disse nye spillerne etterhvert?
    Noen som vet hvor man får tak i disse nye spillerne? Har bare sett Hd 860 på et par nett steder. Men utsolgt på de to jeg har funnet.(Pixmania og Best buy)
    Hd 960 har jeg ikke sett bortsett fra på amerikanske nettbutikker, men den er jo heller ikke presentert på Samsung sine norske hjemmesider..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av diskvask
    Er du sikker på det?

720p er 1280x720
    768p skulle da med samme høyde/bredde-forhold bli 1366 (1,778*768-) x768
    Rimelig sikker ja. Hadde en Samsung HD850 på "lån" fra SHG. Denne skal ha støtte for 768P men dette valget var ikke en opsjon i oppsettet når jeg teste denne på min Viewpia med 1366x768 i oppløsning. Stemmer bra med at 768p er 1024x768.

Elendig billedkvalitet forøvrig på denne spilleren og SHG har fått den i retur. Nå skriver vi 1 1/2 mnd etter at den ble returnert og SHG har enda ikke klart å utbetale det de skylder meg. Mulig de tror jeg skal glemme det ? Det skal da ikke være nødvendig og spamme den for at ting skjer. Har allerede purret to ganger. Dritt butikk :-x

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd en av disse nye spillerne etterhvert?
    Noen som vet hvor man får tak i disse nye spillerne? Har bare sett Hd 860 på et par nett steder. Men utsolgt på de to jeg har funnet.(Pixmania og Best buy)
    Hd 960 har jeg ikke sett bortsett fra på amerikanske nettbutikker, men den er jo heller ikke presentert på Samsung sine norske hjemmesider..
    Blar litt i What HiFi nå, ser at de gir den 5 av 5 stjerner. Kan ikke være alt for gæren da, men uansett er det jo en budsjettspiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin0958
    Blar litt i What HiFi nå, ser at de gir den 5 av 5 stjerner. Kan ikke være alt for gæren da, men uansett er det jo en budsjettspiller.
    er det noenting som IKKE har fått 5/5 stjerner i what hifi da? har lest det noen ganger og syns alt får glimrende kritikker der.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    er det noenting som IKKE har fått 5/5 stjerner i what hifi da? har lest det noen ganger og syns alt får glimrende kritikker der.
    Mye som ikke har fått 5/5 stjerner der. Bla Pioneer VSX-1015 som skrytes opp i skyene av enkelte her på forumet fikk bare 3/5.

Samsungen var for øvrig ikke den eneste (eller den billigste) dvdspilleren som fikk 5/5 stjerner i det nummeret.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt denne spilleren. Sammen med en LE32R75 leverer den ett sinnsykt bra bilde på DVD via HDMI i 1080i-modus! Jeg er klart fornøyd med kjøpet. Sonefri ble den også ved noen få tastetrykk på fjernkontrollen.

Men, noen negative sider har jeg funnet og da.
    "Billig" skuff. Får litt plast-følelse.
    Dårlig lyd. Ble ikke imponert på musikk, men så er det vel det man har CD-spillere til da. På film leverer den varene.

Fjernkontrollen matchet jo også perfect for min R75, så alt i alt er jeg meget fornøyd.

4,5 av 5

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unzane: Du sier du fikk HD-860'n sonefri med noen tastetrykk. Jeg har akkurat kjøpt samme spiller og skulle gjerne fått den sonefri, kunne du tenkt deg å tipse meg om disse tastetrykkene? Evt. noen andre som vet hvorda ndet gjøres?

Newcomer Fez sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    This works with the Samsung remote supplied with the DVD player.

Turn on the Player with no disc on the tray. The tv screen and the dvd lcd will display "No Disk"

2. Press the "Repeat" key on the Samsung remote control

3. Press the keys: "5 7 5 3 8" on the remote. Number 2 appears on the screen for a short time.

4. Press "9". Number 9 is displayed on the screen.

5. Press the "Open/close" button in the remote. The tray will open. Leave it open for a few seconds.

6. Just press the "On/off" button in the remote.

7. You now have a multi-region dvd player!!

Denne brukte jeg på min hd860 funker som snus.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har anskaffet denne spilleren pga HDMI, men det har oppstått et lite problem.

Spilleren er koblet opp til en infocus 4805 med en grei 10m hdmi-kabel via et infocus dvi-adapter. Alt gikk som smurt i starten og oppstartsbildet kom opp med en gang, men så når disken er satt i og loading i oppstartsbildet går bort blir skjermen bare lys blå ved 720 og det kommer i tillegg opp for høy oppløsning ved 1080.

Kommer dette av mellomleddet hdmi og dvi sammen med at avstanden er lang, eller er det mine innstillinger som er galt satt opp. Har forsøkt mye kombinasjoner der, med samme eller dårligere resultat om mulig

Har bare kunnet forsøke med s-video med samme lengde og det går uten problem, men kan se på oppstartsbildet at det er bedre med hdmi der. Så hadde virkelig håpet at dette skulle gå i orden.

Takker for mange hjelpende tråder tidligere og håper at mitt spørsmål kan besvares..

You can't see me!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •