Hvordan Gjøre DVD-spilleren sonefri?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Hvordan Gjøre DVD-spilleren sonefri?

Jeg har en Marantz DV6500, går det ann å gjøre denne sonefri?
    Hvordan gjør man dette og har det noe å si for kvaliteten når jeg spiller av?

Jeg har søkt litt rundt på denne siden og på resten av nettet, men fant ikke noe.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har googlet og lest litt på diverse forum. Det ser ut som at sonefrigjøring ikke kan gjøres med fjernkontroll, som med de fleste andre spillere. DV6500 må ha en firmware oppdatering, noe du kan gjøre hos forhandler (butikken der du kjøpte den bør kunne hjelpe deg, forhåpentligvis gratis).
    Når det gjelder kvalitetstap ved sonefrigjøring kan jeg ikke tenke meg at det vil skje, har ihvertfall aldri merket noe til det selv på mine dvd spillere.
    En annen ting som gjaldt flere Marantz dvd spillere, var at man kunne endre sone maks 25 ganger. Etter 25 ganger blir den da låst til sist valgte sone. Dette bør uansett ikke bli noe problem, da sone 0 = sonefri, og de fleste dvd filmer fungerer fint med denne innstillingen. Har lest at enkelte filmer krever at du må sette spilleren til samme sone som filmen du spiller av, men jeg har aldri opplevd dette selv. Sone 0 funker til det meste.

Uansett... Lykke til :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, da får jeg prøve å kontakte noen forhandlere

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nyttig link

Link til oppskrifts side om hvordan en gjør de fleste spillere sonefri.

http://www.videohelp.com/dvdhacks.php

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hei. Har googlet og lest litt på diverse forum. Det ser ut som at sonefrigjøring ikke kan gjøres med fjernkontroll, som med de fleste andre spillere. DV6500 må ha en firmware oppdatering, noe du kan gjøre hos forhandler (butikken der du kjøpte den bør kunne hjelpe deg, forhåpentligvis gratis).
    Når det gjelder kvalitetstap ved sonefrigjøring kan jeg ikke tenke meg at det vil skje, har ihvertfall aldri merket noe til det selv på mine dvd spillere.
    En annen ting som gjaldt flere Marantz dvd spillere, var at man kunne endre sone maks 25 ganger. Etter 25 ganger blir den da låst til sist valgte sone. Dette bør uansett ikke bli noe problem, da sone 0 = sonefri, og de fleste dvd filmer fungerer fint med denne innstillingen. Har lest at enkelte filmer krever at du må sette spilleren til samme sone som filmen du spiller av, men jeg har aldri opplevd dette selv. Sone 0 funker til det meste.

Uansett... Lykke til :grin:
    Blandt annet Patrioten sone 1 må ha sone-1 spiller. Men om du har en spiller du kan velge til sone 1, er dette godt nok.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roadfly
    Link til oppskrifts side om hvordan en gjør de fleste spillere sonefri.

http://www.videohelp.com/dvdhacks.php
    Har sjekket der selv. Bra side, men dv6500 hadde ingen region-hack. Må nok gjøres hos forhandler.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte noen e poster til hfck for en stund siden (der jeg kjøpte dvd spillern). De sa de kunne gjøre spilleren sonefri gratis på ca 10 min og husk og ta med kontrollen. Så veit dere det!

Jeg har enda ikke hvert der, og det spørs om jeg kommer til å dra. Jeg har kun sone 2 eller sonefrie dvder, og latheten eier.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min denon 1720 på hfk. Jeg trodde jo den var sonefri da jeg kjøpte den. Men fant fort ut den ikke var. Så jeg ringte til hfk. Da sa de at jeg bare kunne ta den med ned så ville de fikse det på 5min. Kostnaden ville bli 200kr sa han. Men siden jeg nettopp hadde kjøpt den der fikk jeg det for 100=)
    Går ut ifra du må gjøre det samme med din...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunted
    Jeg sendte noen e poster til hfck for en stund siden (der jeg kjøpte dvd spillern). De sa de kunne gjøre spilleren sonefri gratis på ca 10 min og husk og ta med kontrollen. Så veit dere det!

Jeg har enda ikke hvert der, og det spørs om jeg kommer til å dra. Jeg har kun sone 2 eller sonefrie dvder, og latheten eier.
    Se der ja! Var jo allerede sakt! Hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •