Cambridge DVD79/OPPO DV971H - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Kjører OPPOen mot en Epson TW600, og projiserer bilde på ca 100 tommer. Da begynner forskjellen på godt og dårlig DVD-bilde for alvor å vise seg.

På en 32 tommers CRT ser det meste av DVD spillere flott ut.
    Tipper Spitfire mente CRT projektor og ikke en liten 32" 16:9 CRT TV. ;-)

Det er forøvrig riktig at man gjerne ser mer av dvd spillerens kvalitet, og spessiellt på oppkonvertering fra DVD når man drar opp skjermstørrelsen til 100" ++, og det er vel heller ikke tvil om at det er få andre teknologier enn en pixcelfri CRT projektorer som virkelig kan avsløre skavanker til dvd spilleren når det gjelder sortnivå, naturlige farger osv.

Problemet i såmaåte med OPPO vs CRT projektor, er vel at den så vidt jeg har funnet ut kun sender ut HD i enten component, eller i DVI-D. Dette betyr at man for f.eks en Barco Graphics 808s eller en bg801s(som jeg tipper er den CRT projektoren Spitfire lurte på), enten må ha et tillegs HD kort som takler HD via component innebyggd, eller en annen løsning for å forvandle et digitalt DVI-D signal over til et analogt RGBHV som vel gir den beste overførings metoden for projektoren.

Oppo er nok en billig og god spiller med en anerkjennt bildeprosessor man stort sett bare har hatt i dyrere spillere, men for de som ikke kan bruke DVI-D direkte, ser jeg for meg uten å ha testet dette selv, at man lett ender opp med å teste feil komponent i bildekjeden (DVI-D>RGBHV transduceren eller det litt aldrende Barco HD kortet) dersom man prøver denne kombinasjonen.

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Korrekt....
    Dette betyr at man for f.eks en Barco Graphics 808s eller en bg801s(som jeg tipper er den CRT projektoren Spitfire lurte på
    Og korrekt igjen...

Tusen takk for svar.
    Man sånn mens vi er litt inne på det.
    HD kort som takler HD via component innebyggd, eller en annen løsning for å forvandle et digitalt DVI-D signal over til et analogt RGBHV som vel gir den beste overførings metoden for projektoren.
    Noen som vet hvor jeg finner dette??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager Spitfire ! CRT projektor har vært et uaktulet alternativ i min hjemmekino, så jeg kom i farten ikke på at det var det du mente. Burde ha skjønt at det ikke var en liten TV du snakket om.

Vel, vel kan bare supplere det ask4me2 sier ang grensesnittene på OPPOen med at den er helt midt på treet hvis man benytter komponentutganger. Det er via DVI at denne glimrer, og kun det.

Vil tro at en digital til analog boks som skal yte oppsettet noen rettferdighet blir såpass dyr at en mer eksklusiv DVD spiller med gode analoge grensesnitt er å foretrekke.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar...
    Og du trenger absolutt ikke beklage noe.

Så da får jeg klare meg med min "hacka" 963sa.
    Ble litt ivrig... ops:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Bg801s vet jeg ikke om det finnes noe originalt HD kort som det gjør for 808 modellene, men det er vel også noen som bruker en ekstern Moon Jong DVI-D>RGBHV transducer på sine Barcoer for å få mulighet for å spille av fra kilde spillere med kun digital DVI eller HDMI.

Tror jeg ville valgt en spiller som den phillipsen du har 963SA og RGB modifisert den, eventuellt anskaffet en momitsu V880DX dvd spiller med custom justering på DVI-I utgangen eller kankje en Snazio 1350 som også spiller av HD og så vidt jeg vet sender RGBHV via DVI-I utgangen, før en moon jong boks sammen med en moome spiller vil være en løsning.

Fordelene med å gå for en moonjong løsning (som også har HDCP) er at man kan bruke den til å kobble opp de nye HD spillerene som kommer etter hvert nå, så det lønner seg nokk å vurdere litt rundt dette før man bestemmer seg.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville valgt en spiller som den phillipsen du har 963SA og RGB modifisert den
    Den er RGB modifisert, og leverer 1080i... :lol:

Men man er jo alltid på jakt etter noe bedre.
    Men hva koster det sånn ca med moonjong løsningen du skisserer??

Jeg prøver å holde meg i lavbudsjettklassen så lenge jeg kan... ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Fikk akurat min "moome" box i posten.
    Total pris: 220 usd (ink frakt) ingen toll eller moms

Fungerer 100 % som den skal. (du må kjøpe nytt 9 v powersuply da det kunn følger med et US suply) clasohlson har et til 99 kr.
    Eneste du skal være klar over hvis du bestiller er at det kan ta laaaang tid før du motar den,,jeg bestilte 28 mars og fikk den 6 juni..

Men det var vell vært å vente på, da endelig fikk se hva min opph dvd spiller var god for
    Opph--moome--BG808s = 1080i = meget godt bilde !

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •