Og så var HDDVD sluppet i USA.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Og så var HDDVD sluppet i USA.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "sikle"

By the way: HD-DVD høres bare så mye bedre ut enn "blueray"... (da snakker jeg kun om navnet og ikke specs...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha BD

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sikle...vil ha!

Mulig en fordel å ikke ta helt av så tidlig...Regner med det blir liv i leiren når BD kommer, og kanskje noen rimeligere spillere og 2generasjon spillere kommer.

Venter spent på Pioneer's bidrag her

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, kjenner igjen butikken. Den ligger rett ved San Jose. Var der for bare et par uker siden.

Kan ikke helt si jeg liker menyen for Ethernet med valgene "DHCP", "Proxy setting", "Mac Address", "User Information" og "NTP Server"... og det på en spiller som er helt barbert for ekstra features. For meg høres det veldig som om alle spillerne skal overvåkes.

Ser også i info fra Toshiba langt inne Flash-greiene på http://www.tacp.toshiba.com/hddvd/ "....depending on content, which may also require an always-on broadband internet connection."

Da er det i alle fall helt klart at jeg ikke vil kjøpe HD-DVD. Om Datatilsynet blir informert så får de antagelig ikke lov til å selge dette i Norge i det hele tatt.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Robert, husk å ta pillene med en gang du står opp!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Robert, husk å ta pillene med en gang du står opp!
    De pillene man må ta for å bli en sløv forbruker?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen trenger de for å ikke bli helt paranoide

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å være paranoid betyr vel at man innbiller seg noe som ikke er rellt. Jeg tror ikke at å tro et selskap kan komme til å gjøre det det har sagt det kan gjøre er tilstrekkelig for å bli kategorisert som paranoid.

Om du synes det høres for vilt ut det Toshiba sier de kan gjøre så får du ta det opp med Toshiba og/eller Datatilsynet.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det blir et krav om "Always on" tilkobling til internett på de nye spillerene kommer ihvertfall jeg til å steile. :-?
    Med dette landets utrolige satsing på infrastruktur og kommunikasjon, har jeg faktisk ikke ett eneste tilbud jeg kan bruke som gir en slik tilkobling der jeg bor.
    Det får være grenser for hvor mye overvåking en som forbruker skal finne seg i.

Selvsagt positivt med mulighet for å koble seg til internett for å oppdatere programvare eller for bruk av interaktivt innhold, men det bør ikke være ett krav.
    Ellers gleder jeg meg villt til de nye formatene er på det norske markedet også, så fremt det ikke blir noen form for "overvåkning" på spillerene.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forventet å se flere utsettelser, så dette var en god nyhet. Uansett virker det som om det er seriøse leveringsproblemer nå helt i starten, både på hardware og software. Hva er lanseringsdatoen for Blu-ray? Er det i midten av mai som er siste anslåtte tidspunkt?

Da spørs det hvor lenge det går før Hollywood og elektronikkprodusentene gidder å drøye det før vi får HD-DVD og Blu-ray i Europa. Det er vel lovet Blu-ray i Norge til høsten, men jeg er pessimistisk nok til å ikke tro på det.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis er det ikke sonesperrer på de nye formatene, så i disse internett-tider er det bare å bestille fra utlandet.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Om du synes det høres for vilt ut det Toshiba sier de kan gjøre så får du ta det opp med Toshiba og/eller Datatilsynet.
    Jeg er likeglad, den telefonen får du ta hvis du er nervøs for om Toshiba vet hva du titter på. Veldig merkelig å være redd for noe slikt.

Ellers ser jeg du har fått svar på dine bekymringer på avsforum, så da burde alt være greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Jeg vil ha BD
    Dumt spørsmål, men hva mener dere med BD?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Dumt spørsmål, men hva mener dere med BD?
    Det er det andre formatet (Blueray-Disc)

http://www.blu-ray.com/info/

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det er det andre formatet (Blueray-Disc)

http://www.blu-ray.com/info/
    Å, jeg trodde dere mente BåDe (HD DVD og Blu Ray)

Tror jeg venter til det kommer spillere som takler begge formatene - Ole Brum "ja takk, begge deler" ...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, jeg trodde også du mente begge formatene når du sa BD. Har alltid trodd at Blu-Ray ble forkortet BR/BRD. ops:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennede og se hva som skjer, men jeg er også svært kritisk til begrensningene som ligger i systemene. Det er bare SÅ mye vi forbrukere bør finne oss i. Det er tross alt vi som har makten til å bestemme om disse formatene har noen fremtid. Det begynner nok å dryppe inn tilbakemeldinger på AVS etterhvert, så får vi se hvordan systemet fungerer.

Tror ikke vi får se noen spillere i salg i Norge i 2006. Vi får nok heller ingen filmer enda. Det er da heller ikke så morro å sitte med den nye spilleren for så å se Last Samurai om igjen og om igjen...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det blir spennede og se hva som skjer, men jeg er også svært kritisk til begrensningene som ligger i systemene. Det er bare SÅ mye vi forbrukere bør finne oss i. Det er tross alt vi som har makten til å bestemme om disse formatene har noen fremtid. Det begynner nok å dryppe inn tilbakemeldinger på AVS etterhvert, så får vi se hvordan systemet fungerer.

Tror ikke vi får se noen spillere i salg i Norge i 2006. Vi får nok heller ingen filmer enda. Det er da heller ikke så morro å sitte med den nye spilleren for så å se Last Samurai om igjen og om igjen...
    Enig.... er heller ikke så ivrig for å få den første spilleren på markedet heller... vi ser jo hvordan DVD-spillerne har utviklet seg siden den første modellen. Sitte der med en svindyr spiller med dårlige specs, og 2 filmer i samlingen...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart de første hd-dvd og BD spillerene blir uforholdsmessig dyre, men jeg tror det blir galt å sammenligne med overgangen fra VHS til DVD, det er tross alt bare en vidreutvikling av DVD, så de første spillerene bør holde grei kvalitet.
    Det som er mere bekymringsverdig er graden av kontroll filmselskapene ønsker å ha over forbrukeren. Jeg er helt imot piratkopiering, bittorent osv. fordi det undergraver kunstnerens rettigheter, men det betyr ikke at jeg ønsker å utlevere personlig informasjon om meg selv for at filmselskapene skal få bukt med den omfattende piratkopieringen i Asia - her får heller film, spill og musikkselskapene sammarbeide med myndighetene og løse problemet på den måten. At vi "vanlige" forbrukere hele tiden skal straffes fordi mange land ikke har et tilstrekkelig lovverk for å hanskes med slik kriminalitet er hinsides meg.
    Nå er det jo ikke til å stikke under en stol at Hollywood, spill og musikkbransjen tjener vanvittige summer - bare se på lønningene til de største skuespillerene og regissørene, eller ta en titt i se og hør på hjemmene deres så skjønner man fort at det ikke er like krise som disse selskapene ønsker å fremstille det som. kanskje hvis de hadde kuttet ut soneinndelingen, satt ned prisen på dvd, spill og musikk og lansert skikkelige online butikker der man kunne downloade spill, musikk og film mot betaling så hadde kanskje mye av problemet løst seg selv. Faktum er vel heller at det er en grådigihets kultur utenlike i disse selskapene og at høy nettofortjeneste henger sammen med streng bruker kontroll ala microsoft.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •