Progressive signaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Progressive signaler

Lurer på en ting: Har i lengre tid tenkt å gå til anskaffelse av en HD- opptaker til hjemmet. Den skal ha progresiv scan på komponent utgangen slik at den kan benyttes på min kjære Barco. (Har en dedikert spiller til den fra før) Siden en HD- opptaker har innebygget TV- tuner, vil da TV- signalene "gå igjennom" spilleren og komme ut progressivt på komponent? Det hadde vært kult å kunne se TV på Barco'n når det er program der som man vil se på stort lerret. Har prøvd å kjøre uten progresiv behandling - og det ble ikke bra... Kunne selvsagt kjøpe en ekstern scaler (DVDO eller lignende) å kjøre tv- signalet igjennom, men det koster jo penger det også. Er det noen som ser problemet/utfordringen min?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larser'n
    Siden en HD- opptaker har innebygget TV- tuner, vil da TV- signalene "gå igjennom" spilleren og komme ut progressivt på komponent?
    Velkommen i Avforum Larser'n :grin:

Vil tro de fleste Hard disk-opptagerene kan spille av TV opptak via component utgangene i alle fall, så hvis den ikke kan gjøre det direkte fra tuneren, vil det vel la seg gjøre via å ta opp på hardisken og spille av samtidig.

Vet ikke hvilken Barco modell du har Larser'n, men vanlig 576 linjers 4:3 format pal selv som progressivt blir kanskje litt tydelig opplinjet hvis man ikke er oppe i de oppløsningene som projektoren trives best med å jobbe med. Resultatet kommer vel ellers også hvem som ser foruten projektor modell, sitte avstand,størrelse på lerret osv. Har ikke testet selv, men vil tro en slik ekstern boks med VGA utgang vil kunne gjøre en ganske god jobb når det gjelder oppskalering og TV titting http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=437 , men man har selfølgelig ikke samme opptaks muligheten som kankje du er mest ute etter med en DVD og Hardisk opptager

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hurtig svar og velkomsthilsen - selv om jeg har vært medlem en stund. Har kanskje ikke vært den ivrigste etter å eksponere meg...

Jeg har en Barco 701s som jeg til har tilkoblet en Denon 2200 dvd- spiller. Har faktisk sett på Grand pop videoscaleren for et par dager siden. Den kan jo absolutt være et alternativ. Hvordan er kvaliteten på den? Har du Ask4me2 vært fysisk borti den?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk for hurtig svar og velkomsthilsen - selv om jeg har vært medlem en stund. Har kanskje ikke vært den ivrigste etter å eksponere meg...

Jeg har en Barco 701s som jeg til har tilkoblet en Denon 2200 dvd- spiller. Har faktisk sett på Grand pop videoscaleren for et par dager siden. Den kan jo absolutt være et alternativ. Hvordan er kvaliteten på den? Har du Ask4me2 vært fysisk borti den?
    Dersom du skal få en oppløsning som monner f.eks. 720P så må du kjøpe en DVD spiller med 720P ut fra component utgangen. Jeg vet ikke om så mange av de,men Samsung 850 / 950 kanskje??? Vanligvis må du ha DVI/HDMI ut fra spilleren for å få dette til,men det blir en helt annen sak for da må du konvertere det digitale signalet til RGB analogt, for at 701 skal funke.Da må du ha en egen box ,som gjør det f.eks MoonJong eller lign.
    Stølen

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oops så ikke at du hadde vært mdlem av forumet siden 2004ops: , men da har du ventet tolmodig og lenge med ditt første innlegg synes jeg ;-)

Ellers så har jeg ikke noen egen erfaringer med Grand pop videoscaleren og vet ikke så mye mer om den enn det som står på Avshop sine sider. Ville ellers ikke forventet så veldig mye High end bildekvalitet fra en slik billig boks ("Innebygget høyttaler") , men jeg tror den samtidig vil være en billig og grei TVløsning sammen med enkelte CRT projektorer, og vurderer selv å kjøpen en slik etter hvert. Ellers hvor godt den vil fungere i praksis avhenger vel litt av hva slags justerings muligheter man har på utgangs signalene, og om projektoren godtar og takler disse. 701s modellene er vel ikke mest samarbeidsvillig opp i 1280x1024 60 eller 75Hz som denne boksen kan gi, men regner med at det er en del trinn i mellom 640x480 til 1280x1024 som vil kunne fungere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •