Fungerer Guide Plus i Norge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fungerer Guide Plus i Norge?

Jeg fikk min JVC DR-MH300 i går og har prøvd å få Guide Plus til å fungere, jeg ser at systemet sier at man må vente noen timer på å få inn EPG data, den fikk stå i hele natt og da sto den og tygget på EPG og lagret på disk, men fremdeles er den ikke fornøyd. Fungerer dette i norge eller venter jeg forgjevest?

Noen som vet?

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du venter forgjeves...så vidt jeg vet er det ingen tilbydere her på berget som sender GuidePlus-signaler. Jeg har samme opptaker som deg, og det funker ikke her heller. Men det er sikkert noen orakel her på forumet som vet mer om dette...?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.europe.guideplus.com/En/h...tchannels.html

Er mulig å få via satelitt, men har da ingen info om skandinaviske kanaler.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette informerer de ikke om? Jeg føler det er en vesentlig del av opptaksfunksjonaliteten!
    Noen som vet om Norgen noen gang blir inkludert i dette systemet?

Føler meg litt svindlet nå... Litt somå kjøpe bil som ikke går på norsk bensin!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvem du mener "de" er i ditt innlegg...forhandleren ? I så fall kan du vel prøve å klage der du kjøpte opptakeren. Produsenten kan jo ikke noe for at Norge ligger etter på visse områder....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://jvc.no/product.php?id=DR-MH300SE&catid=100066

Her står det flere ganger at produktet har "Guide Plus+" og det advares ikke om at det ikke kan brukes i Norge. Jeg kan ikke se at det kan forventes at brukeren er klar over at dette så det burde være den proffesjonelle part (importør og forhandler) som har plikt til å informere om dette. Om du skulle ønske å klage har du en meget sterk sak. Som forbruker skal du uansett kun trenge å forholde deg til forhandler.

Guide Plus er 10 år og jeg har enda ikke hørt om planer for Skandianvia. Om de skulle komme hit ville de uansett kommet til Sverige først.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Beklager men dette har aldri vært i våre tanker å informere om dette, men det står også i brukermanualen at denne ikke støttes i alle land. Men det positive er jo at det er tilgjengelig om/når det kommer ?

Men jeg skal ta det med til webansvarlig hos oss at vi kan informere om at Guide Plus systemet ikke pr dags dato er støttet i Norge.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    Men jeg skal ta det med til webansvarlig hos oss at vi kan informere om at Guide Plus systemet ikke pr dags dato er støttet i Norge.
    Det er fint at dere følger med på forumet og følger opp slike saker. Pioneer har samme utfordring og skriver på websidene "EPG (Guide+) fungerer for tiden ikke i Norge.".

Brukermanualen er et litt vel sent sted å bruke for informere potensielle kjøpere. ;-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Beklager men dette har aldri vært i våre tanker å informere om dette, men det står også i brukermanualen at denne ikke støttes i alle land. Men det positive er jo at det er tilgjengelig om/når det kommer ?

Hei Michael JVC, jeg prøver å finne teksten der det står at ikke Guide+ ikke virker i norge, men jeg finner ikke noen klar formulering på at dette ikke fungerer i norge. Hadde JVC visst at ikke Guide+ fungerer i norge hadde vel ikke oppsett av Guide+ vært en del av setup prosedyren?

Jeg valgte JVC DR-MH300 fremfor å begynne med å bygge en media center PC som jeg faktisk kan få EPG på, dette fordi jeg trodde Guide+ virket i norge. Har alltid vært fornøyd med JVC produkter helt siden jeg brukte alle konfirmasjonspengene mine på en JVC walkman som jeg hadde glede av i 8 år. Men dette satte en litt sur smak på hele JVC opplevelsen for min del!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Da har vi rettet opp på dette. Når det gjelder brukermanualen så står det at denne funksjonen ikke er støttet i alle land , jeg skal komme tilbake med sideanvisning så snart jeg er tilbake fra påskeferie :-)

http://www.jvc.no/product.php?id=DR-...E&catid=100066

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Da har vi rettet opp på dette. Når det gjelder brukermanualen så står det at denne funksjonen ikke er støttet i alle land , jeg skal komme tilbake med sideanvisning så snart jeg er tilbake fra påskeferie :-)

http://www.jvc.no/product.php?id=DR-...E&catid=100066
    Sitat Opprinnelig postet av JVC webside
    Guide Plus(ikke tilgjengelig i Norge)+/ShowView
    Du kan vel også føye på at Se og Hør er påkrevd ved bruk av ShowView også, om du ikke har en god norsk kilde på web for denne løsningen? For helt ærlig så er ikke den foreslåtte danske Se og Hør løsningen spesielt enkelt. lettere å sitte å vente med fingeren på rec knappen!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På side 46 står det en merknad som viser de land hvor man KAN ta imot Guide Plus+ : Østerrike, Belgia, Frankrike, Tyskland, Nederland, Spania, Sveits, Italia, Luxembourg og Storbritannia. I "Systemoppsett for Guide Plus+" står det egentlig ingenting om dette. I og med at "Systemoppsett" er det første man møter når man skal stille inn opptakeren, burde det stått en klar merknad her.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hel enig Treespider, man burde kanskje få opp en liten melding om at dette ikke virker i det landet man har valgt i oppsettet.

Det værste med hele DR-MH300 opplevelsen er at etter man har slått av systemet så knattrer disken mens det viser EPG i displayet. Jeg vet at jeg fokuserer veldig mye negativt på akkurat dette nå, og ikke gir DR-MH300 noe kreditt for sannsynlig å være det beste alternativet når det gjelder DVD/HDD spillere men jeg pakker den ned og velger å lever den tilbake! Beklager, men slik kan bli når jeg føler at selger/forhandler og manualen ikke forteller i klartekst om mangler på produktet. Snakket med de i Publish om dette også (Lyd og Bilde) de var enige om dette var en vesentlig mangel i produktet! Ha en JVC fri Påske!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Trist å høre at du velger å levere tilbake et produkt for en mangel som ikke er en mangel.

Problemet her er jo beklageligvis at tilbydere av tv stasjoner i Norge ikke har valgt å implementere systemet enda. Dette vil jo bli kjedelig for deg når dette kommer. Tenker da på om du anskaffer deg en brenner/hdd som ikke har dette systemet.

Når det gjelder knatringen som du nevner er dette fordi HDD jobber for å finne signalet som den ikke gjør , og dette kvitter du deg med ved å gå inn i EPG å fjerne land etc som du har satt inn der.

Ha en riktig fin påske du også , med eller uten den beste recorderen på markedet , ja helt objektivt sett altså :grin:

Med hilsen Michael Johnsen

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Hel enig Treespider, man burde kanskje få opp en liten melding om at dette ikke virker i det landet man har valgt i oppsettet.

Det værste med hele DR-MH300 opplevelsen er at etter man har slått av systemet så knattrer disken mens det viser EPG i displayet. Jeg vet at jeg fokuserer veldig mye negativt på akkurat dette nå, og ikke gir DR-MH300 noe kreditt for sannsynlig å være det beste alternativet når det gjelder DVD/HDD spillere men jeg pakker den ned og velger å lever den tilbake! Beklager, men slik kan bli når jeg føler at selger/forhandler og manualen ikke forteller i klartekst om mangler på produktet. Snakket med de i Publish om dette også (Lyd og Bilde) de var enige om dette var en vesentlig mangel i produktet! Ha en JVC fri Påske!
    Skal du bytte den inn, vurder Pioneer 433-spilleren.. etter min mening den beste i prisklassen. Har den ikke selv, men de gangene jeg har testen den har den vært 100% lydløs.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt feil å kalle det "mangel som ikke er en mangel." når produktet du representerer ikke kan brukes slik det er ment i "vårt" land

Selv om "Problemet her er jo beklageligvis at tilbydere av tv stasjoner i Norge ikke har valgt å implementere systemet enda." synes jeg det blir litt ansvarsfraskrivelse å legge ballen i "tilbydernes" hender. I andre land er det da vel ikke kanalene som bistår GuidePluss med levering av EPG, faktum er at GuidePluss ser ikke norge som marked og det lider jeg som forbruker av nå. Du som importør bør ha fokus på å få opprettet det systemet som produktet du representerer bruker!!!

"Dette vil jo bli kjedelig for deg når dette kommer"
    * Har du noen tidsperspektiv på når det blir kjedelig for meg? Det er ganske kjedelig for meg akkurat nå!

Beklager at du får mine meninger men du utgir deg for å være JVC representant og da får du tåle litt galle også!

Ha en god påske

*Hvis du kan bekrefte en rimelig tid når GP er oppe og fungerer for UPC kunder så kan jeg godt vente!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om brukeren selv må gå inn i en meny og endre settinger fordi produktet får "hikke" siden det i Norge ikke vil finne de signalene det er laget for å motta høres det ut som om produktet rett og slett ikke passer for salg i Norge.

Når man først har lokket med en funksjonalitet som brukeren ikke kan få og når produktet i tillegg ikke er tilpasset bruk i Norge så synes jeg det er 2 gode grunner til å levere produktet tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Morsomt dette ble da gutter

Når det gjelder det som Macphisto henviser til , altså at maskinen leter etter signal på guideplus , så er det slik at han da må ha vært inne i menyen for å aktivere dette. Da vil maskinen søke etter guideplus signalet som den ikke finner. Den vil ikke under noen omstendighet søke etter dette før man går inn og fysisk aktiverer dette.

Slik ser jeg det, JVC lager en maskin for Europa , og da er det veldig vanskelig for oss å ta bort en feature på maskinen når den også skal selges i Norge fordi kringkastere ikke har kjøpt denne teknologien.

Det blir litt som om at jeg skal få kritikk for at vi selger Widescreen tvèr , selv om NRK og TV2 ikke sender 16:9 ( ja jeg vet de gjør det nå, men se 1-2 år tilbake :razz
    Nå som de har startet med dette er det veldig kjekt å faktisk eie en widescreen tv , i det kringkastere tilbyr dette.

Den siste med Widescreen går til deg også Robert Aas :grin:

Forøvrig føler jeg at den eneste måten JVC og andre elektronikk produsenter kan bli bedre på, er jo selvfølgelig å ha en åpen dialog med kunden. Klart jeg er åpen for eder og galle.

Til sist Macphisto , jeg kjenner ikke til når Guideplus systemet blir tilgjengelig i Norge, dette er det krefter over mitt hode som bestemmer. Men jeg lover at jeg skal gjøre litt research på det og komme med en tilbakemelding.

Ha en riktig hyggelig påske !

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gi honnør til repr. fra JVC for at han/hun kommuniserer med eksisterende og potensielle kunder på forumet - hadde vært flott om flere repr. fra produsenter/importører hadde tatt seg det bryet - la meg samtidig si om diskusjonen vedr. om dette er en mangel eller ikke at dette kan ses på to (minst) to måter, fra en juridisk side og fra en kundeserviceside - hva angår sistnevnte behøver du ikke mye forbrukerinnsikt for å forstå at kunden føler seg lurt dersom en funksjon som oppleves som vesentlig for kjøpet viser seg ikke å fungere - da hjelper det lite at spilleren ellers er bra - ergo bør det være åpenbart at JVC ville tjene på å opplyse aktivt om at denne funksjonen pt. ikke fungerer i Norge - heller enn å opplyse om dette på en juridisk holdbar måte gjennom liten skrift etc.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt som om at jeg skal få kritikk for at vi selger Widescreen tvèr , selv om NRK og TV2 ikke sender 16:9 ( ja jeg vet de gjør det nå, men se 1-2 år tilbake :razz
    Nå som de har startet med dette er det veldig kjekt å faktisk eie en widescreen tv , i det kringkastere tilbyr dette.
    Siden jeg har hatt widescreen TV siden 1997 kan jeg bare ikke la dette stå ubesvart.

-Man kan ha nytte av widescreen TV med sendinger i 4:3 ved å ta med overscan på sidene og kutte litt i topp og bunn, om det er mye info oppe og nede på skjerm kan man eventuelt gå til 14:9 på en videscreen skjerm. Det finnes flere opsjoner for å få gjort tilpassingen mer eller mindre automatisk og man kan prøve seg frem.
    -Man har sendt filmer letterboxet i Norge lenger før jeg gikk over til widescreen.
    -Med andre kilder som DVD har man lenge hatt nyttet av widescrren TV.

Man har altså mange brukeområder for widescreen TV selv om NRK og TV2 fremdeles sender programmer i 4:3. For Guide+ har man fremdeles absolutt ingen bruksområder i Norge.

I tillegg er overgang til 16:9 noe alle kringkastere har vært klare på ville komme en gang og vi har også hatt tidsestimater og en rekke prøvesendinger. Det har heller ikke vært noen aktuelle konkurrenter slik som 16:8 eller 16:10 som har skapt usikkerhet. Guide+ er en av mange konkurrerende standarder for EPG og det er på ingen måte klart at vi noengang vil få dette i Norge.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •