Fungerer Guide Plus i Norge? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden vi har en "ekspert" her, vil jeg gjerne høre en teknisk forklaring på hvorfor oppskalering til 720p/1080i ikke fungerer når LiveMemory er aktivert ? Det er tungvint å måtte inn i setup og skru dette av hver gang en skal se en film over HDMI i 720p ! Den skifter jo også Output Format fra 720p til Auto.

Ellers kan jeg leve uten GuidePlus+ (det finnes jo andre programmerings-alternativer), men det mest irriterende med opptakeren er den evinnelige susingen i standby fra den slåes på til den slåes av... (Nei, EPG er ikke aktivert, og L2 er ikke satt til sat/s-video/RGB). Forøvrig er jeg fornøyd med produktet.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Vil gi honnør til repr. fra JVC for at han/hun kommuniserer med eksisterende og potensielle kunder på forumet - hadde vært flott om flere repr. fra produsenter/importører hadde tatt seg det bryet - la meg samtidig si om diskusjonen vedr. om dette er en mangel eller ikke at dette kan ses på to (minst) to måter, fra en juridisk side og fra en kundeserviceside - hva angår sistnevnte behøver du ikke mye forbrukerinnsikt for å forstå at kunden føler seg lurt dersom en funksjon som oppleves som vesentlig for kjøpet viser seg ikke å fungere - da hjelper det lite at spilleren ellers er bra - ergo bør det være åpenbart at JVC ville tjene på å opplyse aktivt om at denne funksjonen pt. ikke fungerer i Norge - heller enn å opplyse om dette på en juridisk holdbar måte gjennom liten skrift etc.
    Hei Bård
    Det juridiske for min del er ganske greit, jeg kan benytte meg av returrett grunnet netthandel. Men jeg etterlyser akkurat dette med kundeservice, og ikke minst "korrekt informasjon" Jeg foreslår at JVC tar kontakt med leverandørene av produktteksten til deres produkter og ber om korrigering snarest. Ellers så legger jeg ut denne annonsen i stede!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Treespider

Dette lover jeg å få gitt tilbakemelding på , har ikke alt liggende på harddisken, så jeg skal sjekke dette for deg.

Edit : Jeg har da fått litt hjelp fra en dansk kollega av meg som forteller at man ikke kan bruke ved noen tilfeller , som gjennomsløyfing av et direkte signal. Dette pga det ikke er at det ikke er mulig å analysere det direkte signalet for så oppskalere det i realtime. Oppskaleringen fungerer med avspilling av egne opptak og filmer. Husk også at du holder inne output format knappen for å gå direkte til 720p eller 1080i.

Igjen, ja Robert jeg kjenner til hvordan det er med widescreen. Ville bare illustrere det for dere.

Men jeg la merke til noe som gjorde at jeg forandret litt mening ihht Macphisto, jeg så at du hadde lagt denne funksjonen til grunn for kjøpet, dette forandrer jo saken. Og da skjønner jeg at du ble skuffet.

Når det gjelder susing så er det fra vifta som holder temperaturen nede i maskinen. På samme måte som en PC trenger en vifte for å holde temp nede i kabinettet, så har vi en liten vifte for å holde temp på HDD nede i DR-MH300 også.

Takker også for tilbakemelding Bård !

Mvh Michael Johnsen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Michael JVC : Snakket med BrianJVC ? :wink:
    Mulig jeg er ekstra teit nå, men jeg fikk ikke noen mening i ditt svar angående oppskalering. Jeg skjønner at oppskalering av direkte signal ikke fungerer. Mitt spørsmål var hvorfor jeg ikke kan oppskalere DVD-FILM til 720p når LiveMemory er aktivert. LiveMemory har vel med harddisken å gjøre, så jeg vil vite hvorfor dette skal ha noen innvirkning på DVD-avspilling (som vel ikke involverer disken?).

Skjønner også hvorfor det finnes en vifte og hva den er ment for. Men i STANDBY er det ingen last, så den skulle ikke behøve å gå hele tiden. Det gjør den ihvertfall ikke på min PC. Antar dette betyr at opptakeren er satt opp med en vifte som SKAL gå kontinuerlig, altså at det ikke finnes noen termostat som regulerer dette... dårlig løsning, mener nå jeg.

Men takk for at du tar deg tid til å svare oss her...skulle ønske flere merke-representanter var like hjelpsomme !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jo skal ikke se bort ifra at Brian er hjelpsom

Når det gjelder vifta så skal denne overhodet ikke røre seg i standby , så her må jeg sjekke. Forøvrig skjønte jeg spm ditt bedre nå. I`ll check !

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg uttrykte meg nok helt feil her....med standby mener jeg at maskinen er slått på, men ikke ikke i bruk og LiveMemory ikke aktivert. Hvis den slåes av med fjernkontrollen, er den taus.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •