Sliter med HDMI / Komponent på S97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sliter med HDMI / Komponent på S97

Hei,

Kjøpte en Panasonic DVD S97 for en tid tilbake for å ha en HDMI spiller når jeg senere skal kjøpe HD tv. I mellomtiden har en kamerat og jeg prøvd denne på hans Hugoson "HUGOSON HU3731 LCD TV ", 37" HD LCD. Vi prøvde siste Harry Potter DVD.

Scart fungerer helt utmerket, men så fort vi prøver HDMI så får bildet et grønnstikk, fargene blir generelt veldig kalde og grå og det er mye graderinger og "myldring" i bildet (ser ut som digital støy, og det er forsåvidt greit at DVD ikke har høy kvalitet og pakker mye, men det ser verre ut enn på Scart). Har prøvd å endre på alt mulig i oppsettet uten at dette har nevneverdig å si for dette. Finner også både manual og setup veldig forvirrende. F.eks. så snakkes det om 750p og 1125i i menyene. Er dette egentlig 720p og 1080i, så en tidligere post som antydet noe slikt.

Kunne akseptert at dette var kabelene som hadde ryket eller noe, men det ser ikke ut som om komponent inngangen er stort bedre ! Har noen en ide til hva dette kan være ? Merk at alle inngangene er koblet til samtidig, vet ikke om dette kan ha noe å si.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres merkelig ut. Du kan jo sjekke at den ikke står innstilt på en pre-innstilling som gjør det helt på trynet. Sett alle verdier på bildeinnstillingene til 0. Har denne spilleren selv, og er godt fornøyd med den i tospann med en Epson TW-600. Det er noe bildestøy, men ikke uholdbart mye. Syns det høres rart ut at komponentutgangen også er dårlig.

750=720 og 1125=1080, det er en grunn til det som jeg ikke husker, men det er ikke noe å tenke på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •