Denon - har spillerne trøbbel med brent dvd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon - har spillerne trøbbel med brent dvd?

hei folkens;

har nå akkurat hatt en kompis på besøk til å se film her i stua, også hadde han med en brent dvd. setter den inn i denon-1720'n min også skjer det ingenting, han sier at den skal funke hjemme hos han, men her skjer det ikke noe.

noen andre som har kjenskap til dette rareriet?

han kisen på hifiklubben hevdet at spillern tar brent dvd uten problem.

kemb0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt et tilsvarende problem med guttas filmer. De var brent på DVDR+ plater på høy hastighet. Hadde ofte heng midt i filmen, eller den bare sluttet å virke. Brente samme filene på DVD R- plater på halv hastighet, og siden har jeg ikke hatt noen problemer.
    Kan kanskje være en løsning?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange DVD-plater som ikke takler brenning på høy hastighet selv om det står det på pakken. For eksempel har jeg noen plater som er sertifisert til 8x brenning, de har jeg fått klikk på ca midt i filmen ved brenning på 6x, selv om brennerprogrammet sier "brenning utført uten feil". Har justert ned hastigheten til 4x, og har hittil ikke hatt noen tilsvarende klikk.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har D3910 og spiller alt av brente.
    + - og RW.
    Men som det kommer fram her, det er snakk om brenning aldri raskere enn 4x hos meg for å være på den sikre siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2910 med "nyeste" firmware". Jeg brenner med 8x på That`s wright dvd+r plater, og samme merke -r på 6x. Aldri hatt problemer. Det er plater med max 8x.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som de andre skriver her viktig å brenne med lav hastighet, brenner kun med 4x uansett om platen støtter 16x.
    Forøvrig har jeg oppdatert firmwaren på brenneren slik at jeg kan forandre booktypen til DVD-ROM på de brente DVDene, så de skal da kunne spilles av på alle dvd spillere. (kan bare forandre booktype med +R/+RW plater)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt samme problem med brente dvd. I alle fall de jeg brant på billige dvd og med min gamle BTC dvdbrenner. Nero har en funksjon som heter disc quality test, her kan man teste kvaliteten på de brente platene, og hvis de er under kanskje 50 i kvalitet bør du investere i ny DVD brenner. Kjøpte nettop Nec 4550 til 437 kr på mpx.no og siden har jeg ikke hatt problem med hakkete filmer. Kan anbefales på det sterkeste.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten på mediet kan også være avgjørende.

http://www.cdr-zone.com/articles/rec...ty_page_1.html

Fabrikantene bruker også forskjellig type medie. På noen spillere fungerer de med blått/grønt/gull belegg best mens på andre er det de som er nærmere sølv som fungerer best. Kommer an på hva slags laser som sitter i spilleren og hvor mye reflektert lys det blir. Mørk farge kan f.eks. være en fordel ved brenning (absorberer lysenergi) men ulempe ved lesing (mindre lys som reflekteres).

Verbatim har jeg generelt gode erfaringer med - og de har også skikkelig beskyttelse på oversiden, som kan være et svakt punkt på billig-varianter. (Riper her kan ellers effektivt ødelegge en CD/DVD).

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 2910 med firmware fra desember 2004 har ikke hatt problemer med de brente platene jeg har testet med. Derimot har den hatt problemer med originalplater og da har løsninen vært en tur innom PC'en og en kopi derfra. Verbatim med 16X brennehastighet har gått hver gang.

Men nå skal jeg kanskje en tur innom klubben nå før påske og shoppe reciever. Se om jeg kan lokke gutta til å ta en oppgradering på firmware (siden jeg aldri får fingeren ut selv). Kan være forskjell på firmware og hvilke plater (hjemmebrent) som spises av spilleren, eller..?

Newcomer 40Orion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Denonens "dårlige" kvalitet sammen med en type brenner spille oss ett puss? Har lenge hatt Pioneer, og samlet endel "backuper" som aldrig plundrer. Har også testet disse på superbillige spillere til under 350,-

Har nå en 2910, som jeg er storfornøyd med. MEN den spiller INGEN av mine DVD +r plater i det heletatt!!

Har forsøkt å ta ny kopi og brenne på lavere hastighet. (2,4X) Dette har hjulpet noe, men kan fortsatt se max 5 min av en film.
    Har også byttet de "billige" thats wright med Verbatim, uten hell.

Har nyeste softw. (tror jeg) -D eller noe sånt.

Skal forsøke med DVD -r i morgen. Irriterende å ikke kunne spille en eneste DVD +r !!!!

Det kan ikke være kvaliteten på platene det er noe med, når spillere til under 350,- ikke har noe trøbbel i det hele tatt.

PS. Bruker Nero Express

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt før.
    Jeg bruker både +, - og RW på dagens D3910.
    Hadde 2910 før, og den spiste alt den også.
    Brenneren min er en NEC 3500, og jeg bruker alt mulig fra Dvd-Decrypter til Nero Express, Clone Dvd, Alcohol 120, Roxio osv....

Hva med oppgradering av firmware på selve brenneren din?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle tips :razz:

Skal forsøke å oppdatere alt som oppdateres kan.
    Men har selvfølgelig forsøkt plater lånt av andre også. De har andre brennere enn meg. Ingenting går.

"Gamle" ting eg selv har brent med min forrige brenner fungerer heller ikke.

Bruker nå min gamle Pioneer i tillegg, for å spille DVD +r. Den fungerer smertefritt.

PS. bruker også NEC 3500

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om Denon er litt sensitiv på DVD'ene. Det skal ikke så mye til før man vipper den av pinnen. De fleste går greit, men hvis det er noen små issues med brenningen så går den i stå.

Mvh

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Soundfreak har rett.
    Har nå forsøkr DVD +r og DVD -r, tre forskjellige brennere fra tre forskjellige PC'er, men ingenting går. Alle platene er også krysskjekket mot andre spillere/merker, og alle platene går helt smertefritt på allt annet. Altså ikke feil på platene.

Dersom jeg opplever mer trøbbel enn andre kan det virke som om min spiller er litt mer ute å kjøre enn standard DENON. Det er jo nok av innlegg på forumet om andre som opplever det samme.

Neste trinn blir vel å ta en tur på HFK og "krangle" litt. Kanskje litt vanskelig med en ca. ett år gammel spiller, kjøpt brukt?

Vel, vel spec'en er klar; DVD +r og -r skal gå i følge DENON.

Fortsettelse følger.

PS. Kanskje om et par uker. Skal til Roma :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Denon 1920

Jepp. Sliter litt her også med brente DVDer. Noen som har høstet flere erfaringer på dette området.
    Kvalitetsmerke som Denon burde absolutt ikke slite med å vise brente DVDer. Eller er det rimelig å anta at Denon er så bra at den er litt for "high-class" å regne når det gjelder å "nedlate" seg til å spole rundt på hjemmebrente DVDer??

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis hadde 2910 og den hadde problemer med brente plater, han solgte den nettopp p.g.a dette.

Newcomer prevail sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en denon DVD 700 og har aldri hatt noen problemer med brente dvd(-) filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips: Gå til innkjøp av BenQ1640 eller nyere (kr. 300-400). Disse brennerne har meget god brennerkvalitet og støtter bitsetting. Noe som gjør at den brente dvd´n blir gjenkjent som DVD-rom plate i stedet for DVD +/-, blir enda mer kompatibel med dvd spillere, selv om de fleste i dag (burde spille) spiller det meste uansett.

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: feil med avspilling av brente dvd + og -

Mange gode tips over kan man si. Mine anbefalinger\Erfaringer er.

X - Dvd plater av god kvalitet
    X - Lav brennehastighet
    X - HUSKE å LUKKE dvd platen helt!!... MEGET ViktiG..

Da har du masse greier å tezte...

Mvh
    Cyrus :grin:

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder brenning av dvd +/-r er det noen enkle regler som bør følges:
    *kjøp kvalitetsplater! Feks Verbatim, BenQ, Imation m.fl. Kjøper du jallaplater blir ofte resultatet derretter! De tar brenningen dårlig, og er ofte uleselig etter relativt kort tid.
    Kjøper du kvalitetsplater, fungerer disse også best på sertifisert hastighet. Feks Verbatim 16x gir best brennekvalitet på 16x. Å brenne slike plater på feks 2x-4x er bortkastet!
    *Skal du ta back-up av plater som skal vare, ta dette på +/-R. Ikke på RW, da disse er beregnet på å kunne brennes på om og om igjen. Holder dataen dårlig over tid.
    *Brenneren. Disse er blitt MYE bedre idag enn de var bare 3-4 år siden. Den BenQ'n nevnt tidligere i tråden er meget bra!
    *Støtter brenneren bisetting, så brenn på +R plater. Gjør den mye mere kompitabel med stuespillere.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •