Denon - har spillerne trøbbel med brent dvd? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Når det gjelder brenning av dvd +/-r er det noen enkle regler som bør følges:
    *kjøp kvalitetsplater! Feks Verbatim, BenQ, Imation m.fl. Kjøper du jallaplater blir ofte resultatet derretter! De tar brenningen dårlig, og er ofte uleselig etter relativt kort tid.
    Kjøper du kvalitetsplater, fungerer disse også best på sertifisert hastighet. Feks Verbatim 16x gir best brennekvalitet på 16x. Å brenne slike plater på feks 2x-4x er bortkastet!
    *Skal du ta back-up av plater som skal vare, ta dette på +/-R. Ikke på RW, da disse er beregnet på å kunne brennes på om og om igjen. Holder dataen dårlig over tid.
    *Brenneren. Disse er blitt MYE bedre idag enn de var bare 3-4 år siden. Den BenQ'n nevnt tidligere i tråden er meget bra!
    *Støtter brenneren bisetting, så brenn på +R plater. Gjør den mye mere kompitabel med stuespillere.
    Er hovedsakelig enig i det du skriver gonigogo, men ikke at brennekvaliteten for kvalitets plater som f.eks Verbatim 16x blir best ved å brenne i 16x.
    Dette fordi 16x for plata har med fysiske nøyaktigeter som sentrering og vibrasjon, samt at laget det skrives på er følsomt nokk for at det skal bli tydelige 0 og 1 data skrevene for den energi mengden laseren i en 16x brennere kan gi. Dette er altså maks verdier både for DVD mediet og for mekanikke i en 16x DVD brenne, der man unngår skrivefeil hvis brenneren gjenkjenner platen og får justert watt styrken riktig. Andre faktorer som hvor nøyaktig laseren klarer å slå seg på og av og klarer å fokusere og følge styresporet på plata under brenningen og mulige vibrasjoner, jevnheten i data overføringer og det at man unngår å kjøre buffe underrun avbrudd, er andre faktorer som taler mot det at maks hastigheten er best.

Hvordan vil du f.eks forklare de den ofte minimums brenne hastigheten som gjerne oppgies dersom man skal lage firmware opgraderings plater for diverse Hardware.

Er enig i at man ikke trenger å brenne i 2.4 og 4x, men vil heller si at man bør ligge et eller to hakk under maks hastigheten på 16x plater, dersom man vil ha best mulige brenne resultat. Det finnes muligens enkelte brenner med firmware og skrivbare medier som kan få mer optimale forhold rundt maks angitt brennehastighet, men det tror jeg mer er noen få unntak og ikke regelen.;-)

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

16x

Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Kjøper du kvalitetsplater, fungerer disse også best på sertifisert hastighet. Feks Verbatim 16x gir best brennekvalitet på 16x. Å brenne slike plater på feks 2x-4x er bortkastet!
    Vel... Mye bra, men denne var ny!! heheh

Stå på ...

Mvh
    Cyrus

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verbatim 16x betyr ikke annet enn at du har kjøpt en billig (gammel) plate. 16x indikerer maks brennehastighet, ikke anbefalt brennehastighet. Jeg bruker selv stort sett bare Verbatim, og så høy hastighet gir meg plater som byr på problemer med avspilling i enkelte CD-/DVDspillere.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Jeg bruker også Verbatim 16x plater, både + og -.. Å brenne ut hele DVD filmer i 16x går som en drøm, men derimot lager jeg en DivX plate i den hastigheten kan det bli lyd/bilde lag på DivX filmene.. Men dette skyldes vel mest brenneren tror jeg.

Har en billig Divx spiller fra Clas Ohlsson, den spiser absolutt alt av plater. Så synes det er rart at hvis man "går opp i kvalitet" på en DVD spiller, at man skal bli plaget med brente plater.. Virker som om dem er mer ømfintlig på brente plater, enn en billig DivX spiller..

Hadde selv veldig lyst til å kjøpe en Denon 1920. Men etter å ha lest her at den er dårlig til å lese brent plater, og at hvis man bruker oppskaleringen på spilleren fra 480p og oppover, så kommer bildet ut av sync. Har en kompis som nettopp kjøpte denne spilleren, og han konkluderte med at det måtte være oppscaleren på spilleren som måtte være dårlig.. Han har prøvd både HDMI- og Component kabel.. Måtte til slutt nøye seg med 480p, for så å la prosjektoren oppskalere resten..

Jeg hadde planlagt at denne spilleren skulle få holde til de nye HD spiller'ne kommer ut, men heller vel bare mer og mer over til en Samsung HD950 til halve prisen snart.. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker kun Taiyo Yuden DVD+r 8x/16x plater.

Brukte diverse "random"-plater før jeg begynte med TY - 1 av 3 spillere hadde da problemer med å få spilt av disse platene.

Med TY har jeg aldri hatt noe problemer.
    De er en del dyrere, men jeg mener det er verdt pengene.

Newcomer 40Orion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til 2910; så er det vel ganske klart at det er spilleren, og ikke platene som er problemet. I og med at alle andre spillere spiller platene uten problemer.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 1920 og det hakker litt på noen av mine brente mp3-plater. Og så lager den tikkelyder konstant ved bruk av brente plater... Begynner å bli virkelig irriterende :? Noen som har opplevd det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 40Orion
    Tilbake til 2910; så er det vel ganske klart at det er spilleren, og ikke platene som er problemet. I og med at alle andre spillere spiller platene uten problemer.
    Denon, er hva jeg har opplevd, litt kresen på brente plater. Jeg skrudde ned brennerhastigheten til 4X og da fungerte det. Har også opplevd det på andre DVD spillere. "Billig spillere" har ikke hatt noe problemer. Merkelig.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min DVD-1910, har fungert utmerket på alle mine brente plater, sålangt.
    Men min DCD-2560, hadde store problemer med brente CD'er.
    Etter en liten justering på det lokale A/V-verkstedet, går det som smurt også.
    Hvis jeg forstod rep mannen rett, var dette ofte bare en mekanisk "feil",
    idet laser-pickup'en ikke kommer langt nok til å finne startsporet på brente plater.

Norcad

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virker - Endelig !

Har lest alt som er å finne av gode råd på div forum.
    De fleste dvd merker er prøvd. Har også prøvd de meste av brenneprogrammer.
    Min 2910 har fått flere firmware oppdateringer.

Ingenting virket - 2910 ville ikke spille av brente plater.
    Det ble hakking og piksler, dersom den i det hele ville starte.
    Slik er det ikke lengre. Nå spiller den ALLE brente plater (dvd)
    uten problem.
    Løsningen kom da jeg la inn ny firmware på brenneren (NEC2500a)
    Har prøvd flere offisielle firmware oppdateringer, uten at det hjalp.
    Prøvde så ett hacket RPC2 firmware (rpc1.org)
    Eureka - alt fungerer perfekt

NB : Flashing av firmware gjøres på egen risiko !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brente Plater

Jeg Hadde Problemer Med En Vanlig Cd Spiller ,en Nad 517.
    Den Srudde Jeg Opp Styrken På Laseren På . Den Må Ha Mer Lys På Brente Plater. Funker Som Fff Nå. Mulig Det Kan Vere Det Samme Med Dvd Vet Ikke.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •