Dvd/hd opptaker ca 5000.-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd/hd opptaker ca 5000.-

Har en gamel yamaha dvd spiller som er ca 6-8 år gammel. Den fungerer som bare det, men har begrenset bruksområde nå. Støtter så og si ingen ting annet en vanlig dvd og cd plater.

Det jeg ønsker er en dvd spiller med HD og avspillingsmuligheter for det meste. Prisklasse ca 5000.- men har mulighet for å legge på litt hvis det skulle være nødvendig.

Har en hd klar tv, er det noen spillere som dere vil anbefale som vil fungere optimalt med en slik tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC mh300 har både HDMI og oppskalering til 720p så den står ihvertfall på min shortlist

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony ?

Men, trenger man egentlig HDMI så lenge man ikke har HD-DVD ? Tror man betaler en masse for en utgang som gir lite så lenge man ikke har HD materiale å vise frem.

Testen en Samsung HD850 og den ga meg INGEN TING ved oppskaleringe. Min gamle Pioneer DV-380 ga meg mye bedre bilde med Progressivt scan enn Samsung ga på 720p/1080i. Samsung har 10bit/54 MHZ Video DAC slik som JVC'n... Min Pioneer har 12bit/108 MHZ - mulig noe ligger der.

Ellers kan jeg anbefale Sony RDR HX510S hvis primærbehovet er DVD spilling. Denne har ikke HDMI men med prog scan gir den knall bilde og har 12bit/108MHz VDAC. TV-tuneren kunne vært bedre med det er et problem på mange av disse spillerne - sjekk dette før du kjøper. Få de til å stille in TV-signal på spilleren og sammenlikn med vanlig TV hvis dette er viktig.

Sony får du nå på salg hos Serviceavdelingen i Oslo til 2925,-.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniøren:
    Drar du i gang den evinnelige HDMI kontra komponent diskusjonen ? Trodde den var avsluttet for lengst. Fordelen med HDMI/DVI kontra analog er bla bedre skarphet/kontrast og bedre farger. Komponent utganger som skal matche HDMI/DVI er svinedyrt, nettopp fordi god analogteknikk koster.
    Oppskalering har åpenbare fordeler, men her er fremvisningsmediet nøkkelen. På en 32 tommers skjerm vil det ikke gjøre stort utslag, men hvis bildet blåses opp på en HD ready prosjektor er forskjellen enorm sammenlignet med vanlig PAL oppløsning.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Øyet lyver ikke !

Har bare erfaring fra en 37" LCD (Viewpia) og kan bare konstatere at HD850 gav meg betydlig dårligere bilde en DV-580 - skalering eller ikke. Fikk ikke testet komponent på samsung'n da den ikke virket - trolig feil på denne, da det er ikke noe feil når jeg bruker Pioneer eller Sony.

Godt mulig du ser fordeler på en prosjektør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en hd klar LG 32" tv om det har noe å si. Har Harman/kardon noen hd baserte opptakere som er verdt å bruke pengene på i denne prisklassen?

Newcomer Ngogorogoro sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kjøpt DVR_530 fra Pioneer. Gode tilkoblingsmuligheter, og component-kabel utgang- Det holder. Jeg hadde droppet HDMI i første omgang.

Newcomer Ngogorogoro sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og DVR-530 komprimerer data perfekt. Msse spilletid på 160GB hd. Den vant jo EISA!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det svakheter med opptakere kontra vanlige dvd spillere? Eller kan det være det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du i nærmeste fremtid skal benytte en stor skjerm fra 40" og oppover ville jeg nok vurdert en dedikert spiller. Med store skjermer vil de mange kompromissene som ligger i en opptaker komme til syne. En dedikert spiller til bare en brøkdel av prisen for en opptaker, gir bedre billedkvalitet.

Men alt dette kommer an på bruksområde og hvor kresen du er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo litt film og er opptatt av at det er bra kvalitet. Men ikke så j*vlade kresen vil jeg si. Og jeg har 32" tv, som jeg kommer til å ha noen å fram i tid ja. Men bottom line; det forringer kvaliteten litt? Men ikke for meg som er "normalt" kresen. Er det vits feks å vente til sommeren før jeg kjøper meg noen nytt? Vil det være kommet noe revolusjonerende nytt til da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •