Bytte fra Denon DVD 2800 til 2910

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte fra Denon DVD 2800 til 2910

Hei,

Jeg skal nå bytte min gamle (*snufs...*) Denon DVD 2800 til DVD 2910 modellen, pga. at gammern har vært inne på service tre ganger for samme feilen. Problemet er at jeg er litt skeptisk, siden designet og romsligheten på 2800 er akkuratt slik jeg ønsket det, mens 2910 ikke er så flott utseendemessig samt at den er mindre, og virker da mer komprimert uten klaring mellom komponentene inne i kassa... I grunnen synes jeg ikke 3910 er noe pen heller, og jeg vet at det er ikke utseende som teller - men den faktiske innmaten på både 2910 og 3910 og hva de kan yte.

Denon DVD 2800 var en av de første med progresiv scan, men dette var kun på NTSC formatet, og slik jeg har forstått det har Denon DVD 2910 også på PAL, pluss at det sikkert er en del andre finesser og finjusteringer som har skjedd med de nyere modellene som overgår min gamle spiller (er ikke så inn i det tekniske...)

Lekkerbisken Denon DVD 2800...

Ikke fult så lekker utseendemessige Denon DVD 2910...

Har lest i tråden "New Denon DVD Players 3910 & 2910" at Denon DVD 2910 har fått veldig mye skryt, og det blir nok ett godt bytte - jeg bare håper at jeg ikke kommer til å få samme problemet med denne nye spilleren som jeg hadde med min gamle DVD 2800 - som jeg i grunn var utrolig stor fornøyd med hadde det ikke vært fordi den etter en stund begynte å hakke og fryse i bildet og måtte inn på så mange reperasjoner for samme feil.

Jeg liker Denon merket, og HiFi Klubben i Marcus Thranes gate har vært super i deres kundeservice.

Peer

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg i grunnen ønske å få bekreftet er om Denon DVD 2910 er en bedre spiller totalt sett på alle måter enn 2800 modellen, evnt. om det er noe med 2800 som er bedre og som 2910 mangler ?

...også lurte jeg på om dette med forskjellen i størrelsen har noe å si i forhold til min bekymringer ?

Peer

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknologien sørger vel for at man kan få samme kvalitet i litt mindre størrelse, når det gjelder design/visuelt, er jeg hundre prosent enig med deg. 2800 ser ti ganger bedre og dyrere ut, men at den er bedre har jeg mine tvil om :wink:

Jeg liker å være ærlig på et forum, liker ikke bedre-vitere som synser.. Jeg har NULL erfaring med 2800, den "nye" modellen (2910) har jeg testet.. og synes det virker som den gir utrolig mye for pengene.. Siden du har god erfaring fra HiFi Klubben, foreslår jeg at du LÅNER med deg den hjem??

:wink:

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og nyttig innspill Kid

Jeg er i grunn helt grønn når det gjelder dette med hva som er bra og ikke bra, bortsett fra at jeg er veldig opptatt av å ha optimalt bilde.

Er vel mest interessert i å vite at jeg får mer enn det jeg forventer fra min gamle maskin i denne nye DVD 2910 til tross for et heller 'uheldig' useende.... *snufs...* Hehe... :wink:

Peer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prog scan en klar fordel

Hvis du har en bra skjerm burde Progressivt Svan gi deg et betraktelig løft billedmessig på PAL. Slik sett er en oppgradering å foretrekke og jeg synes slett ikke den nye modellen ser dum ut.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mulig å få progressiv PAL med 2800 også. Jeg har gjort det, og det fungerte utmerket. En liten software-modding er alt som skal til. Verdt å prøve?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis spilleren er yngre enn 5 år, kan du kreve et nytt produkt når den samme feilen oppstår 3 ganger.. Sjekk Dine Penger. Også verdt å sjekke opp.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniør'n: Takker for nytting informasjon

JD: Takk for tilbakemelding Den progresive scannen som var på Denon sin 2800 modell var kun for NTSC systemet, og vi som har PAL TV her i Norge har ikke hatt noe utbytte av den dessverre. Alt det andre med bytte til ny spiller er ordnet opp - det står i grunn bare på meg, men siden jeg er så usikker på Denon sin 2910 modell har jeg drøyd litt med å gjøre noe.

Peer

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en "uorginal" software oppgradering spiller 2800 progressivt på PAL-filmer også. Har som sagt gjort det selv.

2910 har jo fått mye skryt, og vil nok fungere bra på bildesiden. Den har jo også digital bildeutgang. Ellers er jo marantz DV 7600 et alternativ. Har fått mye skryt den også. Syns ikke den ser så verst ut heller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •