diskusjonen angående oppo og a1xv fra tråden til akto - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Puristen i meg sier også at man bør tappe ut 480i/576i av DVD-spilleren, slik at det eneste som blir igjen å sammenligne mellom de forskjellige spillerne er funksjonaliteten. Videoprosessering bør overlates til prosjektøren/flatskjermen, evnt en standalone videoprosessor. Da er man sikret lik prosessering av alle de forskjellige signalkildene man har.
    Problemet da er vel at man nermest går over bekken etter vann med denne Oppo spilleren og dermed ikke helt får med seg den forholdsvis gode digital delen på bildesiden i denne spilleren. Litt av kluet er vel også at hvis man bare overlater video prosseseringen til vilkårlige prosjektører og flatskjermer, kan det hende man i mange tilfeller får et dårligere resultat, og det er vel ikke meningen med å være purist, men helelr å benytte de beste komponentene i kjeden til å få et best bilde.

Har man derimot en god ekstern bilde prosessor eller scaler er jeg enig med deg TorAtle, men da er vel neste trinn en SDI overføring mellom spiller og prosessor, men det er vel også en annen dikusjon. ;-)

Edit: rettet og tilføyde noe

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pursime er helt klart en sykdom!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Datakjeden i dag for å sjekke om de hadde inne, men ingen av de 2 butikkene hadde den. For 1500,- tenkte jeg det var bare å teste....

Skal vel mye til for å slå en spiller til 6-7 ganger prisen (Pioneer DV-989) på hverken bilde eller lyd, så jeg tipper det blir en Pioneer.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Vurdering av lydkvalitet er ikke relevant så lenge du overfører digitalt.
    Ikke undervurder driverk.

Jeg var med på en blindtest av 2 spillere for en stund tilbake, der kun drivverket ble brukt via digital utgang. Den ene spilleren var 2000kr klassen, den andre en high end.

Det hørtes ut som 2 vidt forskjellige anlegg! Og hvorfor skulle det ikke det? Det er en grunn til at det trengs mest mulig stabile drivverk/laser for å lese av dataen korrekt fra en tynn plast-plate som spinner så fort.

Så jeg er ikke enig med deg. Men forskjellene blir nok mindre merkbare på 5-kanals surround enn 2-kanals stereo, da man som oftest fokuserer på bildet og blir mer "overvelmet" av lyd.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Kjenner ikke OPPO maskinen så godt selv annet enn via tester og tekniske data osv, men man kan vel si at OPPO har en annen og muliges litt bedre bildeprosessor enn Momitsu (sigma design baserte spillere), og at OPPO maskinen kun har DVI-D utgang og ikke som f.eks Momitsu som har DVI-I med både digital og analog RGBHV avspilling.

Det at OPPO også har sine kvaliteter fokusert på DVI-D utgangen, gjør vel at denne spilleren ikke uten videre børr sammenlignes med de typisk sigma design baserte spillerne som Bravo, NorthQ 5001, Momitsu, Snazio osv.

Dette mener jeg fordi man ikke kan bruke de beste egenskapene til OPPO spilleren til for eksempel CRT projektor hvor man trenger en overgang fra DVI til RGBHV osv i tillegg hvis man skal motta DVI-D signaler

Momitsu har også en kombinert DVD og nettverks spiller modell (880N) som kan være grei i sammenheng med nettverk PC osv, og man slipper å brenne allt ut på optiske medier før avspilling osv. Synes forøvrig de nye HD avspillende sigma design baserte spillerene virker interesante fortiden, men det er vel en annen diskusjon ;-)
    Akkurat det jeg lurte på. Godt det er noen som tar seg tid til å dele på kunskap

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    ..... selvom A1XV sannsynligvis fortsatt er den mest komplette, avanserte og beste spilleren når man tar alt med i betraktningen (både lyd og bilde). .......
    Hva da med Teac Esoteric og sikkert fler andre i denne klassen ???

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    teac har bedre lyd, men den er ikke spesielt imponerende på bildet, spesielt ikke i forhold til pris.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg