diskusjonen angående oppo og a1xv fra tråden til akto - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg mente på ingen måte at denne billig-spilleren var bedre enn A1XV jfinneru, men å si at A1XV setter alt annet på markedet totalt i skyggen høres ut som om "A1XV er best og alt annet er møkk" Det har da kommet flere gode high-end spillere det siste året som kan måle seg med A1XV på flere områder, selvom A1XV sannsynligvis fortsatt er den mest komplette, avanserte og beste spilleren når man tar alt med i betraktningen (både lyd og bilde). Uansett synes jeg det ofte skiller fint lite på bildekvaliteten på diverse spillere selvom prisforskjellen er stor, forutsatt at man bruker samme kabelteknologi. Derfor er det ikke så natt og dag som man kanskje kan få inntrykk av her..Personlig fikk jeg et bilde som jeg likte bedre med pioneer 989 enn med A1XV på min 42" plasma.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skrev aldri "totalt i skyggen". siter korrekt eller la vær
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, "setter alt annet i skyggen" da, for å være presis Jeg tror jeg fikk frem poenget

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor kjøper dere spilleren? kunne svært gjerne tenke meg en slik en, blir vel endel forbedringer i forhold til en pio 575 på en 32"LCD ? Kjører nå komponent, vil da kjøre dvi-hdmi.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emilste
    hvor kjøper dere spilleren? kunne svært gjerne tenke meg en slik en, blir vel endel forbedringer i forhold til en pio 575 på en 32"LCD ? Kjører nå komponent, vil da kjøre dvi-hdmi.
    datakjeden.no

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder musikk på denne...sier dere at "det er en fordel å gå digitalt"...

Hva menes med det? Er det at man bruker coaxial/optisk kabel?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med at noen tester disse spillerne opp mot hverandre da, så kan vi kanskje få et fornuftig svar på hvordan kvaliteten er...? Jeg har sett Oppo'en, og vet den er bra (IKKE byggkvalitet), men kan ikke uttale meg om hvordan den er på bildesiden kontra A1XV. (Selv om jeg også har sett hva den kan gjøre )

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva menes med det? Er det at man bruker coaxial/optisk kabel?
    Det stemmer. Det betyr at man ikke benytter D/A omvandlerne i DVD spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom datakjeden sine sider og fant i bøtter og spann med bbk spillerte.

Er det en spesiel modell som har det omtalte driv-verket eller har alle sammen ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dv971h!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne BBK/OPPO`en sammenlignet med Pioneer DV-989, hvis man kun ser på bilde/lyd ved ren DVD-avspilling og ser bort i fra byggekvalitet/fjernkontroll/CD-avspilling/andre funksjoner?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan den output'e 576i og 480i digitalt?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Nå blir det litt sånn Flageborg og SVS uttalelser fra deg Jørn. Har mye respekt for dine meninger, men når du svarer sånn uten noen form for begrunnelse så blir det jo litt fjernt?
    Takk for den................;-), og du skal fortsatt ha alt inn med te-skjeer?........i hver eneste tråd?.....HVER gang? (mmmmmmmmm........hvem er det som pleier å bruke te-skje..............?)

Er det noe det finnes nok av...........så er det dokumentasjon fra internasjonalt anerkjente produkt-testere som bekrefter våre "ubegrunnede" KORTE konklusjoner....................;-)

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Takk for den................;-), og du skal fortsatt ha alt inn med te-skjeer?........i hver eneste tråd?.....HVER gang? (mmmmmmmmm........hvem er det som pleier å bruke te-skje..............?)

Er det noe det finnes nok av...........så er det dokumentasjon fra internasjonalt anerkjente produkt-testere som bekrefter våre "ubegrunnede" KORTE konklusjoner....................;-)
    Hehehe, venta på den, men skuffa over hvor lang tid du brukte på å svare

Teskje er tingen ja, absolutt. Det jeg mener er at når folk er så utrolig påståelige om at dette er best og annet er dårlig så blir det feil å si at andre sier at det er bra og derfor er det det.

Jeg vet du har mye erfaring med SVS, og jeg er selv enig med at SVS et utrolig bra, men at det er det eneste ene er jeg ikke overbevist om. Det samme gjelder Denonen det er snakk om her. Den kan godt være best, men at alt annet kommer så langt bak er jeg uenig i.

Ikke at det er Oppoen som står nærmerst, men men. Og Flageborg, it ain't personal

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Blir dette noe i likhet med Momitsu 880 ?
    Kjenner ikke OPPO maskinen så godt selv annet enn via tester og tekniske data osv, men man kan vel si at OPPO har en annen og muliges litt bedre bildeprosessor enn Momitsu (sigma design baserte spillere), og at OPPO maskinen kun har DVI-D utgang og ikke som f.eks Momitsu som har DVI-I med både digital og analog RGBHV avspilling.

Det at OPPO også har sine kvaliteter fokusert på DVI-D utgangen, gjør vel at denne spilleren ikke uten videre børr sammenlignes med de typisk sigma design baserte spillerne som Bravo, NorthQ 5001, Momitsu, Snazio osv.

Dette mener jeg fordi man ikke kan bruke de beste egenskapene til OPPO spilleren til for eksempel CRT projektor hvor man trenger en overgang fra DVI til RGBHV osv i tillegg hvis man skal motta DVI-D signaler

Momitsu har også en kombinert DVD og nettverks spiller modell (880N) som kan være grei i sammenheng med nettverk PC osv, og man slipper å brenne allt ut på optiske medier før avspilling osv. Synes forøvrig de nye HD avspillende sigma design baserte spillerene virker interesante fortiden, men det er vel en annen diskusjon ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv DV971H til TW600 via HDMI og er imponert over bildet, men hva har jeg å sammenligne med ?

Skulle vært artig hvis noen av dere "high-end gutta" sammenlignet den mot mer eksklusive DVD spillere. Gjerne også en vurdering av lydkvaliteten. For meg høres den OK ut med dig. coax til receiver, men igjen mangler jeg referanser.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdering av lydkvalitet er ikke relevant så lenge du overfører digitalt.

Puristen i meg sier også at man bør tappe ut 480i/576i av DVD-spilleren, slik at det eneste som blir igjen å sammenligne mellom de forskjellige spillerne er funksjonaliteten. Videoprosessering bør overlates til prosjektøren/flatskjermen, evnt en standalone videoprosessor. Da er man sikret lik prosessering av alle de forskjellige signalkildene man har.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Vurdering av lydkvalitet er ikke relevant så lenge du overfører digitalt.
    Har også kommet til skade for å hevde dette. Mange mener bestemt at drevet påvirker lydkvaliteten selv om det bare lever en SPDIF bitstrøm som er lest fra plata.

Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Puristen i meg sier også at man bør tappe ut 480i/576i av DVD-spilleren, slik at det eneste som blir igjen å sammenligne mellom de forskjellige spillerne er funksjonaliteten. Videoprosessering bør overlates til prosjektøren/flatskjermen, evnt en standalone videoprosessor. Da er man sikret lik prosessering av alle de forskjellige signalkildene man har.
    Hvis en skal til med kostbare videoprosessorer og scalere, så får man vel egentlig ikke vist en god budsjettspillers "value for money" ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare på hvordan denne stiller seg til min Denon 3910 med tanke på bilde og lyd.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvordan er kvaliteten på DVI-kabelen som er med ?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •