Denon 1920, problem ved Divx avspilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 1920, problem ved Divx avspilling

Hei,
    får ved ca 1 av 3 brennte Divx plater ikke noe lyd ut.
    Er dette noe som skyldes manglende Firmware oppdatering, eller er det bare slik det er?
    På Pc'en er det bare å laste ned en codec så løser dette seg, men er det noe slikt å skaffe til denne også?
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bare er sikker på at alt er vanlig divx så skal det funke, xvid skal også fungere. Det finnes små enkle programmer som du kan sjekke koding, oppløsning og lydkodek osv. med.

Det jeg tror er problemet er at filmfilene har f.eks. AC3-kodet lyd....det som er "standard" er mp3.

Jeg kan anbefale at du anskaffer deg en version av nyeste Nero med tilleggsprogrammet "Nerovision Express". Da kan du brenne ut divx'er slik at de blir i vanlig dvd-format. Dette krever jo en dvd-brenner hvis du har det. Dvd-plater er ikke noe problem da de ofte er billigere enn cd'er. Det som er kjekt er at plata da fungerer på alle dvd-spillere. Jeg hadde en Pioneer 575A før som spillte divx, men jeg irriterte meg over at det hakket, da den ikke klarte å dekode raskt nok på tungt kodede filmer. Dette slipper man også ved å gjøre om til dvdformat.

Håper dette hjalp deg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar .
    Har Nero v 6.3, og selvsagt Dvd brenner.
    Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener med "filmfilene har f.eks. AC3-kodet lyd....det som er "standard" er mp3", for har ikke problemer med å brenne ut DVD plater med DD og DTS lyd.
    mulig det er noe jeg overser, eller at der er nyere Nero versjoner som ordner dette.
    Ved "konvertering" av Divx/Xvid til Dvd lyd, vil disse filmene ta mer plass på platene?
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bblqg99
    Takker for svar .
    Har Nero v 6.3, og selvsagt Dvd brenner.
    Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener med "filmfilene har f.eks. AC3-kodet lyd....det som er "standard" er mp3", for har ikke problemer med å brenne ut DVD plater med DD og DTS lyd.
    mulig det er noe jeg overser, eller at der er nyere Nero versjoner som ordner dette.
    Ved "konvertering" av Divx/Xvid til Dvd lyd, vil disse filmene ta mer plass på platene?
    Nå vet jeg ikke helt hvordan det er på 1920, men på en PC opplever man også samme problemet når man avspiller divx'er, de fleste funker, men enkelte krever at man installerer ac3 codec i tillegg. Kanskje denne ikke er med for divx'er i firmwaren som du benytter?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg også konkluderer med, så spørsmålet var jo egentlig rettet mot om at der er mulig å oppgradere dette i spilleren...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •