Kopiere DVD til hardisk!?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kopiere DVD til hardisk!?!

Hei!
    Har en Daewo dvd opptaker, og på søndag hadde jeg ikke fått sett filmene jeg leide. Som den gniern jeg er, så tenkte jeg at jeg kan jo bare lagre dem på hardisken. Men det var lettere sagt enn gjort. Fant ikke ut av det, og måtte til slutt lese i bruksanvisningen. Men ble ikke klokere. Er det ikke mulig å gjøre det? Er det kopisperre eller annen drit som gjør det, eller er dvd opptakeren min ræva??
    Noen som har en link til en dvd spiller (software) for pc??

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BadSanta
    Hei!
    Har en Daewo dvd opptaker, og på søndag hadde jeg ikke fått sett filmene jeg leide. Som den gniern jeg er, så tenkte jeg at jeg kan jo bare lagre dem på hardisken. Men det var lettere sagt enn gjort. Fant ikke ut av det, og måtte til slutt lese i bruksanvisningen. Men ble ikke klokere. Er det ikke mulig å gjøre det? Er det kopisperre eller annen drit som gjør det, eller er dvd opptakeren min ræva??
    Noen som har en link til en dvd spiller (software) for pc??
    DVDShrink funker utmerket for å ta backup av egne dvd'er

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller DVD Decrypter...

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Eller DVD Decrypter...
    DVD Decrypter kan jeg også anbefale. De som lagde programmet ble saksøkt og programmet er derfor fjernet fra web sidene deres. Men nå er det jo mange andre steder man finner det, prøv Google

http://www.google.no/search?hl=no&q=...s%C3%B8k&meta=

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar så langt.. Men er det slik å forstå at INGEN dvd opptakere klarer dette..? Tenker da på sånne som står under tv`en.. Ikke i datamaskiner!! :-)

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar så langt.. Men er det slik å forstå at INGEN dvd opptakere klarer dette..? Tenker da på sånne som står under tv`en.. Ikke i datamaskiner!! :-)
    Ikke som jeg vet om. Ville tro at de som produserte og solgte en slik modell ville ha fått politiet på nakken ganske kjapt. Det f.eks DVD Decrypter gjør er jo å knekke beskyttelsen på DVD platen før den dumper det til disk (Takk DVD-Jon).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rart å tenke på hvor mye penger vi legger i nytt utstyr, bare for å se at produsentene gjør det vanskligere og vanskligere for oss å bruke det.
    Tenker på drm, itunes, ryktene om at blue-ray må være koblet til nett etc, hdcp etc.
    Så vi gir dem penger til å utvikle nye apparater som gjør vilkårene værre for oss selv..Er ingen piratkopi entusiast, kjøper dvd´er osv, men syntes vi for i stor grad blir ansett som pirater hele gjengen og får store problemer med noen så enkelt som å se en film på et seinere tidspunkt hvis man ikke fikk tid til å se den sånn som i tilfellet til badsanta her.
    Jaja, skjønner at man ikke kan ha leiefilm for alltid, men å se noe man har betalt for hvertfall en gang bør jo de fleste innrømme hadde vært greit-.-

Men badsanta, tror det ikke vil fungere!! desverre.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det slik å forstå at INGEN dvd opptakere klarer dette..? Tenker da på sånne som står under tv`en.. Ikke i datamaskiner!! :-)
    Ingen av modellene solgt på det norske markedet har denne muligheten nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Pionner 530 som har denne muligheten. Har selv kopiert DVD'er til harddisken i denne. Men det krever at DVD-en ikke er beskyttet.

Dersom DVD-en er beskyttet med CSS vil ikke spilleren kopiere den. Jeg merket det selv med en tilfeldighet. Jeg så en film, på PC, og PCen ga beskjed om at DVD-en ikke var kodet med CSS: Macrovision var aktiv og DVD-en var region 2, men ikke med CSS koding (var en Warner Brother film). Så jeg prøvde i Pioneer spilleren, og der gikk kopiering til harddisk som en drøm. Men setter du inn en DVD som er kodet med CSS, gir den beskjed om at kopiering ikke er mulig.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Jeg har en Pionner 530 som har denne muligheten. Har selv kopiert DVD'er til harddisken i denne. Men det krever at DVD-en ikke er beskyttet.
    Er ikke omtrent alle DVD filmer kopibeskyttet da?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel noen få som ikke er det da, siden han klarer det? merkelig det, jeg trodde også alle dvd'er var kopibeskyttet

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten alle kommersielle DVD'er er kopibeskyttet. Det er ikke mulig å kopiere disse til HDD på en harddisk-opptager, men det er mulig at enkelte spillere kan kopiere ubeskyttede DVD'er.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag: Skaff deg en prøveversjon av AnyDVD og bruk dette sammen med DVD Shrink til å rippe hele DVD-plata til disk.

Det er for øvrig fullstendig lovlig i Norge å kopiere både leie- og kjøpefilmer til privat bruk, det er derfor helt hinsides at produsentene av stasjonære DVD-spillere nekter oss denne rettigheten. Men det er også det som er meningen med DRM - å nekte brukerne rettigheter de har krav på iht. åndsverksloven. Det finnes måter å fjerne disse sperrene i DVD-opptakerne, men ikke uten å miste garantien.

Og til slutt: Det var IKKE dvd-jon som knekte CSS. Så slutt å takk han.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •