Yamaha DVD-S657 vs Pioneer DV-585-A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha DVD-S657 vs Pioneer DV-585-A

Tenkte å kjøpe meg en budsjettspiller med støtte for de nye lydformatene. Klarer ikke helt å få bestemt
    meg, men det står mellom en Yamaha DVD-S657 og en Pioneer DV-585A. Prismessig er de jo ganske like,
    men hvem av dem er best på lydkvalitet? Noen som har klare synspunkter på dette?

Ellers noen fordeler og ulemper med begge spillerene som kan trekkes frem?

http://www.pixmania.com/no/no/161288...-dvd-s657.html

http://www.pixmania.com/no/no/111114...piller-dv.html

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 575 tidligere,til den prisen syntes jeg spilleren var meget god,Både på bilder og som cdspiller. Jeg vil jo tro att 585 ikke er noe dårligere. Har intrykket at yamaha spilleren har ett litt høyt støynivå + att den ikke støtter sacd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Jeg hadde 575 tidligere,til den prisen syntes jeg spilleren var meget god,Både på bilder og som cdspiller. Jeg vil jo tro att 585 ikke er noe dårligere. Har intrykket at yamaha spilleren har ett litt høyt støynivå + att den ikke støtter sacd.
    Har selv testet en 575 og den låt som du skriver bra til prisen. Hadde et bredere stereo perspektiv
    og var litt mer avslørende på detaljene enn Pioneer DV-360 som jeg sammenlignet mot.

Når det gjelder Yamaha'en og støy er det da drivverket du tenker på? DVD-S657 har støtte for både
    SACD og DVD-Audio, mens DVD-S557 som ser identisk ut fra utsiden ikke har støtte for noen av delene.
    De er lette å forveksle og koster merkverdig nok omtrent det samme.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har alltid lagert gode DVD spillere. DV585 eller DV380 er et godt valg i budsjettklassen i så måte. Vær imidlertid klar over at de fleste merker inkl. Pioneer ganske snart (april/mai) kommmer med nye modeller. Eksemplevis kommer DV585 med en oppdater som inkl. HDMI og muligheter for oppskalering av video 720p/1080i - fint hvis du har HDTV :razz:. Da vil du nok få de gamle til dumping priser...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Pioneer har alltid lagert gode DVD spillere. DV585 eller DV380 er et godt valg i budsjettklassen i så måte. Vær imidlertid klar over at de fleste merker inkl. Pioneer ganske snart (april/mai) kommmer med nye modeller. Eksemplevis kommer DV585 med en oppdater som inkl. HDMI og muligheter for oppskalering av video 720p/1080i - fint hvis du har HDTV :razz:. Da vil du nok få de gamle til dumping priser...
    Takker for tipset. Er som alltid lurt å vente Har ikke noe større behov at spilleren har HDMI utgang da det viktigste for meg er lyddelen. Hva TV angår så kjøpte jeg meg et vanlig billedrørs-TV for ikke lenge siden. Synes fortsatt at disse er best og vil tro at dette er noe som jeg kan ha i mange år enda. Ser også at SAMSUNG har en DVD-spiller med støtte for DVDA/SACD i den aktuelle prisklasse. Denne har visst HDMI og to scart utganger. Er denne bra på lyd er kanskje dette den som gir mest valuta for pengene.

http://reviews-zdnet.com.com/Samsung...-31413619.html

Det skal ikke være enkelt å velge...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •