High-end DVD-spiller- hva skal jeg velge!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

High-end DVD-spiller- hva skal jeg velge!

Hei!

Ønsker innspill og anbefalinger i forhold til valg av en high-end DVD-spiller. Har hørt rykter om at man bør vente til format-krigen er avgjort, slik at man ikke kjøper noe som ikke kan brukes om 2-3 år. Har ikke satt meg så mye inn i dette med format-krig, men dere der ute vet sikkert bedre og kan forklare litt!? Noen som har anbefalinger rundt dette?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Format-krigen" består av HD-DVD VS. Blueray...
    Det tar nok en god stund til man ser hvilken av disse formatene som går av med sieren, mulig det er kombi spillere som blir fremtiden ? Akkurat som kombi DVD brennere der ingen av formatene (+\-) "vant".

PS. ALT av DVD spillere som selges i dag er utgått om 2-3år, de vil riktignok spille av vanlige DVD´er, men vil slite med å vise filmer med 720p\1080i\p, HD-DTS og HD-DD eller hva disse formatene ble hetende igjen...

Mvh
    Kai

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En av disse.

Sony DVP-NS9100ES ( har den selv), Pioneer DV989, Denon DVD 3910 eller A1XVA. Dette er gode spillere også til musikk. Ny HD-DVD og Blue Ray vil sikkert være best på sine ting, men kjenner jeg bransjen rett, har de noen jokere i armen slik at man må kjøpe ny om 2 år likevel. Lydkvalitet er sikkert dårlig på de første modellene.
    Skal man ha Blueray, vil jeg tro PS3 kan være en god første spiller.

kW

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av eldo472
    Sony DVP-NS9100ES ( har den selv), Pioneer DV989, Denon DVD 3910 eller A1XVA. Dette er gode spillere også til musikk. Ny HD-DVD og Blue Ray vil sikkert være best på sine ting, men kjenner jeg bransjen rett, har de noen jokere i armen slik at man må kjøpe ny om 2 år likevel. Lydkvalitet er sikkert dårlig på de første modellene.
    Skal man ha Blueray, vil jeg tro PS3 kan være en god første spiller.

kW
    Jeg har ikke noen spesielle kommentarer på dine spillere,men du burde vel ta Primare i denne "lkubben". De andre spekulasjonene dine om lydkvaliteten på HD-DVD/BlueRay,hvor har du det fra???! Kjøpe nye om 2 år??? Lydkvaliteten på HD-spillere blir bedre ikke dårligere Dolby HD/DTS HD. Joker i ermet???!
    Det finnes masse teknisk stoff om alle formater i HD. Les disse så slipper du å tro da vil du vite.Det er ikke hverken billedkvaliteten eller lydkvaliteten som er problemet her,men SW og HW leveransene og lanseringstidspunktet.
    Stølen

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Marantz DV-9600 også er ett godt valg.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det finnes masse teknisk stoff om alle formater i HD. Les disse så slipper du å tro da vil du vite.Det er ikke hverken billedkvaliteten eller lydkvaliteten som er problemet her,men SW og HW leveransene og lanseringstidspunktet.
    Stølen
    Sorry ! Jeg har ikke lest spekken. Vil ny DTS og DD kunne hentes ut på dagens surround dekodere ? Analogdelen vil dermed være av betydning hvis det ikke går. Jeg ser her for meg potensiale for oppgradering her.

kW

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD tillater høyere bitrater på dagens DD... Les BD/HD-DVD tråden. Ergo, filmlyden vil bli bedre på neste generasjons spiller..

Og alle next gen formater spiller DVD, så man brenner egentlig ikke inne med en spiller slik sett. Løsningen er jo hvis HD-DVD finner ut at de skal gi seg med å produsere HD-DVD No more format war..

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Primare DVD30

Jeg kan anbefale DVD30 på det sterkeste. Jeg hadde Pioneer 868 før, og den er ikke i nærheten av DVD30 på lydsiden. Bildet er faktisk veldig likt 868 siden de har kjøpt bilde-delen fra pioneer. Drivverket er også det samme som 868, noe som jeg er veldig fornøyd med, siden det er det beste jeg har testet.
    En ting som er ganske utrolig er at den faktisk er en del mykere i bevegelsene. Den hakker ikke så mye på panoreringer som 868.
    Det var også en utrolig opplevelse og høre konserter med DVD30, da men analog ut. Ganske utrolig hvor bra denne spilleren er.
    Den er helt klart high-end.
    Du får kjøpt den for kr 18000,- nå. De kjører tilbud på hifi-centeret.
    Røverkjøp spør du meg.
    Koster ca. kr 30000 i USA, og der har den fått kjempe omtale.
    Det skader heller ikke at den ser ut som 100000$

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min anbefaling er kanskje litt farget av egne preferanser, for jeg har selv Primare cdspiller og integrert forsterker. Til prisen som fairlane nevner er det rett og slett et kanonbra kjøp. Skulle ønske jeg hadde nok midler tilgjengelig selv.

Info her : http://www.primare.net/00002/00007/00013/00031/
    Bilder her: http://primare.conceptinterest.dk/DVD30.html

Men som alltid vet kjøp av AV utstyr må du jo tenke på matching av komponenter. Hva annet utstyr har du i kinoen din?

Newcomer Anarion sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur dere man får noe ut av å gå fra en Marantz dv 6500 dvd-spiller med komponentkabel til en Pioneer dv989 dvd-spiller med hdmi? Har benq pe7700 prosjektor.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anarion
    Trur dere man får noe ut av å gå fra en Marantz dv 6500 dvd-spiller med komponentkabel til en Pioneer dv989 dvd-spiller med hdmi? Har benq pe7700 prosjektor.
    Helt klart. Kan anbefale Pioneer DV-989 på det sterkeste... Primare er nok bedre på lyd hvis du skal bruke den som ren CD-spiller med analoge utganger, igjen vil jeg tro at Pioneer har vært mer konsentrert om bildesiden.

Jeg forbinder High-End med noe annet (les: Krell, Meridian, EAD, etc), men jeg syntes spillere i denne prisklassen gir et godt kompromiss på kvalitet, sett at det om 2-3år nok er et annet format som også er godt etablert.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg nettopp bestilt en Pioneer 989 med en kimber hdmi kabel fra avhifi.no Gleder meg til jeg har utstyret i hus ^^

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anarion
    Nå har jeg nettopp bestilt en Pioneer 989 med en kimber hdmi kabel fra avhifi.no Gleder meg til jeg har utstyret i hus ^^
    Gratulerer.... Du blir garantert 100% fornøyd med spilleren. Husk å gå gjennom instillingene litt når du får den. Min ble enda bedre etter å ha "tunet" litt...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gruer meg bare til mamma finner ut at jeg har brukt hele lønnen atter en gang på hjemmekinoutstyr :/ Ikke normalt for en 19-åring

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •