God lyd! Ikke bare stereoanlegget sin jobb! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Jaså?.............skal sjekke den skiva med en gang, så får vi se om dette stemmer.;-)
    Ja, da er den testet, og den suuuuuuger noe helt for j*******. Det er nesten så en blir direkte audiofilt skadet av å høre på et slik makkverk av en innspilling.

Denne blir jeg dessverre nødt til å beholde, bare for å ha et super-eksempel på antageligvis det aller verste som er å oppdrive på markedet.

FYTTERAKKER'N - slike produksjoner skulle vært forbudt ved lov.........

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er den testet, og den suuuuuuger noe helt for j*******. Det er nesten så en blir direkte audiofilt skadet av å høre på et slik makkverk av en innspilling.

Denne blir jeg dessverre nødt til å beholde, bare for å ha et super-eksempel på antageligvis det aller verste som er å oppdrive på markedet.

FYTTERAKKER'N - slike produksjoner skulle vært forbudt ved lov.........
    Har du andre av Madonna? Hvordan rangerer du disse?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som egentlig er så ille Flageborg. Er det vokal, spesielle "instrumenter", eller er innspillingen "flat"? Stereoperspektiv? osv osv...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har du andre av Madonna? Hvordan rangerer du disse?
    Madonna:

1. - the immaculate collection - 1990 - de beste låtene, samlet, "vasket" og Qsoundet.
    2. - true blue - den orginale fra 1986 (må ikke forveksles med den nye Re-Mix-Utgivelsen som er langt dårligere)
    .
    .
    .
    .
    .
    99. - confessions on a dance floor - 2005 - fytterakker'n, det er egentlig ingenting som ligner andre produksjoner - opplevelsen er at data/synth-instrumenter, vokal, koring osv. er kastet opp i en stor gryte og så har man "røra" rundt med fase. Dette er blitt en "uspiselig" lapskaus med lyd.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med innspillinger er vel litt en smakssak, og noen passer anlegget bedre enn andre.
    Må innrømme at en del av de "hyped opp" plater, særlig audiofile plater ikke opphisser mig, og Yello the Eye f.eks. spiller jeg egentlig ikke for å høre musikk, jeg bruker den bare som en "test cd".
    Synes vel egentlig også at dette med originale, re-issues, anniversary edition, sacd version osv osv er helt dybt godnat, kun laget for penge og for å gjøre forvirringen komplett.
    Kjøber man en JVC XRCD f.eks. kan man jo heller ikke være sikker på selve kvaliteten på lyden, man kan bare være sikker på at selve cd´en er laget med mest mulig omhyggelighet. Nu skal dog siges jeg har gode erfaringer med disse.
    Jeg har bare et fåtall cd´er og vinylskiver jeg ser på som perfekte, også når det kommer til musikken, og dette kan jo fort blive en forbandelse. Skal man da kjøbe et mindre bra stereoanlegg ?
    Der findes jo en del små selskaber der kan prøves, Linn, Clearaudio, Opus 3, og jeg har en del forskjelligt, men ofte er musikken virkelig mystisk og man spiller de aldrig, på tross av den gode lyden.
    Alle kan jo selv høre at alle cd´er har forskjellig lyd, eksempler kan være Tracy Chapman "Crossroads" med mørk, sjarmerende god lyd med spesiell fokus på god vokal og Dire Straits "On Every Street" med åben, punchy, lys detaljert lyd.
    Noen transfers til cd liker jeg dog ikke, Fleetwood Mac "Rumours" er et eksempel, synes denne stinker på cd, mye mer liv, dynamikk og glede på vinyl.

For vinyl entusiaster anbefaler jeg man får tak i Eva Cassidy sin "Songbird", den er virkelig en perle....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Madonna:

1. - the immaculate collection - 1990 - de beste låtene, samlet, "vasket" og Qsoundet.
    2. - true blue - den orginale fra 1986 (må ikke forveksles med den nye Re-Mix-Utgivelsen som er langt dårligere)
    .
    .
    .
    .
    .
    99. - confessions on a dance floor - 2005 - fytterakker'n, det er egentlig ingenting som ligner andre produksjoner - opplevelsen er at data/synth-instrumenter, vokal, koring osv. er kastet opp i en stor gryte og så har man "røra" rundt med fase. Dette er blitt en "uspiselig" lapskaus med lyd.
    Greit nok. Jeg har Bedtime Stories (som jeg har hørt er meget bra inspilt) og Erotica (som jeg er spent på) av damen i bestilling. Kan fortelle her senere etter litt lytting hva jeg synes om de når det gjelder lydkvalitet.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes stort sett alt som kommer fra ECM Records holder høy standard. Mange flotte musikkopplevelser for Jazz entusiaster iallefall. www.ecmrecords.com

edit:trykkleif = Leif under trykk? = undertrykket Leif?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SACD og DVD-Audio = en helt annen verden av dynamikk og oppløsning.
    Har du hørt på innspillinger i disse formatene, er det å sette i en vanlig cd lik å lete frem en gammel kassettspiller fra skuffen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robefa
    SACD og DVD-Audio = en helt annen verden av dynamikk og oppløsning.
    Har du hørt på innspillinger i disse formatene, er det å sette i en vanlig cd lik å lete frem en gammel kassettspiller fra skuffen.
    Nå er det slik at det som skjer i studio kan gjøre større forskjell enn den forbedringen sacd/dvd-a er i forhold til cd.

Men en knall mastering på sacd er helt topp

Skal jeg lytte mye musikk en kveld passer jeg på og høre sacd/dvd-a sist.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0