Dvd opptaker utgått på dato?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd opptaker utgått på dato?

Sitter å vurderer et tilbud på en dvd opptaker.Samsung 725. Men tenker.. er en dvd opptaker utgått på dato?
    Er det bedre å vente litt og kjøpe en mediasenter pc med opptak når de blir mer utbredt(og mer plug&play,er ikke data kyndig utover det vanlige)?
    Eller er det bedre med en tuner med harddisk? (er avhengig av parabol der jeg bor)Skal jo ikke brenne ut opptakene noe særlig allikevel!
    Og oppi alt dette venter vi alle på Hd/dvd,blue ray, og hd sendinger! Selv om jeg tror det blir en stund til vi kan ta opp hd sendinger her i landet..
    Hva mener folket? Waste of money med dvd/hdd recorder?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av livewire
    Sitter å vurderer et tilbud på en dvd opptaker.Samsung 725. Men tenker.. er en dvd opptaker utgått på dato?
    Er det bedre å vente litt og kjøpe en mediasenter pc med opptak når de blir mer utbredt(og mer plug&play,er ikke data kyndig utover det vanlige)?
    Eller er det bedre med en tuner med harddisk? (er avhengig av parabol der jeg bor)Skal jo ikke brenne ut opptakene noe særlig allikevel!
    Og oppi alt dette venter vi alle på Hd/dvd,blue ray, og hd sendinger! Selv om jeg tror det blir en stund til vi kan ta opp hd sendinger her i landet..
    Hva mener folket? Waste of money med dvd/hdd recorder?
    Slik det ser ut pr.dato så vil HDTV-tunere som har harddisc være det eneste lovlige opptaksmulighet som finns.Det betyr at du vil kunne ta opp på tunerens innebygde HHD og spille det av på samme box. Det er ikke mulig å kunne ta HD-signalet derfra og legge det over på en HD-DVD/BR opptaker,og lage en disc, for så å kunne avspille dette på en annen spiller.Det vil bli sendt inn til godkjenning hos CanalDigital, HD-tunere med harddisc iløpet av året.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo bra ut.. Men er vel ikke mange Hd kanaler som kommer med det første, men regner med man kan ta opp fra Tv2 osv(som henger etter i utviklingen ) med disse HD tunerene og?`Er det verdt å vente på dette og "skippe" dvd recorder? Er ikke så interessert i å få opptakene over på discer egentlig...
    Vil dette forresten si at Blue ray og HD/DVD aldri vil komme som opptakere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare meg selv så ser jeg at Samsung har uttalt at de kommer med en Blue ray spiller med opptaks muligheter en stund etter de har lansert Blue ray spilleren sin

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med trådstarter, grunnen til at jeg i dag bruker tuner med harddisk fremfor dvd-opptaker er at dvd-opptakerne ikke kan ta opp og spille av 5.1-lyd (fra CDs filmkanaler).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •