Bildekvalitet mellom dyre og biilige dvd spillere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Kan nevne testen av Marantz DV 7600 i Lyd & Bilde (nr. 11-2005). Skrives at bildet er gjennomgående bra, men at den ikke matcher Denon 3910. I DVD og Hjemmekino (nr. 1-2006) er Marantz DV9600 testet og det samme sies her. Den får 16/20 og blir trukket for bildet sammenlignet med Realta-brikken.
    I nr. 2-2006 i samme blad er Marantz DV6600 testet. Den får også 16/20 og det blir sagt at Denon 1920 som koster 2100 kr mindre er like bra på bildesiden.
    Mange av våre kommentarer og anbefalinger er vel basert på hva vi har lest i tester og kan ikke se hva som er galt med det.
    Dersom Iglinstad er ute etter en DVD spiller med HDMI og ikke bryr seg så mye om musikkgjengivelsen til spilleren, står jeg fast på det jeg sa. Kjøp en rimelig spiller med HDMI. Tror ikke han vil se noe særlig forskjell på 45" skjermen sin.
    Har ikke påstått at han skal legge ut penger som strengt tatt ikke er nødvendig. Det jeg tok tak i var din uttalelse:

Hvis det kun bildet delen som er viktig, ville jeg aldri ha kjøpt en Marantz DVD spiller.
    Når det gjelder testen av 7600 i Lyd og Bilde så står den for egen regning. Jeg er ikke enig i konklusjonen etter å ha gjort samme sammenligningen. Bilde for bilde var 7600 bedre enn 2910, som er identisk til 3910 på bildedelen.

Når det gjelder at 9600 ikke når opp til Denon AX1AV (som er den som har Realta-brikken), så er dette helt riktig. Realta-brikken er nærmest unik i sin støyreduksjon, og det sier seg nesten selv at bildedelen i 9600 ikke slår denne.

Nok om det; poenget mitt var at det er uklokt å komme med bastante uttalelser når en ikke sitter med egne erfaringer.

Til trådstarter: Om det er verdt å "kaste bort" de 3 tusen ekstra for en 7600 kontra en Oppo kan jeg vanskelig uttale meg bombastisk om. Til det har jeg aldri sett eller testet Oppoen. Men mest sannsynlig er det ikke verdt det mtp hva den skal brukes sammen med. Men det er et personlig valg, og har en råd for en som oftest det en betaler for. Selv om kvalitetshevingen ikke økes i samme takt som kosntaden.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig at den uttalelsen ikke var heldig ("Hvis det kun bildet delen som er viktig, ville jeg aldri ha kjøpt en Marantz DVD spiller."). Jeg mente vel egentlig
    at han ikke burde kjøpe Marantz 7600 brukt til 5500 når det gjaldt hans bruksområdet.
    Det var dårlig formulert og ikke meningen å si noe negativt generelt om Marantz DVD spillere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlagt kurve gjelder alltid. Ved bruk av projektor må man investere mer enn med en flatskjerm og CRT-TV.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vedlagt kurve gjelder alltid. Ved bruk av projektor må man investere mer enn med en flatskjerm og CRT-TV.
    Oi, Det var en fin fin kurve :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0