Hjelp til kjøp av dvd spiller!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til kjøp av dvd spiller!

Hei!

Jeg har kjøpt meg prosjektor Hitatchi Tx200 og Adeo Cyber lerret ( Vurderer å bytte ut for det lerrete og kjøpe grått. Det er heller ikke slett.. masse bølger . men det er en annen historie).

Jeg har idag en 7 år gammel pioneer DV 535 dvd spiller, den har funka greit til nå.. men tror kansje jeg kan vinne litt mer på bilde kvaliteten med å oppgradere..

Det er 2 dvd spiller jeg har sett meg ut..

Pioneer 585A s.. Denne mangler HDMI, men har Componet å spiller det meste.

Den andre er toppmoddelen 989 AVI-S, Denne har HDMI.. koster jo mye mer..

Men det jeg tenker på er at nå kommer jo blue ray og HD DVD snart.. så da virker det dumt å svi av 10 000 kr for en dvd spiller som jeg kansje har et år eller noe.. :?

For å senere svi av 10 000 til på Blue ray f.eks.. :?

Er den verdt de ekstra pengene, og blir det mye bedre bilde med hdmi ?

Ønsker synspunkter, kan også hende det er andre dvd spillere jeg bør kikke på..

Resten av anlegget Består av:
    Pioneer AX2 AVS, Denon PMA 2000 IVR (brukes som effekt forsterker), DENON DCD-1450 CD-spiller, B&W 604 S3 fronthøytallere, B&W LCR600 S3 Senterhøyttaler, Paragdim bakhøytallere ( disse skal byttes ut i bakhøytallere i S3 serien), ønsker å sette opp 7.1 en vakker dag :razz: Mangler og sub, men kan ikke ha det her jeg bor for øyeblikket..

En ting som er sikkert at det blir kostbart etterverdt.. hadde egentlig bare planer om å sette opp et enkelt surround oppsett.. men det baller bare på seg nye å bedre komponenter hele tiden . :grin: . men men sånn er det.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dennon 1920 burde jo være en god kanidat, årest kjøp i budsjettklassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I superbilligklassen med hdmi bør du sjekke ut Oppo/BKK og Samsung HD850/950, i prisklassen til 1920 ville jeg sjekket ut Panasonic S97 (i alle fall dersom du har tenkt å bruke HDMI).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror heller jeg hadde kjøpt en brukt DVD-spiller i skikkelig kvalitet uten HDMI. Kjøpte nettopp en Denon DVD2900 for 3500. Testet den på prosjektor mot Denon DVD2910 med HDMI, og så nesten ikke forskjell. Dessuten var lyden betraktelig bedre på 2900. Det skader jo ikke at den matcher min PMA2000 såpass bra heller!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joert
    Tror heller jeg hadde kjøpt en brukt DVD-spiller i skikkelig kvalitet uten HDMI. Kjøpte nettopp en Denon DVD2900 for 3500. Testet den på prosjektor mot Denon DVD2910 med HDMI, og så nesten ikke forskjell. Dessuten var lyden betraktelig bedre på 2900. Det skader jo ikke at den matcher min PMA2000 såpass bra heller!

Bruker du Denon'n som effektforsterker eller bare ser du film i stereo?.. Hvis du bruker den som effektforsterker er du fornøyd med den ?..
    Det er i mine øyne en fantastisk stereo forsterker. Spiller nydelig sammen med B&W 604. Men er ikke helt fornøyd med surround oppsette mitt.

Newcomer OscarOT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at du bør fortsette med Pioneer! De er grei å sette opp, med gode menyer. Alternativt Philips! Ingen spesefike modeller, kommer helt an på smak og behag når det gjelder farge, design og det som er inni!

Ikke kjøp noen dyre greier! SPAR PENGA!

Mvh
    OscarOT

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne DVD spiller'n bra DV-585A-S ?.. kan få den for 990 kr, det er 1000 kr under veiledende pris fra pioneer.

Venter i spenning på HD DVD og Blue ray, blir jo sinnsykt mye bedre bilde på pj med hd filmer.. DVD ser bra ut på tv, men har enda ikke fått bra bilde på TX200 , men kansje det hjelper med en bra dvd spiller?.. bilde blir så kornete ser riktig nok dvd fra pc'n min nå,, Gforce 7800 GTX kort å en pioneer dvd spiller ?.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •