På jakt etter DVD spiller eller DVD-HD opptaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På jakt etter DVD spiller eller DVD-HD opptaker

Fant akkurat ut at min samsung DvD-s224 dvd spiller absolutt ikke støttet brente dvd`er og har tenkt å kjøpe en ny en.

Sitter og funderer på hvam an får for pengene i dag.

Skal ha en som viser bra bilde og lyd, og om det finnes en dvd harddisk opptaker som allikavel har bra bilde/lyd hadde det vært enda bedre.

Trenger noen tips til dvd-spiller eller harddiskopptager i prisklassen 3-5000 kr ca.

Så på 2 modeller her der den første er en HD opptager med stor kapsitet og andre er "bare" en dvd spiller i tilfelle harddiskopptagere generelt har dårligere lyd/bilde.

Philips DVDR5330H 250gb harddisk som jeg fat på siba.no til 3995

og:

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ller_Soelv.htm

Har ikke flatskjer ennå bare så det er sagt, men uansett hadde vært fint å høre noen tips fra dere der ute som mest sannsynligvis vet mere om dette enn meg :-)

Takker på forhånd for alle svar

MvH

Ghos2K

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En viktig ting å vurdere er om du i næremste fremtid vil benytte fremviser som med fordel kan få digital input, slik som store LCD/plasma eller digital projektor.

Samsung HR725 (4k) er en god HDD opptaker og har HDMI ut, men skalerer desverre ikke opp. (noe de færreste HDD optakere gjør)

OPPO / BKK DV971H (1,5k) er en DVD spiller med DVI/HDMI ut og oppskalerer til 720 progressivt. Mer billedkvalitet pr. krone får du ikke.

Ellers er din antagelse om at en DVD spiller gir langt bedre bilde enn en HDD opptaker desverre korrekt.
    Men, det avhenger av hvor stor skjerm du skal vise bildet på, om kvalitets- forskjellen er viktig for deg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter med en 32" CRT, har planer om å skaffe meg en plasma, men det skjer nok ikke før i slutten av året.

Var derfor jeg satt og tenkte "når jeg kjøper plasma skal jeg ha en skikkelig god dvd spiller" og kjøper jeg en "midt i mellom" dvd spiller blir jo den skiftet ut igjen etterhvert.

Derfor tenkte jeg at DvD-Hdd opptaker kunne være greit, der får jeg en ok dvd spiller samtidig kan jeg ta opp video og overføre filmer fra pc til harddisken og vise på skjermen min.

En DvD opptaker er jo som du sier "ikke like bra som en dvd spiller" og da passer jo det bra siden jeg har planer om å kjøpe en dyrere og bedre dvd spiller uansett om ikke så altfor lenge.

Satt og funderte på hvilken dvd opptaker som var best mht dvd spillerens kvaliteter, og sitter og lurer på om jeg skal smelle til med 250 gb til Pioneer.

Burde jo sitte en ok dvd spiller i den mht kvalitet lyd/bilde, men var ikke helt lett å komme frem til tester og sammenlikninger på den fronten :-/
    Eneste jeg vet er at Pioneer vant Eisa testen, men har jo kankje skjedd litt de siste mnd på hdd opptaker markede.

Ghos2K

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Fant akkurat ut at min samsung DvD-s224 dvd spiller absolutt ikke støttet brente dvd`er og har tenkt å kjøpe en ny en.
    Hei,

Dette har kanskje ikke så mye med saken å gjøre, men forteller det likevel jeg.. For å være 100 prosent sikker på at en DVD-plate kan spilles av kjøper du DVD+R plater og brenner de med bitsetting DVD-ROM. Disse er nå helt like hvilket som helst video DVD-plater og kan spilles av på samtlige DVD-spillere. De fleste stasjonære DVD-opptakere og brennere for PC støtter bitsetting.

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jvc Dr-mh300

Du har også JVC DR-MH300.

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/712

http://www.jvc.no/product.php?id=DR-...E&catid=100013

Denne har både komponent og HDMI digital utgang med mulighet for 1080i/720p opp-konvertering).

Den har "bare" 160GB disk men er for øyeblikket ganske prisgunstig som du ser på avnytt.

Veldig populær blandt danskene. Som du kan lese mer om på recordere.dk

Ellers har den stort sett de samme muligheter som pioneer og sony sine modeller, i tillegg til at den har livebuffer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var interessant ! En modell som oppfyller min drømmespes for en HDD opptaker, til en OK pris. Kanskje på tide å shoppe ?

Er tuneren bra ?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den ikke selv. Men er i status "leter".

Så det blir nok pioneer, sony eller jvc. Klarer bare ikke å bestemme meg :-)

Hadde egentlig tenkt å gå for en toshiba rd-xs34 når de hadde denne på tilbud til 2295 på lefdal og elkjøp, men fant fort ut at det var bare et luretilbud. Altså ikke på lager i webshop. men tilgjengelig på butikk til 4990. Bløff kaller jeg det.

Uansett. Tror ikke det er solgt så mange av dr-mh300 i norge. Tilgjengeligheten på dette produktet har kanskje ikke vært den beste. Prisen har tidligere vært opp mot 6K. Var nok noen som benyttet seg av felleskjøp fra det danske forumet recordere.dk. De hadde pris på 3990 inkl hdmi kabel, sonefri og 5 dvd-r plater.

Den finnes også i sort. Og er en av få med norsk meny om det skulle være interesant.

Fikk beste score på en test hos forbruker.no

http://forbruker.no/digital/tester/d...cle1172648.ece

Finner også mye info her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=20

Kanskje noen som har en slik kan komme med negative/positive sider om produktet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC DR-MH300 ser faktisk ut som en ganske så bra modell.... overlever fint med 160gb harddisk, og ser ut som om denne faktisk er komemt bedre ut i test enn den EISA seirende Pioneer modellen.

Godt mulig jeg anskaffer meg denne istede....... leter litt til før jeg bestemmer meg helt. Flere om har kunnskaper eller erfaringer med JVC spilleren?

Newcomer gnokleby sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic DMR-EH65 kommer om en par måneder. Tror jeg kommer til å gå for den til min Panasonic Plasma. http://www.panasonic.no/servlet/PB/m...l13/index.html
    Pris ca 5000...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gnokleby
    Panasonic DMR-EH65 kommer om en par måneder. Tror jeg kommer til å gå for den til min Panasonic Plasma. http://www.panasonic.no/servlet/PB/m...l13/index.html
    Pris ca 5000...
    Absolutt interessant. Ser ut til at både Sony, Pioneer og Panasonic går for støtte av mpeg4 (divx/xvid) og opptak på multiformat med sine nye modeller. Sony slipper vel sine nye 720 & 920 ca. april. Også Pioneer har meldt at sin bl.a 640 skal få støtte for brenning på dvd-&+r(rw/dl). Denne vil vel sannsynligvis komme senere enn Panasonic. Hmm. Er nok verdt å vente et par måneder enda da.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg plasma sitter fremdeles med min 32" crt tv.

DvD spilelren min er ikke noe hi-end og begynner å bli noen år nå, så i mitt tilfelle ser jeg etter en dvd-opptaker med helt grei dvd spiller for min tv.

Regner med jeg kjøper meg enten en høykvalitets dvd spilelr til en 10 000 kr sammen med en skikkelig plasma når den tiden kommer om 1-2 års tid tenker jeg.

Men i mitt tilfelle ville JVC modellen vært det beste kjøpet for meg?

Er i utgangspunktet ute etter en dvd spilelr som kan kjøre DvD +/- r/rw i pal/ntsc + en harddisk som ikke blir for fort full ;-)

Vurderer å bestille en fra itBUTIKKEN.no, siden jeg ser disse ligger nærmere 1000 kr under enkelte andre butikker.

ps: Hva er forskjellen på JVC DR-MH300 og JVC DR-MH300SE, så det var 2 forskjellige utgaver ute nå og SE var bittelitt billigere.

MvH
    Ghos2K

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Det er ingen forskjell på DR-MH300 og SE , den siste betegnelsen oppgir bare at den er i sølv og at dette er en Europeisk modell

Nå har ikke jeg plasma sitter fremdeles med min 32" crt tv.

DvD spilelren min er ikke noe hi-end og begynner å bli noen år nå, så i mitt tilfelle ser jeg etter en dvd-opptaker med helt grei dvd spiller for min tv.

Regner med jeg kjøper meg enten en høykvalitets dvd spilelr til en 10 000 kr sammen med en skikkelig plasma når den tiden kommer om 1-2 års tid tenker jeg.

Men i mitt tilfelle ville JVC modellen vært det beste kjøpet for meg?

Er i utgangspunktet ute etter en dvd spilelr som kan kjøre DvD +/- r/rw i pal/ntsc + en harddisk som ikke blir for fort full ;-)

Vurderer å bestille en fra itavisen.no, siden jeg ser disse ligger nærmere 1000 kr under enkelte andre butikker.

ps: Hva er forskjellen på JVC DR-MH300 og JVC DR-MH300SE, så det var 2 forskjellige utgaver ute nå og SE var bittelitt billigere.

MvH
    Ghos2K

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av disse HDD-opptakerene som har mulighet for å å koble til en ny ekstern harddisk via usb eller firewire slik at man kan få større kapasitet fra en annen kilde enn bare harddisken inni selve opptakeren?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 kjappe spørsmål:

1: Kan JVC DR-MH300 spille av brente dvd plater av typen NTSC?

2: Blir dvd video kvaliteten bestemt ut ifra disse betegnelsene:

108 MHz/12 bit (Panasonic DMR-EH65)

10bit / 54MHz (JVC SR-MH300)

14bit /108 MHz (PIONEER DVR920HS)

Er det slik jo bedre bit/mhz jo bedre bilde?

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC DR-MH300SE= sølv....BE=sort

Jeg har denne opptakeren og er meget fornøyd. Den konverterer NTSC-plater til PAL, så det er ikke noe problem.
    Forøvrig står det i manualen at den ikke kan lese HDCD-plater, men det stemmer ikke.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting. Er det muligheter for overføring av filmer fra pc til dvd-opptakerens harddisk på JVC-DR-MH300? Via nettverkskort usb eller firewire?

Det er ganske viktig for meg å ha muligheten for å kunne "hive" over en film fra pc til opptaker eller koble på en ekstern harddisk for å overføre filmer o.l

På forbruker siden stod det at de ikke la vekt på lydkvalitet.

Er det noen her som har testet denne opp mot stereoen på cd/mp3 og testet ut lydkvaliteten?

Min nåværende Samsung dvd-s224 hadde elendig lydkvalitet så endte opp med en permanent kobling mot mp3 spilleren min, og hadde håpe jeg skulle slippe det nå ;-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting. Er det muligheter for overføring av filmer fra pc til dvd-opptakerens harddisk på JVC-DR-MH300? Via nettverkskort usb eller firewire?

Det er ganske viktig for meg å ha muligheten for å kunne "hive" over en film fra pc til opptaker eller koble på en ekstern harddisk for å overføre filmer o.l
    Denne muligheten er per i dag kun mulig på Kiss DP-558, VR-558 og DP-608 (ikke tilgjengelig enda)

Men på disse er det vistnok et stort problem med overføringshastighet på LAN.

Det finnes noen få opptakere på markedet med mulighet for overføring av filer fra cd/dvd. LG RH-7500/7800/7900, Samsung DVD HR-725 (Begrensning i filsystemet på 1500 filer), Hitachi DV-DS251E og Lite-On LVW-5045 GDL+ / 5055 GDL+. Ingen av disse har mulighet til til å se et annet opptak mens spilleren foretar ett timeropptak, eller venter på at et timeropptak skal starte (timer modus).

Da vil jeg tro det er en bedre løsning å kjøpe en god opptaker fra jvc, panasonic, sony eller pioneer. Og heller kjøpe f.eks et multimedia harddisk kabinett fra f.eks tvix http://avforum.no/avnytt/showproduct...6739f80f4422af eller PixelMagic Systems http://avforum.no/forum/showthread.p...ght=pixelmagic

Vil du ha alt i ett, er det vanskelig å komme utenfor HTPC.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm da ser det ut som om jeg er ute etter noe helt annet enn en dvd optpaker allikavel da........en streamer istede høres ut som min greie da.

Så på denne Tvix HD M-5000U og hadde jeg puttet i en 400gb hdd så hadde dette nesten fungert bedre enn en dvd opptaker.

Trodde alle dvd opptakere haddemuligheten til å "kommunisere" med pc jeg, men der tok jeg visst feil.

den pixel streameren var jo ufattelig dyr da :-/

Men denne Tvix HD M-5000U så jo veldig grei ut om man lett kan putte i en harddisk på egenhånd.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men denne Tvix HD M-5000U så jo veldig grei ut om man lett kan putte i en harddisk på egenhånd.
    Veldig enkelt.

1. Sett jumper innstillinger på disk.
    2. Åpne lokket på tvix'n
    3. Koble IDE-kabel og strømkabel til disk (se vedlegg)
    4. Sett inn disken og lukk lokket.

En ting det er greit å være obs på. Kjøp for all del spilleren uten disk. For det første er det billigere å kjøpe disk selv. Og kjøper man spilleren for deretter å bytte disk, mister man garantien. Høres rart ut men slik står det i allefall i brukerveiledningen:
    http://demod.dvico.com/Manual/TViX/T...00_Swedish.pdf

Anbefaler å skumme igjennom brukermanualen, så ser du litt mer hva det går ut på.

Også freecom leverer ett nesten identisk produkt. Annet design og ikke så fancy UI (user interface). Men enda billigere:
    http://avforum.no/avnytt/showproduct...9e02e76f09f78d

Begge produsentene leverer også ett enda mer "portabelt" interface. Disse kan du også bl.a. koble til i bil (12V). Med en slik, tv-skjerm til baksetet, 10kg godterier og 400 GB med tegnefilmer på disken, kan man jo ta med sutreungene på en jorda rundt reise i bil hvis man vil :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at denne boksen må være tilkoblet pcen for å kunne fungere eller kan man bare slenge på en nettverkskabel, overføre en film og så kjøre filmen fra denne streamer boksen og rett på tven? må boksen i seg selv ha en egen medieavspiller eller noe slikt?

Aldri vært borti dette før så blir litt tyting ^^

Så også at prisforskjellen på 3 og 400gb var ufattelig stor......ca 860kr for 300gb og 1600kr for 400gb, blir da en 300gb på meg om jeg går for dette.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •