Forskjellen mellom disse DVD spillerne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjellen mellom disse DVD spillerne?

Har sett endel på DVD spillere. Så nettopp på tråden som het DVD-spiller til maks 1500,- og det var 3 DVD spillere med digital video utgang som ble nevnt der. Det var da Oppo/BKK DV971H, Samsung HD950 og CAMBRIDGE DVD79. Fra før av har jeg sett mest på Oppo'n men nå har disse andre DVD spillerne fattet min interesse.
    Lurte på hva forskjellen mellom disse var? Har lest meg til at Samsungen har HDMI utgang og SACD (som de andre ikke har), mens de andre har DVD-D (og ihvertfall OPPOn har HDCD). Er det noen som har sett noen av disse opp mot hverandre eller hørt noe annet om forskjellene? Setter pris på alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hatt meget god erfaring med Samsung,da hd 745 fjorårets mod.Fantastiske bilder i topp klasse på min daværende samsung skjerm.Denne modellen du nevner ,burde ikke være dårligere,helt klart. Har nå byttet både skjerm og dvd spiller. :grin:Er kinomaskinist og rå på billedkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt Samsung HD850 (helt lik bortsett fra DVD Audio og SACD).
    En god spiller til prisen den koster. Den er pen å se på, og viser et bra bilde.
    Den viste dog et dårligere bilde i mine øyne enn H/K DVD30 gjorde.
    Brukte da hdmi utgangen, og oppskalerte til 720p, på h/k spilleren brukte jeg komponent progressive.
    Nå får en jo kjøpt h/k dvd22 og h/k dvd31 til en rimelig penge. Og selv om ikke disse har digital utgang vil nok disse gi et strålende bilde!

Synes det er mye fokus på hdmi/dvi utganger. Jo, bilde oppleves bittelitt skarpere, og utgangen er nok bedre enn analoge utganger. Men det hjelper lite hvis spilleren ikke gir et bra nok bilde iforhold til gode analoge dvd-spillere.
    Oppo'en har jo høstet mange lovord rundt om på forskjellige forumer, men det har jo forsåvidt Samsungene også ;-)

Men, det er ingen tvil om at disse spillerne gir mye for penga! Og du kommer sikkert til å bli godt fornøyd med en av dem. Prøver bare å si at det kan være lurt å titte på andre spillere også, selv om de ikke har hdmi/dvi utgang!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr. HDCP har jeg ikke problemer med dette på Samsung 850.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min OPPO en stund, kjører projektor og ca 100" bilde og er strålende fornøyd.
    Det eneeste jeg har å utsette er at lyden kan komme litt ut av synk hvis jeg spoler mye fram og tilbake midt under en film. Retter seg helt ved full stopp og start.
    Senere firmware versjoner skal visstnok fikse dette, men jeg er så fornøyd med bildet, at jeg har ikke villet tukle for mye.

Samsung HD850 er også mye spiller for pengene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •