Støyende drivverk på alle(?) Denon spillere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støyende drivverk på alle(?) Denon spillere.

Er det bare meg som syntes Denon spillerne bråker? Etter å ha hatt diverse utgaver av Denon spillere har jeg nå fått meg en Marantz spiller isteden. Den må jeg legge øret inntil får å registrere at spilleren er i gang. Med Denon kunne jeg høre støyen i drivverket fra sofaen noe som for meg var et stort irritasjonsmoment.

Noen her på forumet som syntes det samme eller er jeg bare pirkete?

Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha har og slike spillere.. kan det være samme drivverk? Tror yamaha bruker phillips..

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ihvertfall bekrefte at verdens beste DVD-spiller, Denon DVD-A1XV (heretter A1XVA), har et drivverk som støyer verre en jumbojet under take-off..

Du merker det spesielt ved loading og navigering i animerte DVD-menyer og avspilling av litt eldre utgaver og SACD. Ved normal CD-avpilling hører du ikke stort.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ne-ei, hører ikke noe fra min 2900...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er tilstede under loading av noen discer, men ikke under avspilling.

Noen andre med samme erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    problemet er tilstede under loading av noen discer, men ikke under avspilling.

Noen andre med samme erfaring?
    Har hørt at problemet skyldes dårlig sentrerte plater. Det vil derfor være noen av platene dine som alltid lager litt ekstra støy og andre som ikke lager støy i det hele tatt. dette er helt normalt hos denon-spillerne og høres best under disc loading da platen spinnes ved høyere hastighet enn under avspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Min 2910 må man legge øret inntil for å høre noe ved normal avspilling. Ved oppstart høres det littegrann hvining, men det er ikke stort!

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theom
    Yamaha har og slike spillere.. kan det være samme drivverk? Tror yamaha bruker phillips..
    Kommer ikke som noen bombe at Yamaha støyer dersom de bruker Philips drivverk ihvertfall. Min Philips 963SA støyer MYE på noen plater, mens den er ganske stillegående på andre.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av weva
    Hmmm. Min 2910 må man legge øret inntil for å høre noe ved normal avspilling. Ved oppstart høres det littegrann hvining, men det er ikke stort!
    ...og min 2910 er stort sett lydløs eller druknet i lyden fra musikk/film. Kun en gang har jeg merket lyd fra vanlig avspilling og det skyldtes nok CD-plata (ikke skikkelig i balangse).

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg kan ihvertfall bekrefte at verdens beste DVD-spiller, Denon DVD-A1XV (heretter A1XVA), har et drivverk som støyer verre en jumbojet under take-off..

Du merker det spesielt ved loading og navigering i animerte DVD-menyer og avspilling av litt eldre utgaver og SACD. Ved normal CD-avpilling hører du ikke stort.
    Mulig Denon har forbedret drivverket på DVD-A1XVA. Er helt lydløs botsett fra klikking i et rele når du er forandrer ting i setup, DVD-menyer og oppstart. Denne klikkinga i releer er også på Denon AVC-A11XV som jeg har testet en par dager. Ikke plagsomt, men uvant.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo isåfall positivt om dem har fjernet denne drivverkstøyen. Klikkingen la jeg også merke til.

Newcomer hektorhake sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt " off topic" men når jeg leste dette tenker jeg på min Harman Kardon DVD 22
    Den har ca samme støy nivået..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mente du nå? At du mener at A1XV har et lavt støynivå og HK'en har det samme, eller at du istemmer i at A1XV støyer som et uvær innimellom (i likhet med din egen spiller)?

Newcomer hektorhake sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mente du nå? At du mener at A1XV har et lavt støynivå og HK'en har det samme, eller at du istemmer i at A1XV støyer som et uvær innimellom (i likhet med din egen spiller)?
    Dui skrev jo at din bråkte noe helt forferdelig. Når jeg leste dette satt jeg og hørt på min DVD 22 og den har et støy nivå som er helt latterlig høyt. Det er helt
    jævlig minner meg litt om min første cd spiller ( discman)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Min 3910 støyer kun i hovedmenyen på DVE. Mørk dure eller brummelyd.
    Ellers er den lydløs.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er som regel i menyene og spesielt under loading av disse at det verste bråket oppstår. En del støy/during er det også under avspilling, men etter hvert som man kommer lenger og lenger ut i filmen har dette en tendens til å avta. Dette er forskjellig fra film til film, og jeg har inntrykk av at det er mest støy/during forbundet med gamle utgaver. Forøvrig er det også en konstant during ved avspilling av SACD, da dette i likhet med DVD krever ganske høy fart på disken. Ved CD er det mindre, da det ikke krever så stor hastighet.

Til sammenligning kan jeg nevne at Pioneer DV-989 er så godt som lydløs på alle disse punktene..!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 2910 er relativt stille, har derimot hatt problemer med driverkene på eldre Denon spillere, alt fra mye støy til driverk som ødela platene - og seg selv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 2200

Denon 2200, durer klart mer enn f.eks Sony DVP-NS9100ES som er den beste jeg har hatt. Går minst like stille som en Sony CDP-X707ES cd spiller jeg hadde før. Har hatt Pioneer DV-668 og den var ganske bra. Har også prøvd Denon-2900, jeg synes den dura litt men den hadde også feil. Ble byttet.
    Denon 2200 som jeg har, feiler også på noen plater. Se annet innlegg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan vel snart konkludere med følgende svar på topic: Alle, eller nesten alle denon-spillere sliter noe mer med støy og vibrasjoner enn gjennomsnittet.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Deonon 1920, og den bråker ikke. Hadde en Pioneer 636 før, og den bråket noe inn i granskauen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •