Støyende drivverk på alle(?) Denon spillere. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det ingen vibrasjoner (hørbare) å spore fra 1920 ved loading av discer osv heller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Årsak til støy i min 3910

Jeg har en Denon 3910 som støyer på noen plater ved oppstart/meny.
    Mener å ha lest følgende (på Avsforum tror jeg):
    Noen plater er ikke helt sirkulære og denon 3910 kjører platen opp i dobbel hastighet (hatigheten gir dermed rom for god bufring.)Denne hastigheten og den dårlige sirkulariteten gir vibrasjoner/støy/resonans i spilleren.
    Heldigvis er det kun på menyene og det gjelder kun 2 av mine 150 plater. Under spilling er den helt stille.
    mvh
    Ranien

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekker opp denne tråden. Har til slutt fått levert inn min Philips DVP9000 pga dette problemet, veldig mye støy på en del plater. Mulig det skyldes usentrerte plater, for det var veldig forskjellig fra CD til CD (og merkbart bedre på DVD, faktisk).

I dag "lånte" jeg med meg hjem en Denon 1920 fra Hifi-klubben, men den blir levert tilbake ved første anledning, som avtalt, for den bråker også en god del.

Det hører med til historien at jeg har alt montert i bakkant, slik at det er kort vei fra min ideelle lytte- og titte-posisjon til drivverket / trøskeverket i signalkilden, så jeg er nok ekstra kresen på det åunktet.

Alternative forslag i omtrent denne klassen, dvs. støysvak, og med bra bilde og ikke minst bra lyd mottas med takk. Kan ha litt å gå på i pris, bare den er både bra og støysvak.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •