Digital out på DVD/HD recorder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital out på DVD/HD recorder

Er det sånn at hvis jeg kjøper en slik boks så får jeg digital lyd ut fra denne når man ser på TV fra tuneren?
    Hadde vært fint om dette var tilfelle :grin:

Are

Spesielt samsung sine modeller jeg tenker på siden de er de eneste med akseptabelt design og ikke helt avskrekkende pris ;-)

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Er det sånn at hvis jeg kjøper en slik boks så får jeg digital lyd ut fra denne når man ser på TV fra tuneren?
    Hadde vært fint om dette var tilfelle :grin:

Are

Spesielt samsung sine modeller jeg tenker på siden de er de eneste med akseptabelt design og ikke helt avskrekkende pris ;-)
    jeg har sony dvd-opptager og kjører rgb scart fra lyse-dekoder til dvd-opptager og coax digitalkabel til forsterkeren. det fungerer aldeles glimrende å få tv-lyd på anlegget på den måten

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, lyden blir jo sendt digitalt ut, men siden du ikke har noen digital lydinngang på opptakeren får du f.eks. ikke 5.1 lyd. Da bør du heller gå for en PVR (satelittmottaker med harddisk).

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Ja, lyden blir jo sendt digitalt ut, men siden du ikke har noen digital lydinngang på opptakeren får du f.eks. ikke 5.1 lyd. Da bør du heller gå for en PVR (satelittmottaker med harddisk).
    det er jo ingen tv sendinger som har 5.1 så jeg er bare ute etter et stereo PCM signal fra tuneren, det blir dekoda til DLP i prosessoren.
    Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har en Sony EP9ES prosessor som kun har digitale innganger, og dersom jeg kan få tv lyden digital så kan jeg bruke denne prosessoren. DVD og CD kommer jo digitalt, playstation likeså og hvis jeg kan få tv signalet også inn digitalt så har jeg ikke behov for analoge innganger. EP9ES er gammel og mangler DTS men lyden i den er meget god.
    Det sitter altså en AD konverter i disse recorderne så jeg kan bruke den som en analog inngang hvis behovet skal melde seg?

Are

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmkanalene til Canal Digital sender med 5.1-lyd (på de filmene som har det). For å kunne ta opp og spille av slike filmer med 5.1-lyd kjøpte jeg en Grundig PVR og skal derfor selge min Panasonic DRM 95H.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Filmkanalene til Canal Digital sender med 5.1-lyd (på de filmene som har det). For å kunne ta opp og spille av slike filmer med 5.1-lyd kjøpte jeg en Grundig PVR og skal derfor selge min Panasonic DRM 95H.
    Betale for å se TV?! Nei, det er helt uaktuelt :-P hehe!

Men bevares det er jo en fremgang, trodde faktisk ikke det var noen som sendte 5.1 signal. Regner med at det er DD de bruker?

Are

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •