lurer du på om du bør bytte ut en gammel cd spiller ? Svar: JA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile lurer du på om du bør bytte ut en gammel cd spiller ? Svar: JA

hadde tenkt en stund på å skifte ut den gammle onkyo'en min (ca 10 år gammel)... men det store spørsmålet var da, vil jeg i det hele høre forbedring i lyden ? hadde mine tvil... spesielt siden jeg kun har en reciever (H/K 330) å koble den til.

så idag kom jeg hjem med en Cambridge Azur 640 v.2. Hadde aldri trodd forbedringen var så formidabel lyder er bedre på alle måter, varmere, mer detaliert, roligere og mye bedre kontroll fra cd spilleren. Lenge siden jeg har vert så fornøyd !

så til alle der ute som sitter med en gammel cd spiller, og lurer på om et bytte kan være tingen, vil jeg si JA :grin:

nå blir det stereo for alle penga en stund...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    så idag kom jeg hjem med en Cambridge Azur 640 v.2. Hadde aldri trodd forbedringen var så formidabel lyder er bedre på alle måter, varmere, mer detaliert, roligere og mye bedre kontroll fra cd spilleren.
    Høres bra ut!
    Varmere og mer detaljert lyd er greit.
    Men hva mener du egentlig med at lyden er "roligere"?
    Og hva mener du med "mye bedre kontroll fra cd spilleren"?

.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Høres bra ut!

.

Forstår godt uttrykket roligere, selv hadde jeg en cd-spiller som var fra -93 byttet ut den i fjord, prøvde en del spillere, men den ene som skilte seg ut kjøpte jeg, jeg merket mens jeg hørte på de forskjellige spillerne at på denne spilleren så var lyden roligere, skuldrene mine sank sammen, jeg ble rolig og avslappet, mens på andre spillere, ikke minst min gammle så merket jeg at jeg strammet skuldrene igjen.. Dette synes jeg er var et godt tegn på at jeg valgte en spiller som gjorde lyden rolig for meg..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som med det meste annet utstyr merker man fra første sekund om det er bedre eller dårligere. Hvorfor skulle der ikke være forskjell på cd-spillere også ?
    Varmere lyd kan matches med en litt klinisk lyd for å oppnå et ideal, varmt og varmt kan blive en søt grøt........
    Forbedring er uansett relativt, sammenlikner man en Denon dcd 625 cd-spiller der er 10 år gammel og en Philips dvd 963SA på to forskjellige forsterkere med samme høyttalere kan godt Denon´en passe bedst med den ene forsterker, og Philips´en lyder forferdelig, og vice versa. Matching må til....

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Høres bra ut!

.
    hehe.. ikke helt enkelt å forklare tankene sine vet du blir vel noe av det samme som det HoJ skrev. det med kontroll er vel en slags konklukson på alle forbedringene. er ikke den beste til å ordlegge meg på norsk, hehe
    det viktigste budskapet er jo at jeg ble "sjokkert" over hvor mye forbedring jeg faktisk var i stand til å høre. (på mitt annlegg iallefall)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Forstår godt uttrykket roligere, selv hadde jeg en cd-spiller som var fra -93 byttet ut den i fjord, prøvde en del spillere, men den ene som skilte seg ut kjøpte jeg, jeg merket mens jeg hørte på de forskjellige spillerne at på denne spilleren så var lyden roligere, skuldrene mine sank sammen, jeg ble rolig og avslappet, mens på andre spillere, ikke minst min gammle så merket jeg at jeg strammet skuldrene igjen.. Dette synes jeg er var et godt tegn på at jeg valgte en spiller som gjorde lyden rolig for meg..
    Ja, jeg skjønner at du ble roligere. Men jeg er fortsatt ikke helt med på hva roligere lyd vil si. Hvilke spillere oppgraderte du fra og til?

.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette står jo i innledningen på tråden...
    Prøv en sammenlikning selv, det må sikkert høres, kan ikke forklares.
    Med en u-rolig lyd kan nevnes en diskant der ikke er punktformet, synes å komme fra alle retninger, lyder som et rot. Instrumenter kan ikke plaseres... Skiftes da til en annen cd spiller hører man med en gang at alt falder på plass og er homogent og rent.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man virkelig vil høre hva som menes med roligere lyd skal man lytte til et balansert anlegg kontra et ubalansert. Med et ekte balansert anlegg forstår man bedre klisjeén om at instrumentene trer frem fra en kullsort bakgrunn. Min erfaring er at man kan lytte ved et langt lavere lydnivå med et balansert anlegg vs. et ubalansert fordi det føles som det er færre ting som forstyrrer de forskjellige instrumentene. De som ikke har anledning til å lytte ved et altfor høyt lydnivå burde vurdere et balansert anlegg.

Bl.a. Electrocompaniet sin EC4.7 forforsterker har et ekstremt lavt støynivå. Men også Hegel bruker ekte balanserte komponenter.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne faktisk godt tenke meg den CD spilleren selv. Har ikke hørt den, men etter alle de positive tilbakemeldingene den har fått, så tror jeg den kan stille opp mot spillere til flere ganger prisen.

Uansett er jo matching en viktig ting i sammensetningen av et godt stereoanlegg!
    Gratulerer med ny spiller :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Jeg kunne faktisk godt tenke meg den CD spilleren selv. Har ikke hørt den, men etter alle de positive tilbakemeldingene den har fått, så tror jeg den kan stille opp mot spillere til flere ganger prisen.

Uansett er jo matching en viktig ting i sammensetningen av et godt stereoanlegg!
    Gratulerer med ny spiller :-D
    takker er veldig fornøyd selv. når det gjelder matching så er d sikkert en del å hente der også, forhåpentligvis kommer det en tid med mer penger ;-). Akuratt nå har jeg : Cambridge Azur 640 , H/K 330 resiever og Dali - Suite 2.8 (* c0.8 og r0.8.).

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Dette står jo i innledningen på tråden...
    Det står i innledningen hvilke spillere Mori har byttet til og fra. Mori er trådstarter. Jeg spurte HoJ, som også har byttet (i en av Norges vakre fjorder...;-) ), hvilke spiller han hadde byttet til og fra.

.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •