DVD-spiller i "mellomklassen" fra NAD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-spiller i "mellomklassen" fra NAD?

Jeg har hatt en T513 DVD-spiller fra NAD et års tid nå, som jeg i og for seg er fornøyd med. Men den har ikke imponert noe videre ved CD-avspilling. Ikke så rart, ettersom det tross alt er snakk om en veldig billig spiller.

Derfor vurderte jeg en stund å kjøpe en ren CD-spiller til oppsettet mitt, men så begynte jeg å tenke litt... Hvorfor ikke heller brenne pengene på en litt bedre DVD-spiller som også gjør en bra jobb med CDer? Så jeg kikker litt på hjemmesidene til Hifiklubben. Der har de M55, som er fullstendig overkill i forhold til resten av oppsettet mitt, T514, som er en ubetydelig oppgradering fra den jeg har, T524, som jeg ut fra prisen vil anta ikke er av så veldig mye større kaliber, og T562. Denne er interessant, den har en grei pris og har fått mye skryt for måten den behandler vanlige musikk-CDer på.

Men: ut fra modellnavnet fikk jeg mistanke om at dette er en temmelig gammel modell, og den mistanken ble ikke mindre av at spilleren ikke engang er nevnt i produktlista på NADs egen hjemmeside (den er nevnt i review-lista, og de testene som nevnes der er jo heller ikke direkte nye). Altså antar jeg at det er snakk om en modell NAD har faset ut.

Jeg er kanskje litt rar sånn, men når jeg har receiver (T753v2) og effektforsterker (C272) fra en produsent, vil jeg også at DVD spilleren skal være av samme fabrikat så det ser likt og ryddig ut i stereobenken.

Jeg sitter igjen med to spørsmål etter dette. For det første: vil innkjøp av en T562 være dumt i og med at den sannsynligvis er temmelig gammel, eller er den fortsatt bra i forhold til prisen (ca. 3500)? Jeg vet jo at den var vel ansett da den kom på markedet, men det begynner å bli en stund siden.

For det andre: er det noen som har hørt noe om at NAD vil komme med noe som vil fylle tomrommet mellom T524 og M55? De har jo en som heter T534 også, men som Hifiklubben tydeligvis ikke fører.

Ser for meg å bruke opp til 6-7000 kroner, og det kan godt være at jeg ender opp med en Denon DVD-2910 eller noe annet i samme prisklasse, men jeg vet at det kommer til å gnage på meg hver gang jeg ser ulike komponenter oppå hverandre i benken...

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ville heller gått for T524 enn T562, billigere og mye mindre feil. Skjønner godt at du vil at hele racket skal se bra ut, men tror jeg heller hadde behold T513 og kjøpt en C521BEE eller en C542 i tillegg. Da sparer du slitasje av DVD-spilleren, og du får en kjapp og god CD-spiller i tillegg. Samtidig vil racken din se hel og pen ut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •