Har tenkt å kjøpe meg DVD-opptaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Har tenkt å kjøpe meg DVD-opptaker

Hei :grin:

Jeg har tenkt å kjøpe meg DVD-opptaker. Men vet ikke hva jeg skal kjøpe...? Har tenkt å bruke 2500-3000 kr.... Er det noen som kan hjelpe meg? Erfaringer, anbefalinger... Takk :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer DVR-433H er absolutt å anbefale. Brukervennlig og ypperlig kvalitet for pengene. Du får den for drøye 3´.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Hold deg unna sony hvertfall. Kjøpte nettopp en fra Sony service-senter for 4300 med 160 gig. Tragisk bilde og dårlig lyd. Regnet med at det måtte være noe feil på den, så jeg leverte den inn, men har bare fått beskjed om at alt er som det skal....... Kvaliteten er rett og slett så dårlig (
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv i samme situasjon, selv om jeg gjerne også betaler under 2500,- om nødvendig ;-)

Har kikket på disse: Eltax dvr-555
    Toshiba RDXS34

men er usikker på hvilken som gir "mest for pengene"?

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp vært gjennom denne prosessen (phuuuu!)

Var opprinnelig ute etter en opptaker med HDMI men fant etter lengre tids lesing bl.a på AVforum, at du må rimelig opp i pris for at kvaliteten på en DVD-opptaker med HDMI skal matche en ren avspiller med HDMI.

Så da begynte letingen på nytt, med fokus på bilde-/opptakskvalitet uten HDMI. Jeg skulle i tillegg benytte opptakeren som tuner til PJ'en så jeg hadde en del krav til funksjonaliteten.

En annen interessant faktor (som jeg ble oppmerksom på gjennom lesing i forumene) er at 160 GB er ikke nødvendigvis 160 GB. F.eks. var det en del "eksperter" som påstod at f.eks. Pioneer sine spillere på 80GB lagrer mange flere minutter (i samme kvalitet) som LG sine 80 GB spillere. Det ble t.o.m. påstått at en 80 GB Pioneer lagrer like mye som enkelte 160 GB spillere (i samme kvalitet). Jeg har ikke nok kunnskaper til å kunne kontrollere dette men mitt valg falt i allefall på en Pioneere DVR-433HS da denne gir utrolig mye for pengene. Dersom jeg hadde trengt litt mer lagringsplass, så ville nok "storebror" og EISA vinner 530H vært et hett alternativ.

Jeg har hatt min 433HS i ca 1 mnd nå og må si jeg er kjempefornøyd. Enkel logisk og med topp bildekvalitet. ANBEFALES !

BR :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lykkeliten

Ville styrt unna Eltaxen ihvertfall. Den er en bråkebøtte med middels tuner og middels bilde har jeg lest.
    Den mest prisgunstige opptakeren jeg har sett med HDMI og 160GB disk er Samsung HR725 til 4k. Har prøvd den på Expert, den virker OK, og har fått rosende omtale her på forumet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •