DVD-opptaker med DivX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-opptaker med DivX

Vet at dette nok er et ofte stilt spørsmål, men der det noen konsensus på hva det lønner seg å kjøpe for en som vil ha en DVD opptaker m harddisk som også kan spille av DivX (fra DVD og hd)?

Skjønner at alle venter på nyeste fra KISS, men synes bug-rapportene fra tidligere modeller er nedslående. Vurderer å kjøpe meg en Lacie Silverscreen eller noe slikt noe for DivX-biten i stedet ...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.eks LG, Hitachi og Toshiba leverer dvd&harddiskopptakere som spiller av divx.

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du sikkert vet, er det veldig få opptakere med mulighet for å kopiere innhold fra CD/DVD til HDD. Enten det gjelder mpeg4 (divx/xvid), mp3, mpeg2, jpeg etc.)

De jeg vet om er:

Kiss DP og VR-558
    Men disse er vel plaget av en del ustabilitet med tanke på firmware. Noen påstår at VR modellen har samme innhold som DP bortsett fra diskstørrelse. Noen informerer at de fungerer 100% rett fra boksen.
    Hvis det første er riktig bør det være vanskelig å forsvare prisforskjellen på ca. 2.500,- for større disk og annet design.

LG RH7800 & RH7900
    Disse har vistnok ikke mulighet for multitasking. Altså å se på ett opptak fra HDD samtidig som et timer opptak foregår. Maskina må også stå i timer modus for at et timer-opptak skal starte.

Samsung DVD-HR725
    På denne har filsystemet en begrensning på 1500 filer. Denne har også etter hva jeg har fått vite samme begrensning i forhold til timer opptak som LG.

LiteOn LVW-5045GDL+ og 5055GDL+
    Disse er nettopp sluppet på markedet. Jobber selv med å få litt mer informasjon om disse boksene. I følge det som står på papiret tar disse det meste som finnes av formater. Både når det gjelder codec'er og dvd. Har også mulighet for multitasking. Men i følge et liteon forum er det ikke mulig å spille av DVD eller CD plater så lenge man foretar ett opptak til HDD.
    Liteon forumet finner du her: http://ccgi.mgillespie.plus.com/liteon/smf/index.php
    Det som er litt dritt er at du må registrere deg for å komme inn i forumet.

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff... Misforsto spørsmålet ditt jeg. Trodde du lurte på mulighet for å legge over divx fra DVD/CD til HDD.

Når det gjelder divx kompabilitet for avspilling fra cd/dvd finnes det nok mange.

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan også nevne Eltax DVR-555 160GB. Har den selv og syns den er grei til prisen, men den støyer en del. Derimot er skifte av layer på duallayer plater(originale altså) veldig merkbart. kommer et hakk der. veldig irriterende, men den er bra til sitt bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste kjøpet for meg ble en LG RH-7800. Den har 160 GB HD, DiVX og utenom det har den også HDMI utgang for mye bedre bildet. den ligger vel nå på rundt 3990,- og oppover ca.

Jeg er svært fornøyd med den. det eneste som er negativt er at den bruker ca 20 sec på oppstart når du skruer den på. PGA HD'en

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD / HDD opptager med nettverk ?

DVD / HDD opptager med nettverk (slik at den kan brukes som en media-ekstender).
    Finnes den ennå evt når kommer den ?
    Det er jo dette vi vil ha........

Newcomer Futurama sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0