Noen som har brukererfaringer fra Lite-On LVW-5045GDL+ / LVW-5055GDL+ HDD opptakere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har brukererfaringer fra Lite-On LVW-5045GDL+ / LVW-5055GDL+ HDD opptakere?

Hei.

Lurer på om noen har kjennskap til ett av disse produktene.

Dette er altså etterfølgeren til Lite-On sin 5045 modell som ble lansert sent i 2004.

Har vært på utkikk lenge etter en opptaker med harddisk, som har mulighet for å legge over mp3, divx/xvid, jpeg, vob, mpeg etc. fra CD/DVD til HDD. Altså som en slags jukebox eller multimediaboks om du vil.

Det jeg vet fra den forrige modellen 5045 er at den bl.a. hadde problemer med lipsync ved lange opptak, og uten mulighet for å se på et opptak samtidig som man tar opp et annet. Denne hadde ikke støtte for mpeg4 (divx)

På de nye LVW-5045GDL+ (160 GB HDD) og LVW-5055GDL+ (250 GB HDD) skal det meste fungere i følge det som står på "papiret". De skal også ha støtte for det meste av det som finnes av divx, xvid, mp3, mp4, wma etc etc og mulighet til å lese/brenne +r +rw -r -rw og dual layer. Skal også være mulig å kopiere inn nevnte formater til HDD fra plater, å benytte de som et underholdningssenter. Men fungerer det.. ?

Produktark er mulig å laste ned fre denne linken:
    http://www.liteonit.com/DC/english/download.htm

Det jeg da lurer på i og med at jeg ikke alltid stoler på det som står på papiret (ref kiss :-)) er om det faktisk er mulig å fylle disk med alskens underholdning fra cd og dvd. Og samtidig om det er mulig å spille av annen underholdning fra disk samtidig med at den tar opp. Både ved timeropptak eller ordinært.
    Også om timeslip og de andre mest grunnleggende funksjonene fungerer som de skal.

Prismessig (er ikke på utkikk etter prisdiskusjon) kommer de også veldig bra ut i forhold til konkurenter:
    http://www.toshibashop.no/shop/product344.html

Prøver også å grave litt selv for tiden, men er ikke så mye å hente da produktene er relativt ferske, og ikke så helt enkel å få tak i hjemme på berget.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgte du denne?

Så jo int. ut denne. Falt valget på denne?

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt hverken denne eller noen annen enda.

Meldte meg inn i et eget liteon forum http://ccgi.mgillespie.plus.com/liteon/smf/ for å grave litt rundt.
    Noen av grunnene til at jeg ikke har kjøpt denne er bl.a. man som på Kiss, Samsung sin HR725 og LG sine RH7500, 7800 og 7900 ikke kan se på ett opptak samtidig som man foretar ett annet. Bortsett fra det man tar opp der og da. Den må også stå i "timer" modus, for at et timer opptak skal starte.

Virker også som kvaliteten på tuner og lyddelen er ganske medium. Men egentlig bør man vel heller ikke vente mere til en slik pris.

Ellers er den også plaget med en del bugs. Men ikke så voldsomt som kiss sine modeller. Men til tider henger deg seg vistnok, og trenger en reboot.

Er jo for tiden også fallende priser på sony og pioneer. Disse tilbyr nok generell høyere kvalitet og bedre fleksibilitet når det gjelder samtidig opptak og avspilling. Bare synd de ikke er så kompitabel på flere avspillingsformat.
    Ellers må jeg si Toshiba RD-XS34 med 160GB ble ekstremt interessert etter at elkjip dumpet prisen til 2.295 http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...fHD%20opptaker
    Men har mistanke om at de ikke har solgt en eneste en av disse via webshoppen sin. I butikken tar de 4.990. Denne maskinen tar det meste av format. Har en av de beste mulighetene når det gjelder redigering, og er like fleksibel som sony og pioneer når det gjelder opptak samtidig som avspilling.

Sendte en mail til elkjøps kundeservice, om de kunne være så vennlig å gi beskjed om de kom til å ta inn flere XS34. Eventuelt når. Fikk som svar at det fikk jeg følge med på selv. De hadde ikke mulighet til å opplyse om slikt. Elkjipt synes nå jeg. Synes uansett det er drygt å selge et produkt for dobbel pris i butikk i forhold til sin egen webshop.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •