Toshiba HD-A1 HD DVD Player forhåndsbestilling på amazon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba HD-A1 HD DVD Player forhåndsbestilling på amazon

Som topic sier
    Toshiba hd dvd player kan nå forhåndsbestilles på amazon.com

http://www.amazon.com/gp/product/B00...Fencoding=UTF8

Technical data

Disc playback: HD-DVD, DVD, DVD-R/-RW/-RAM, CD, CD-R/-RW
    HD output: Yes, using HDMI at disc native resolution
    Video DAC: 11-bit/216-MHz
    Video up-conversion for DVD: 720p/0180i
    Enhanced black level: 0IRE/7.5IRE selection
    Letterbox and pan-and-scan support: Yes
    Built-in audio decoders: Dolby Digital, Dolby Digital Plus, DTS, and DTS-HD
    Dolby TrueHD compatible: Yes (2 channel)
    Signal processors: Four 32-bit floating-point
    Audio DACs: Multichannel 24-bit/192-kHz
    HDMI audio support: Yes, up to 5.1 L-PCM
    5.1 channel bass management: Speaker size, speaker distance, user-selectable crossover (80Hz, 100Hz, 120Hz), channel level adjustment
    Dynamic range control: Yes
    MP3 and WMA playback: Yes
    Remote control: Yes, motion-activated, backlit
    On-screen display: Yes, trilingual: English, French, Japanese
    Bit-rate display: Yes
    FL dimmer: Yes
    Fast forward: Yes
    Fast reverse: Yes
    Slow play: Yes
    Step play: Yes
    Time search: Yes
    A-B repeat: Yes
    Screen saver: Yes
    Parental lock: Yes
    USB: 2
    HDMI (ver. 1.1): 1
    ColorStream Pro component video: 1
    S-Video: 1
    Composite video: 1
    Stereo analog audio: 1
    Analog audio: 5.1 multichannel
    Coaxial digital output: 1
    TosLink optical digital output: 1
    Ethernet 10/100 port: 1
    Width: 17"
    Height: 4"
    Depth: 14"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne kan spille av Microsoft sine wmvhd filmer?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Som topic sier
    Toshiba hd dvd player kan nå forhåndsbestilles på amazon.com

http://www.amazon.com/gp/product/B00...Fencoding=UTF8

Technical data

Disc playback: HD-DVD, DVD, DVD-R/-RW/-RAM, CD, CD-R/-RW
    HD output: Yes, using HDMI at disc native resolution
    Video DAC: 11-bit/216-MHz
    Video up-conversion for DVD: 720p/0180i
    Enhanced black level: 0IRE/7.5IRE selection
    Letterbox and pan-and-scan support: Yes
    Built-in audio decoders: Dolby Digital, Dolby Digital Plus, DTS, and DTS-HD
    Dolby TrueHD compatible: Yes (2 channel)
    Signal processors: Four 32-bit floating-point
    Audio DACs: Multichannel 24-bit/192-kHz
    HDMI audio support: Yes, up to 5.1 L-PCM
    5.1 channel bass management: Speaker size, speaker distance, user-selectable crossover (80Hz, 100Hz, 120Hz), channel level adjustment
    Dynamic range control: Yes
    MP3 and WMA playback: Yes
    Remote control: Yes, motion-activated, backlit
    On-screen display: Yes, trilingual: English, French, Japanese
    Bit-rate display: Yes
    FL dimmer: Yes
    Fast forward: Yes
    Fast reverse: Yes
    Slow play: Yes
    Step play: Yes
    Time search: Yes
    A-B repeat: Yes
    Screen saver: Yes
    Parental lock: Yes
    USB: 2
    HDMI (ver. 1.1): 1
    ColorStream Pro component video: 1
    S-Video: 1
    Composite video: 1
    Stereo analog audio: 1
    Analog audio: 5.1 multichannel
    Coaxial digital output: 1
    TosLink optical digital output: 1
    Ethernet 10/100 port: 1
    Width: 17"
    Height: 4"
    Depth: 14"
    Jeg er kunde hos Amazon. Jeg prøvde å bestille maskinen,men fikk melding om at de ikke kunne sende den til meg p.g.a geografiske restiksjoner. Har du prøvd å bestille?
    Stølen

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes et norsk firma (husker ikke hva det heter i farten, kan finne det ut senere) som kan brukes på amerikaske nettbutikker. Det er rett og slett et varelager som shipper varer videre til Norge. Fungerer sikkert fint dersom du vil bestille en.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være

http://www.magnum.no/

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er medlem av magnum.no (jetcarrier) og bestiller masse varer fra amazon og sender det til min amrikanske adresse som jeg har fått av av jetcarrier, dette fungerer meget bra, eneste er at man må betale frakt fra amazon til sin adresse i USA og frak derfra til Norge, kan bli dyrt. De har også kommet med sjøfrakt som er my billigere ved større og tyngre ting.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at jeg er imponert over iveren og pågangsmotet til de første som bestiller en slik spiller.

Personlig er jeg svært skeptisk til dette formatet men gleder meg til å lese om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er geografiske restriksjoner på kjøp av selve spilleren, skulle det ikke forundre meg at det samme gjelder for kjøp av HD-DVD filmer også. Filmene vil kanskje bli ekstra dyre pga. økte frakt kostnader via feks. magnum.no?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja man må kjøpe filmene fra USA også.. Jo mer jeg leser rundt temaet jo sikrere blir jeg på at HD-DVD har størst sannsynlighet for å dø ut.

Hovedargumenter:
    * Få CE produsenter (man kan kun velge Toshiba/Toshiba OEM produkter)
    * Lav studio støtte (ca 40% mot BD's 80%, BD mangler kun Universial)
    * BD har større sannsynlighet for markedspenetrasjon gjennom PS3
    * Prisen på mediet blir mest sannsynlig likt (HD/BD)
    * Dårligere teknisk plattform?? HD-DVD har dårligere lagringsplass pr. lag uansett hvordan man vrir og vender på det.
    * Introduksjons-strategien er å henvende seg til de "billige" segmentene, mens de som etterspør HD ofte er High End g33ks.

Mine 5 øre.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ja man må kjøpe filmene fra USA også.. Jo mer jeg leser rundt temaet jo sikrere blir jeg på at HD-DVD har størst sannsynlighet for å dø ut.

Hovedargumenter:
    * Dårligere teknisk plattform?? HD-DVD har dårligere lagringsplass pr. lag uansett hvordan man vrir og vender på det.
    * Introduksjons-strategien er å henvende seg til de "billige" segmentene, mens de som etterspør HD ofte er High End g33ks.

Mine 5 øre.

Mvh
    Jeg blir ikke skremt av prisen på burken.Skulle det gå til h.... så har jeg gjort mange rare ting før også.Jeg har bestemt meg for å kjøpe begge systemer i sone 1.P.G.A den samme årsak som jeg kjøper sone 1 idag,tidlig tilgang og jevnt over bedre kvalitet.Jeg syne regnestykket ditt er snodig 40% og 80% er faktisk 120%!? Er ikke det litt mye? Har du lest siste Widescreen Rev.? Det er et ganske seriøst magasin. Der er nå filmselskaper gått inn og støtter HD-DVD også. Når det gjelder dårligere plattform???? Det er ingen experter som sier at billed-kvaliteten på HD-DVD er dårligere.Siden jeg skal kjøpe begge systemene så er jeg opptatt av å få SW som dekker alle selskapene.Når jeg spiller på begge formatene (hestene) så er jeg jo sikker på å vinne.La meg si som sant er,dette er min hobby og mens du venter på hvem som skal vinne eller tape, så koser jeg meg med HD-DVD plater på min BG 808s. I denne sykdommen så må du ikke behovsprøve tingene .da er det ikke noe moro lenger!Jeg har altfor mye av alt og dette blir bare moro.
    Stølen

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det % regnestykket kommer vel av at det er noen av studioene støtter begge formatene. så når vil BD spillerene bli tilgjengelig?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    det % regnestykket kommer vel av at det er noen av studioene støtter begge formatene. så når vil BD spillerene bli tilgjengelig?
    Jeg tror at vi skal være enige om at fordelingen etter at også Warner støtter HD-DVD at fordelingen er 40/60.Etter det jeg har fått info om så er det noen problemer med det tynne skiktet på BD som er grunnen til forsinkelsen.Det er så tynt at det ikke pr.dato er helt stabilt.Jeg tror at BD vil gjøre hva de kan for at ikke HD-DVD skal få for stort forsprang markedmessig i tid.Jeg synes også at det er bra at det er to hester i racet, fordi det betyr priskonkurranse.Jeg tror også at det er bra at HD-DVD gikk så billig ut med sine spillere,for nå kan ikke Sony/Pioneer ta hva de vil. 1800USD var altfor høyt.Jeg skal kjøpe begge systemene og det er flott hvis begge blir billigere!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    Hvis det er geografiske restriksjoner på kjøp av selve spilleren, skulle det ikke forundre meg at det samme gjelder for kjøp av HD-DVD filmer også. Filmene vil kanskje bli ekstra dyre pga. økte frakt kostnader via feks. magnum.no?
    Ikkeno problem med filmene. Amazon sender filmer og bøker over hele verden, men ikke elektronisk utstyr. Dette har ingenting med denne spilleren å gjøre, det er kun Amazons policy på denne type varer. Filmene kan uansett bestilles slik som vanlige DVD-filmer.

Ser det er en del som vurderer en slik spiller. Ville det ikke vært smart om flere som skal ha seg en slik gikk sammen og bestilte? Det vil vel være litt å spare på frakt med magnum da?
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Ikkeno problem med filmene. Amazon sender filmer og bøker over hele verden, men ikke elektronisk utstyr. Dette har ingenting med denne spilleren å gjøre, det er kun Amazons policy på denne type varer. Filmene kan uansett bestilles slik som vanlige DVD-filmer.

Ser det er en del som vurderer en slik spiller. Ville det ikke vært smart om flere som skal ha seg en slik gikk sammen og bestilte? Det vil vel være litt å spare på frakt med magnum da?
    Jeg er intressert!
    Stølen
    oes@oce.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k

Hovedargumenter:

Mine 5 øre.

Mvh
    HD-DVD vil ikke få dårligere lagringsplass pga. de bruker MPEG-4. Den opptar ca. 40% av lagringsplassen til MPEG-2 som BD bruker. :wink:

Eh, mener da 60% i forhold til MPEG-2. Ergo blir HD-DVD sin 30GB lik BD sin 50GB i lagringsplass.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Jeg er medlem av magnum.no (jetcarrier) og bestiller masse varer fra amazon og sender det til min amrikanske adresse som jeg har fått av av jetcarrier, dette fungerer meget bra, eneste er at man må betale frakt fra amazon til sin adresse i USA og frak derfra til Norge, kan bli dyrt. De har også kommet med sjøfrakt som er my billigere ved større og tyngre ting.
    Kan du sende meg en rask forklaring på rekkefølgen når du handler hos Amazon via jetcarrier. Jeg har nettopp registrert meg og fått kundenr. og US adresse.På forhånd takk! Du kan gjerne sende dette på mail til meg.
    Stølen
    oes@oce.no

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    Jeg kjøper sone 1 filmer fra DVD Strax og har gjort det i flere år.Idag sendte jeg en mail og spurte om hva de kom til å gjøre med HD-DVD og BlueRay plater.Etter en halvtime fikk jeg en meget fin mail fra DVD-Strax som fortalte at de hold på å skulle bygge opp lager av begge systemer. De ventet bare på hva deres leverandør i US var istand til å sende dem og hvortid? Han skrev at de ville ta inn det som kom.De hadde store forventninger til begge systemer og alle spillmulighetene både på Xbox og PS3.Dette synes jeg var meget bra!
    Ting faller på plass og det lysner!
    Stølen
    NB! Moralen er at dersom du ikke holder ut ventingen på noe nytt og spennede, og er full av optimisme,så finn en annen hobby!!!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutter da.. elementære feil..

Først codecs... Dette avgjøres av studioene, hvilke codecs de vil bruke. Sannsynligvis kjører de som støtter begge formatene samme codecs på begge typer disker. Sony (filmavdelingen!!) sa at de ville STARTE med å bruke MPEG-2 fordi det var den mest kjente codecen. Altså deres teknikere var flinkest til å utnytte MPEG-2. Utifra de andre studioenes erfaring med nye codecs så gjelder nok dette flere studioer. De fleste andre studioer har faktisk ikke sagt hva de skal levere. Slik jeg ser det.. støtte av ulike codecs 0-0, uavgjort mellom formatene. Men lagringsplass blir 1 - 0 til BD. HD-DVD planlegger å bruke halvparten av plassen sin til standard DVD, slik at HD biten blir kun 15GB.

HD lyd, HD-DVD får kun to kanaler lossless.

Bd har høyere overføringshastighet

Studiostøtte - Noen støtter begge formatene. Derfor får man 40/80 fordeling. Dette er basert på historiske markedsandeler regnet ut av folk på avsforum, hentet fra troverdige kilder. 2-0 til BD

Ps. det finnes fungerende BD-recordere ute i verden (japan). Men BDA har for ikke så lenge siden sagt at formatspesifikasjonene er ferdigstillt. De første BD spillerne forventes rett etter HD-DVD lanseringen. HD-DVD har ingen spillere ute blant publikum.. 3-0 i favør BD

Når det gjelder forsinkelser så er det flere faktorer her.. AACS er ikke ferdigstilt (sinker begge formatene), det tar tid å sette igang produksjon etc. Alt i alt så bør ikke BD være veldig lenge etter HD-DVD. Det at HD-DVD er billigere enn BD er av ren desperasjon. PC-drevene prises likt både hos BD og HD-DVD.

Jeg holder en stor knapp på BD. Men jeg sier ikke at de kommer til å vinne, men jeg sier at de har størst sannsynlighet for å vinne.

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å kjøpe begge formatene forlenger du jo bare krigen.. Forvirringen er jo allerede komplett der ute, så jeg skulle ønske det ene formatet døde så fort som mulig. Begrav det med en gang.

Ellers så gleder også jeg meg til å få HD i Norge. Men jeg kommer nok til å kjøpe en spiller med Norsk sone.. Orker ikke å måtte kjøpe ALLE filmene i utlandet.

Bare se hva HD kan gjøre med en SD skjerm (selv om man ikke kan kvalitetskontrollere, så virker det jo tøft da :

SD and HD scaled to the same 854x480 panel:

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper bare det går an å gjøre disse HD spillerene sonefri... kommer nok en crack for disse også. 8-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •