Toshiba HD-A1 HD DVD Player forhåndsbestilling på amazon - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ettersom det er "bare" USA som får nyte av disse HD spillerene det første året, vil vi nok se hvordan formatkrigen går og tilbud på filmer/serier mm. Lettere for oss i Europa da å velge format. Eller hva?

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg blir ikke skremt av prisen på burken.Skulle det gå til h.... så har jeg gjort mange rare ting før også.Jeg har bestemt meg for å kjøpe begge systemer i sone 1.P.G.A den samme årsak som jeg kjøper sone 1 idag,tidlig tilgang og jevnt over bedre kvalitet..
    Stølen
    Hvordan kan du si dette? For det første så er alle ting på sone 1 NTSC , og derrmed blir kvaliteten på bildet dårligere enn hos Sone2 som bruker Pal.
    Ntsc bruker 720 x 480
    Pal bruker 720 x 576
    Når man ser her på oppløsningen hvordan kan du da si at amerikanske dvd'r er bedre? jeg håper du mener at inholdet er bedre , ikke bildekvaliteten, for det er det ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av linser
    Hvordan kan du si dette? For det første så er alle ting på sone 1 NTSC , og derrmed blir kvaliteten på bildet dårligere enn hos Sone2 som bruker Pal.
    Ntsc bruker 720 x 480
    Pal bruker 720 x 576
    Når man ser her på oppløsningen hvordan kan du da si at amerikanske dvd'r er bedre? jeg håper du mener at inholdet er bedre , ikke bildekvaliteten, for det er det ikke.
    Jeg tror jeg har de aller fleste CRT menneskene med meg når jeg sier at vi har mange beviser på at sone 1 filmene har en bedre billedkvalitet enn sone 2.Ikke alltid ,men ofte.Husk at oppløsning ikke er det eneste som betyr noe,men-farger,dybde og renhet er svært ofte enda viktigere.Når du har en høyverdig prosjektor sammen med en bra scaler, som er riktig satt opp etter boka, så vil du på så store bilder se store forskjeller på samme film på sone 1 og sone 2.Jeg er med i en liten klubb hvor bl.a Bjørn H. er med.Vi har funnet mange beviser på forskjellen på billedkvaliteten på sonene.Sone 1 er ikke alltid best,men ofte.Det hadde vært greit å høre hva Per Johnny mener om dette?
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    Ettersom det er "bare" USA som får nyte av disse HD spillerene det første året, vil vi nok se hvordan formatkrigen går og tilbud på filmer/serier mm. Lettere for oss i Europa da å velge format. Eller hva?
    Jeg vet ikke hvor du har det fra at det bare er USA som får spillere iår? Det er riktig at Amazon nekter å selge disse utenfor USA,men det er mange som vil selge. Jeg har bestillt en fra en leverandør i Norge og vil få den så snart den er klar for salg i USA.Utvalget av plater vil bl.a kunne kjøpe fra DVDstrax.
    Stølen
    S

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linser
    Ntsc bruker 720 x 480
    Pal bruker 720 x 576
    I HD er det ingen PAL/NTSC forskjell, det er riktig som Stølen sier at det er flere faktorer som avgjør bildekvaliteten.

NTSC mister litt på oppløsningen noe de tar igjen på at de kan kjøre mindre kompresjon (høyere bitrate i forhold til antall pixler) enn PAL. Dette kan gi bedre fargergjengivlese, mindre komporesjons"artifacts"

EDIT: Og jeg er klar for BR eller HD-DVD asap!!!
    Personlig synes jeg HD-DVD høres mye bedre ut enn Blue Ray, men da snakker jeg kun om navnet.... (blue ray høres ut som en dårlig hip-hop´er)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg tror jeg har de aller fleste CRT menneskene med meg når jeg sier at vi har mange beviser på at sone 1 filmene har en bedre billedkvalitet enn sone 2.Ikke alltid ,men ofte.Husk at oppløsning ikke er det eneste som betyr noe,men-farger,dybde og renhet er svært ofte enda viktigere.Når du har en høyverdig prosjektor sammen med en bra scaler, som er riktig satt opp etter boka, så vil du på så store bilder se store forskjeller på samme film på sone 1 og sone 2.Jeg er med i en liten klubb hvor bl.a Bjørn H. er med.Vi har funnet mange beviser på forskjellen på billedkvaliteten på sonene.Sone 1 er ikke alltid best,men ofte.Det hadde vært greit å høre hva Per Johnny mener om dette?
    Stølen
    Det finnes mange meget gode dvd-utgivelser i både 480p og 576p, men på min projector så er 1080p ett minimumskrav. HeHe!

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

okay da.. hehe

Ser ut som jeg bomma litt her .Greia var bare det at når jeg for noen månter siden snakked med Gorm så forklarte han meg at han hadde kvittet seg med alle sone 1 filmene siden de var dårligere,, så derfor anntok jeg at dette var riktig,, men selfølgelig,,, skal ikke diskutere og protestere,, jeg personlig ser ikke mye forsjell. har egentlig ikke satt det til test heller. Har mange sone 1 jeg og,, men har liksom ikke giddet og bry meg med å importere. og i det siste har jeg nesten glemt dvd, siden det er mye bedre og se filmer i HD. Så mest det jeg har konsentrert meg om,.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det finnes mange meget gode dvd-utgivelser i både 480p og 576p, men på min projector så er 1080p ett minimumskrav. HeHe!
    Jeg hører at du har solgt 909 og kjøpt Cine 9 og da skjønner jeg selvsagt svaret ditt.Du får kose deg!
    Stølen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •