Harddiskopptaker med mp3 jukebox mulighet på disk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harddiskopptaker med mp3 jukebox mulighet på disk

Er på utkikk etter en HDD opptaker, med mulighet for å legge over masse mp3 fra f.eks dvd til disken på opptakeren.

Den bør også ha mulighet til å kunne spille av et opptak samtidig som den tar opp, og mulighet for å starte å se ett opptak før det er ferdig.

Men det er vel kanskje vanskelig å gå i pose å sekk uten å måtte hoppe på htpc karusellen.

LG skal vistnok ha denne muligheten på sine opptakere. Problemet her er vistnok at man ikke kan starte å se på et opptak før det er ferdig, og for at et opptak skal starte må boksen stå i timermodus, og kan ikke benyttes til å se på andre opptak eller i hele tatt brukes samtidig.

Ellers er det vel også kiss sin vr og dp-558 som lider av samme problem som over og i tillegg sliter med ustabil firmware.

Finnes det noen opptakere per i dag innenfor en normal prisklasse som klarer det som er nevnt i starten?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung kan det, koster 3990,- den har 160 GB og i tillegg HDMI der er det bare å sette i mp3-CDer/DVDer, så kan du legge over alle sangene på HDen og bruke som jukeboks.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte om det samme for en stund siden, men fikk ingen svar.

Det må være denne Samsungen det er snakk om: http://www.samsung.com/se/products/d.../dvd_hr725.asp
    Har du denne, kan du fortelle generellt om fordeler og ulemper? Slikt som de ulempene med LG er interessant.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett litt på Samsung HR725

I følge opplysningene på samsung sin hjemmeside kan denne ikke hverken skrive eller lese dvd +r og dvd +rw. Dette blir en ulempe for min del da mitt backup bibliotek er basert på en del hundre dvd +r plater.

Og i følge brukerveiledningen klarer ikke filsystemet å håndtere fler enn 1500 mp3 filer.

Synes også å huske at denne spilleren ikke klarer å håndtere xvid codec. Heller ikke lyd med variabel bitrate på mp3.

Kan ikke bekrefte dette. Er det noen som har forsøkt å spille av dvd + plater med hell på spilleren?
    Det kan vel være mulighet for at det er mulig, selv om produsent ikke vil opplyse dette.

Edit: Link til norsk bruksanvisning pdf fil: http://downloadcenter.samsung.com/co..._HR725_NOR.pdf

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei sorry, vet ikke så mye mer om den, er fornøyd bruker av Kiss selv. Noen små SW-bugs, men det greier en nerd som meg å leve med

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant også den begrensingen på 1500 filer. For dårlig.
    Fant også denne: "Timer-innspilling fungerer ikke når apparatet er skrudd på".
    Dvs samme problem som LG.

Tviler på at det finnes noen slike spillere enda som er modne nok til også å fungere som musikkanlegg.
    Heldigvis er ikke dette en problemstilling for meg, jeg bruker en PC. Men har bekjente som ikke vil ha PC. Anbefaler dem heller å kjøpe seg en iPod og koble til stereoanlegget.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge tester på videohelp.com tar den både dvd+r og +rw til tross for at samsung "nekter" for dette.

http://www.videohelp.com/dvdplayers....arch&#comments

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen flere opptakere enn LG sine RH7800 / RH7900 og Samsung HR725 som har mulighet til filoverføring fra CD/DVD til harddisk?

I så fall er det Samsung sin modell som har mest å tilby? Noen som har bruker-erfaringer fra disse modellene? Eller bør jeg egentlig bare anskaffe en Pioneer, Panasonic eller Sony opptaker? Det beste hadde jo vært å ha alt i ett. Men det er vel kanskje noen år frem i tid til man kan vente seg ett produkt som har "alt".

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at Hitachi DV-DS251E har mulighet til dette i følge denne danske testen:
    http://www.recordere.dk/artikler/anm....asp?a=694&z=1

Men ser ut til at også denne ikke starter timer-opptak hvis man benytter opptakeren til noe annet når opptaket skal starte :-(

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Er på utkikk etter en HDD opptaker, med mulighet for å legge over masse mp3 fra f.eks dvd til disken på opptakeren.

Den bør også ha mulighet til å kunne spille av et opptak samtidig som den tar opp, og mulighet for å starte å se ett opptak før det er ferdig.

Jeg har også vært gjennom denne runden nettop. Vurderte en rekke alternativer opp mot hverandre. Ønsket en god opptaker og helst HDMI.
    Også opptatt av gode "jukebox" funksjoner. Skal bruke HD opptakeren som tuner til Prosjektoren.

Etter å ha lest på forumet, testet spillere i butikk og hjemme kom jeg til følgende konklusjon:

- Det er vanskelig å få alt i en spiller uten at det koster skjorte
    - Pioneer sine HD spiller for skryt for god jukebox-funksjo
    - Det er (etter "expert-uttalelser") forskjell på 80 GB og 80 GB (pga.komprimeringssystemet i spilleren)
    - Når det gjelder kvalitet på avspilling så må du relativt høyt i pris på en HD opptaker for at denne skal matche en ren avspiller.

....så min avgjørelse ble å kjøpe meg en rimeligere HD opptaker UTEN HDMI men med god jukebox - Pioneer DVR-433HS et skoop til prisen spør du meg (3295,- på Elkjøp)

... i tillegg skal jeg nå kjøpe meg en ren avspiller med HDMI til 2-3000,-.

Da får jeg etter mine vurderinger et meget bra resultat for 5-6000,-.

Ulempen er selvfølgelig at jeg må bruke 2 kabler opp til PJ'en, men det får så være. Om et par-tre år bytter jeg vel ut utstyret uansett og da er sannsynligvis spillere med HDMI standard....

BR

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rasta
    ....så min avgjørelse ble å kjøpe meg en rimeligere HD opptaker UTEN HDMI men med god jukebox - Pioneer DVR-433HS
    BR
    Jukebox funksjonen på Pioneer sin 433 fungerer vel slik at du benytter en orginal CD som spilleren komprimerer ned selv. Altså ikke mulighet for å legge over MP3. Har også hørt at dette foregår i realtime. Slik at varer en CD 60 minutter, bruker den også det for å komprimere og legge inn innholdet på harddisk. Hvis jeg ikke tar feil?

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å legge inn fra CD må jo være en bortimot ubrukelig funksjon? Velg mellom å sitte lenge og knote på fjernkontrollen for å legge inn noen titler, eller få bare nummererte filer.
    Kan liksom ikke tenke meg at slike spillere har nettverkstilkobling til CDDB.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liteon LVW-5045 GDL+

Hva med denne opptakeren fra Liteon:

http://www.liteonit.com/DC/english/l...pkus_hours.htm

Recordable media supported:
    DVD+R DL, DVD+R , DVD+RW
    DVD-R , DVD-RW
    CD-R, CD-RW, Built-in HDD

Playble media supported:
    DVD+R DL, DVD-Video, DVD+R /
    DVD+RW, DVD-R / DVD-RW,
    CD-R / CD-RW, SVCD, VCD,
    Audio CD, Built-in HDD

Content format supported:
    DVD+VR, VOB, MPG, DAT,
    AVI, DIV, DIVX, WMA, MP3, WAV
    BMP, JPEG

Hadde en lvd-2001 spiller fra liteon for et par år siden. Den spiste det meste den ble matet med. Men drivverket ga seg på grunn av kjøleproblemer i kabinettet, og jeg fikk den aldri tilbake etter den ble innlevert (reklamasjon). Fikk tilbake en trådløs nettverksstreamer i stedet. dlink dsm320. Den funker forøvrig sånn passe, bortsett fra at den blir litt treig når man deler ut mapper med veldig mange filer.

Fant en "test" på dinside av den gamle versjonen av denne spilleren LVW5045:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=260036

Men denne hadde ikke støtte for divx/xvid. Ser ut til at det er fullt mulig å flytte over både divx og mp3 fra cd/dvd til disk på denne.

Så spørs det hvordan dette fungerer i praksis. Og hvor om det er mulig å benytte spilleren samtidig som den foretar ett timeropptak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •