Pioneer 868 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 132

Tråd: Pioneer 868

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    et spørsmål ang 668/868 og oppsamling av cd lyd. oppsampler disse modellene til 192 khz? fant ingen sted i menyen eller i bruksanvisningen. mulig den gjør det automatisk?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem kabel skal du bruke da?
    Må vell ha noen overganger ?
    Er ikke helt sikker på hva du mener, men jeg bruker overgang fra HDMI-DVI

et spørsmål ang 668/868 og oppsamling av cd lyd. oppsampler disse modellene til 192 khz? fant ingen sted i menyen eller i bruksanvisningen. mulig den gjør det automatisk?
    Tror det kun er 868 som har oppsampling ved Hi-Bit funksjonen. I spec'en står det kun at den oppsampler 16 eller 20-bit til 24-bit. Står ingen ting om det er til 96 eller 192 khz.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørs om jeg ikke bytter den inn igjen da. godt jeg fikk 3 ukers returrett på spilleren 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørs om jeg ikke bytter den inn igjen da
    Blir det en 868 da ? :wink:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man bruker DVI til bilde og Coax til lyd, er ikke DVD spilleren ett rent drivverk da?

Er er det noen bildeforbedringskretser i bruk i det hele tatt?

Har noen en link til litt forklaringer rundt dette med DVI osv?

Har HT1000 og lurte på om jeg kunne få skviset litt ekstra ut av denne ved å oppgradere DVD spilleren fra HK DVD 25.

Synspunkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Link

På denne siden finner man info om DVI på Tysk, endel leser jo litt Tysk
    Vet ikke helt hvordan man linker opp dette med ord som "HER", men dette er jo adressen. Forøvrigt mye annet snacks på disse Tyske sidene
    http://www.hifi-regler.de/dvi/dvi.php?menu=yes
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man bruker DVI til bilde og Coax til lyd, er ikke DVD spilleren ett rent drivverk da?
    Jo den vil være det. Sånn sett så betaler man en del for å få både analoge og digitale lyd- og bildeutganger. Det idielle hadde jo vært å kun hatt HDMI/DVI bildeutgang og koblet denne rett i projektoren. Så en Firewire-utgang som man koblet rett i forsterkeren. Da hadde man sluppet D/A konvertering av både lyd og bilde i spilleren.

Er er det noen bildeforbedringskretser i bruk i det hele tatt?
    Vet ikke helt, men det brukes i alle fall en scaler hvis en vil prøve 720p eller 1080i

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jolly, det er flere forskjeller på 668 og 868. bla: 868 har 216 MHz/14-bit video signal d/a converter, mot 216 MHz/12-bit på 668, 868 har highbitconversion:
    HI-BIT CONVERSION

Hi-Bit conversion first enhances the low-level linear PCM signal quality to 24-bits, which results in less deterioration.
    den har også noe som kalles Legato Link Conversion PRO:
    LEGATO LINK CONVERSION PRO

Legato Link has a long history with Pioneer. It was designed to alleviate the harshness of some CDs to create a more natural sound. Legato PRO is a new highly advanced digital filter with 4 adjustable settings, each of which contours the sound in a specific way. he actual effects vary depending on the music itself,the speaker ’s overall sound colour and the sound environment. Although impossible to make a blanket statement such as “a particular effect goes with a certain type of music ”, it does allow users to have a favourite digital filter setting. You can experiment and find the effect that highlights each particular piece, and you can also turn it off.
    en annen ting er at 868 har en scaler som fikser 720p og 1080i.
    må vel ut med rundt 3k i mellom, så det mener jeg det er verdt
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 868 også delay mulighet for SACD ?
    Niels.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei. men den har mulighet til å kjøre lyden digitalt via firewire hvis jeg har skjønt alt rett. men da er man avhengig at forforsterkeren har inngang.
    denon dvd-a11 er den jeg har hørt om som kan fikse time alignment på SACD. fikk et par sacd'er fra play i dag som jeg har kost meg med på min 668. vil ikke si at time alignment på sacd er noe jeg savner med det første. låter veldig bra uansett.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Jeg testet en SACD plate her om dagen, og fikk lite lyd... Må jeg benytter de analoge utgangene på SACD/DVD-audio, eller kan også disse platene overføres via min normale optiske kabel?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må bruke dei analoge utgangene på dvd-a og sacd ja for å få "surroundlyden"

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hei

Jeg testet en SACD plate her om dagen, og fikk lite lyd... Må jeg benytter de analoge utgangene på SACD/DVD-audio, eller kan også disse platene overføres via min normale optiske kabel?
    Det er dette du har Firewireutgangene for. De er de eneste som kan overføre det digitale DVD-Audio og SACD signalet ut til en ekstern dekoder. (VSAX5i og 10i)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og lygren, du som har 668 som meg. en litt iriterende ting med den spilleren ang sacd. en sacd hybrid inneholder som regel 3 valg: vanlig cd lyd, sacd lyd i 2 kanaler samt sacd lyd i 5.1. dette må du inn i oppsettet på spilleren å velge for hver gang.. så du må sette det til 5.1 eller multichannel for å få fullt utbytte av sacdene. hadde vært litt enklere hvis man bare kunne trykt på audio knappen på fjernkontrollen for å velge hvilken type lyd man ville høre på.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meiner å huske at eg slepper noko som helst (bortsett fra å velge multi channel inn på forsterkeren) for å høyre på hybrid sacd, skal sjekke når eg er heime fra jobben. Men dette er pioneer 656-a og vsx-d2011 og ikkje 668 som tråden er om.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg skrev kunne kanskje missforstås litt så jeg, etter å ha lest det selv.. man setter i oppsettet den til å spille sacd multichannel, så gjør den selvfølgelig det hver gang uten å gjøre noe mer. men hvis du vil bytte lydspor, feks for å teste ut forskjellene, så må man inn i oppsettet. synes å huske at på philipsen til gorm så var det bare å bytte i vilden sky,
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endelig fått tilkoblet 868'en via de analoge utgangene for SACD og DVD-Audio, men har et problem. Jeg har så lavt nivå på sub kanalen. Har justert opp nivået på denne til maks i spilleren. Blir jo bedre, men det er fremdeles meget lavt. Hvis jeg sammenligner dette med bassen når jeg kjører digitalt ut via koax (for pcm-signal) så er det kjempestor forskjell.

Hvordan er det med dere andre som har 668/868. Har dere merket noe forskjell?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyden er mye lavere på den analoge utgangen kontra den digitale på 668 også. har ikke testet så mye om bassen er forskjellig. kjører for det meste uten sub på den utgangen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet en del på SACD og DVD-Audio. Spilleren har et noe merkelig oppsett synes jeg. Sånn grovt kan man velge to innstillinger for audio. Den ene heter Fix og den andre Variable.

På Fix innstillingen så er volumet satt til maks (+ 6db) på alle kanaler. Dette betyr at en ikke får høynet noen kanaler i forhold til andre i spilleren. På de 5 "vanlige" kanalene så blir volumet noenlunde likt i forhold til å kjøre lyden via dig.utgangen. Sub kanalen derimot blir fryktelig lav med denne innstillingen. Jeg liker mye bass og dette blir ikke brukbart for min del. Må ha sub nivået på maks i forsterkeren og det blir likevel for lavt.

På Variable innstillingen så er volumet satt til 0 på alle kanaler. Da kan man fritt justere alle kanaler mellom +6 db og -6 db. Får med sub kanalen satt til +6 db et bra bassnivå. Kan da finpusse nivået her via forsterkeren uten at jeg behøver å sette den på maks her. Bakdelen med Variable innstillingen er det generelle lydnivået blir veldig lavt. Hvis jeg vil spille litt høytt så er jeg opp på -10 på forsterkeren (Yamaha DSP AX1). Spiller jeg på dette nivået med vanlig cd plater så detter ørene mine av.

Jeg kommer til å bruke Variable innstillingen da den andre er ubrukelig for meg. Har kanskje ikke så mye å si at lydnivået er lavere. Det eneste er ev. hvis man spiller mye rolig musikk så vil man kanskje høre litt sus i de roligste partiene. Kan også nevne at man kan justere avstanden til alle høyttalerne i begge innstillingene

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har gjort 668/868 sonefri slik at den takler RCE-kodede plater?

Får man ev. gjort dette hos Hi-Fi Centerkjeden (da slipper jeg å sende den)?

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •