Pioneer 868 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 132

Tråd: Pioneer 868

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En kjekk side for å finne ut hvilke standarder spilleren støtter er denne. Er ofte spillere støtter enkelte formater selv det offisielt står noe annet. Tar kanskje litt tid før Pioneer 868 dukker opp på listen dog..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket kjapt gjennom samlingen med musikk dvd'er i går kveld og fant ut at jeg faktisk bare hadde to sone 1 filmer. Det var i tillegg de jeg spiller minst . Resten var sone 2 og multisone. Kommer bare til å vente med å gjøre den sonefri

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått prøve denne spilleren opp mot en HTPC ennå?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet litt de to siste kveldene så jeg tenkte jeg måtte få skrevet litt. Vil først nevne at sammenligningene mine baserer seg på min gamle dvd-spiller som er en Micromega Minimum (er vel en 3-4 år). Jeg har ikke mulighet til å sammenligne Pioneeren med nyere spillere i samme prisklasse. Jeg har ikke testet noe særlig på lyddelen enda da det er bildet som opptar meg mest.

Opp av esken virker den tung og solid. Fjernkontrollen er en lett plastikksak som virker litt billig, men den fungerer bra. Tilkoblingsmessig har den jo "alt". Man kan jo aldri vite hvor lenge dette varer, men pr. dags dato må dette være bra.

Koblet opp begge spillerne med s-video kabel gjennom recieveren. Satte så samme filmen i begge slik at jeg kunne sammenligne direkte ved å bytte inngang på recieveren. Pioneeren var her en aning skarpere, men syns forskjellen var marginal. Prøvde deretter å sammenligne komponent og s-video signalet fra Pioneeren. Her var det klare forskjeller. Jeg har ikke hatt komponent før, men forskjellen var større enn forventet. Har bare fått demonstert dette i butikker før og har da synst at forskjellene var marginale. Mye klarere farger og bedre hudtoner var de største forskjellene syns jeg. I og med at jeg har dårlig sammenligningsgrunnlag så kan jo dette være forskjellen mellom s-video og komponent i stedet for forskjellen på de to spillerne, men jeg syns at bildet via komponent virker meget bra. Har stort sett kjørt interlaced signal mot projektor. Prøvde noen få utvalgte scener i går kveld da jeg sammenlignet med progressivt signal, men så ikke noe forskjell.

På lydsiden har jeg koblet opp begge spillerne med coax digital kabel til recieveren. Sånn umiddelbart høres dette ganske likt ut, men det skal det kanskje være i og med at en kun bruker drivverket og dette er tålig bra på begge. Har ikke SACD/DVD-Audio plater enda så dette må anskaffes. Hadde også vært spennende å fått testet i-linken, men da må ny forsterker i hus.

Foreløbig er jeg fornøyd, men har ikke fått sett en hel film enda. Det er også veldig mye innstillinger (spes. på bildesiden) som en kan leke med etterhvert. Blir spennende å få testet HDMI/DVI etterhvert. Har bestilt kabler og overganger til dette og håper å få dem før jul. Har i alle fall fått mail om det er sendt så får en bare håpe.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dolbytor!

Skal selv kjøpe "lillebroren" til 868, men må vente 1 uke til de får inn 668'en på Hifi centeret i Haugesund. Det jeg lurer på er hvor du kjøpte HDMI/DVI kabel? Sliter litt med å finne noen forhandlere. Lurte også på om du har prøvd den med dvd +r/rw? Står i specs at den støtter dvd-r/rw, men ofte så støtter de begge format.
    En tredje ting er : Har den støtte for mp3 tag, slik at du får opp artist/sangnavn osv i lcd displayet når du spiller mp3?

Btw, du snakket tidligere om noen linker som viste hvordan du fikk den sonefri? Er det mulig å dele de med oss andre? :lol:

Edit: Du vet vel ikke tilfeldigvis hvordan billedkvaliteten er på 868 i forhold til Philips 963sa?

Mange spørsmål.......Håper iallefall på noen svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei unIQue, jeg får svare på det jeg kan i alle fall

Under produkt og prisjakt finner du endel linker til HDMI/DVI kabler, men fikk en telefon i dag fra Hi-Fi Center Kjeden i Kristiansand (der jeg kjøpte spilleren). Han sa at han nå kunne skaffe HDMI-DVI og HDMI-HDMI kabler med opptil 10 m lengde (ikke starten på produkt-jakt).

Har ikke prøvd hverken dvd +r/rw eller mp3 tag.

Ang. sonefri så er det en link på forrige side, men forhandleren ordner kanskje dette?

Hvordan den er kontra 963 blir bare tipping så lenge en ikke kan sammenligne dem. Vil tro at det er liten forskjell på både 963, 668 og 868 via de analoge bildeutgangene. 963 mangler derimot DVI/HDMI + at du også får DVD-Audio på 668. Forskjellen mellom 668 og 868 via HDMI er at 868'en oppskalerer bildesignalet til 720p eller 1080i

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Du hjalp meg i valget. Det blir en 668.

:P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde valgt 668 foran 963. Vet ikke hvordan de er nå, men det var mange som slet med bugs på 963'en tidligere i alle fall. Hadde heller ikke kjøpt dvd-spiller nå uten DVI eller HDMI.

Lykke til med 668'en

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pioneer 668

hei
    er det noen som vet om tester av pioneer 668?
    Er usikker på om jeg skal velge 668 eller denon 2200 - de har omtrent
    samme pris og spesifikasjoner - skal bruke den sammen med infocus x-1
    og receiver sony va333es - har noen gode råd?
    Hvordan kobles 668 best opp mot projektoren - trenger vel overgang
    for å bruke komponentutgangen på 668?
    Usikker på om jeg skal velge å bruke 10m kabel for lyd eller bilde -
    har noen erfaring på dette feltet?
    mvh

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av Pioneer DV668 : http://www.areadvd.de/hardware/pioneerdv668av.shtml

Siden er på tysk, men du kan bruke http://babel.altavista.com/ til å oversette. Spilleren får mye skryt!!!

De skal også snart komme med en test av Pioneer DV868 snart.

Det er gøy med hjemmekino om dagen!! :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolbytor: Fått testet spilleren med HDMI/DVI kabler ennå? Leste i bruksanvisningen til spilleren at den kun sendte ut progressive bilder via komponent-utgangen, dvs ikke over HDMI/DVI. Stemmer dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått DVI-kablene ennå, men håper de kommer før jul :?

Det er en del innstillinger på HDMI-utgangen, men disse er ikke tilgjengelige. Hvis jeg oppfattet bruksanvisningen riktig så virker det nesten som en må plugge inn kabelen før disse blir aktive (har ikke sjekket så nøye enda).

Hvis jeg ikke husker helt feil så tror jeg en kan velge mellom 720p og 1080i på HDMI-utgangen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal sende ut både 480/576/720p på HDMI-utgangen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dvi

fekk nett hdmi -dvi kabelen. ser bra ut.
    ser ut som kontrasten øker. skarpere bilde.
    køyrer 1280*720

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med bildestøy ? Har sett i noen tester at noen mener at denne øker med DVI/HDMI kontra komponent. Ser du noen forskjell på hva slags oppløsning du kjører ut i fra spilleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bildestøy

synest eg ser noko meir bilde støy dersom eg går heilt inntil sjermen,
    men bildet blir klarere skarpere.
    har ikkje fått testa så mykje enda .men så lenge kilda er dvd er det vel ikkje så mykje å få ved å pruke 720pmot 576 p
    når eg gjkk opptil 1080 i vart opploysinga 1920-540 2,40 bilde.
    har du ikkje fått kabelen enda db tor?
    såg nett ringenes herre 2 tårn igjen synest eg måtte gå litt ned på lysstyrke. då bilde blir skarpere.
    ellers so liker eg bedre egne instillinger frå dvd spilleren eller direkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kabelen i helgen, men har bare rukket å få testet litt. Førsteinntrykket er at det er liten forskjell på komponent- og HDMI-signalet. Har også sammenlignet litt mellom 576p og 720p uten å se noen særlig forskjell. Bildet syns være meget bra uten at jeg ser noen spesielle feil eller artefakter. Må få testet litt mer og få se en hel film etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Fikk kabelen i helgen, men har bare rukket å få testet litt. Førsteinntrykket er at det er liten forskjell på komponent- og HDMI-signalet. Har også sammenlignet litt mellom 576p og 720p uten å se noen særlig forskjell. Bildet syns være meget bra uten at jeg ser noen spesielle feil eller artefakter. Må få testet litt mer og få se en hel film etterhvert

Kan du kjøre opptil 1080i både på komponent og HDMI :?:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0